Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2012, 21:58
Verwijderd
Gewetensvraagje: Als je een sollicitatiebrief schrijft (voor een functie die je graag wilt hebben!) maar je bent pas over ruim 4 maand beschikbaar vanwege het afronden van je studie, vermeld je dit dan alvast in de brief, of hou je het 'geheim' tot je eventueel uitgenodigd wordt voor een gesprek? Ziet een werkgever dat als achterbaks of is het normaal om dat niet meteen te noemen? Loop je het risico dat je brief meteen in de prullenbak verdwijnt als je het wél noemt? Vertel vertel, plz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2012, 01:52
MiBe
MiBe is offline
Ik zou het er wel in zetten als ik jou was. Ik vraag me af hoe je überhaupt in je CV wil verdoezelen dat je over 4 maanden afstudeert. Wanneer je daarin zou zetten dat je al wel afgestudeerd bent en tijdens het gesprek blijkt dat dat pas over 4 maanden het geval is zou je bij mij weinig kans maken als ik dat sollicitatiegesprek met je voerde. Met open en eerlijk zijn bereik je naar mijn idee het meest.
Oud 17-02-2012, 05:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zou het niet expliciet in je brief zetten, maar wel laten blijken uit je cv.

Ik heb ooit gesolliciteerd op een functie en niet in de brief verteld dat ik pas een maand na de start ervan beschikbaar was. Ik ben uitgenodigd op gesprek en aan het eind van dat positieve gesprek heb ik het gezegd. Er werd totaal niet moeilijk over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 11:12
Verwijderd
Oh ik wilde wel in de brief al vermelden dat ik nu bezig ben met afstuderen, dus dan kunnen ze inderdaad zelf wel concluderen dat dat in juni zal zijn. Maar kan natuurlijk dat ze denken dat ik na februari klaar ben, vandaar de vraag of ik het nog specifiek moet vermelden
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 11:13
Verwijderd
Ik vind er wel nogal een verschil tussen een maand en vier maand... voor mijn gevoel is het nu namelijk nog te vroeg om te solliciteren, maar ik denk dat ik gewoon heel geschikt ben voor deze baan en andersom, dus ik wil de kans ook niet voorbij laten gaan Maar ik vermoed dat ze echt wel iemand willen die niet pas in de zomer aan de slag kan...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 14:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind er wel nogal een verschil tussen een maand en vier maand... voor mijn gevoel is het nu namelijk nog te vroeg om te solliciteren, maar ik denk dat ik gewoon heel geschikt ben voor deze baan en andersom, dus ik wil de kans ook niet voorbij laten gaan Maar ik vermoed dat ze echt wel iemand willen die niet pas in de zomer aan de slag kan...
Zou je niet al parttime aan de slag kunnen gaan?
Oud 17-02-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Zou je niet al parttime aan de slag kunnen gaan?
Jawel, als het moet Een dag per week. Zou wel prima zijn, maar geen idee of ze daar op zitten te wachten.

Maar ik heb 'm verstuurd, met alleen vermeld dat ik in de afstudeerfase zit; dan mogen ze hun eigen conclusies trekken en kan ik eventueel in een gesprek nog tekst en uitleg geven. Ben benieuwd..!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 23:51
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het hangt er vanaf wat er in de vacature gevraagd wordt. Als er per directe beschikbaarheid wordt gevraagd lijkt het me sowieso niet handig.

Ook ik zou het niet in mijn brief zetten. Ik heb er de afgelopen maanden aardig wat sollicitaties opzitten en vaak vroegen ze in het gesprek naar per wanneer ik beschikbaar was. Uiteraard is 4 maanden een behoorlijke periode, maar met betrekking tot jouw afstuderen wel goed uit te leggen in een gesprek. Dan ligt het er maar net aan wat voor afweging ze maken. Als jij de kans niet voorbij wil laten gaan, gewoon schrijven op de baan. Niet geschoten is sowieso mis.

Succes!
Oud 25-02-2012, 13:53
Verwijderd
Er werd niet specifiek om directe beschikbaarheid gevraagd. Ben benieuwd! Heb nog niks gehoord, maar ik heb een goeie brief geschreven voor deze functie dus tenzij ze die niet eens lezen en alleen cv's kijken, kan ik me niet voorstellen dat ik niet word uitgenodigd voor een gesprek
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 10:12
arPos
arPos is offline
Ik voeg altijd een beschikbaarheidsclausule toe in mijn sollicitatiebrieven, dat is niet alleen voor de HR-afdeling handig om te weten m.b.t. tot de functie maar je kan er ook naar verwijzen als de werkgever uren wil aanbieden waarvoor je niet beschikbaar bent.

Als je het niet doet dan maak je het de mensen van personeelszaken lastig en dan kunnen ze welleens gaan twijfelen of ze je überhaupt moeten uitnodigen (omdat ze niet eens weten wanneer je beschikbaar bent).

andersom gedacht wil jij van de potentiële werkgever toch ook graag op voorhand weten voor welke uren de functie is.
Oud 26-02-2012, 13:45
Verwijderd
Uren
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 12:36
Balance
Balance is offline
Ik heb het in mijn sollicitatiebrieven steeds genoteerd. Niet altijd expliciet overigens, soms gewoon gezegd dat ik erg geïnteresseerd ben om vanaf mei 2012 aan de slag te gaan,oid. En soms juist wel letterlijk benoemd dat ik nog aan het afstuderen was. Net wat paste.
Reageren

Regels voor berichten