Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2012, 12:03
karelgroen
karelgroen is offline
Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een havo diploma en wil graag verpleegkundige worden.
Aangezien ik op het randje geslaagd ben voor de havo leek het mij niet zo slim om hbo te gaan doen.
Nu heb ik gezien dat ik met mijn havo diploma de mbo verpleegkundige opleiding (niveau 4) in 3 jaar kan doen in plaats van de normale 4 jaar.
Nu is mijn vraag is dit haalbaar voor mij of kan ik toch beter de 4 jarige variant doen.
Zijn er mensen met een havo diploma die ervaring hebben met een versnelde mbo-4 opleiding (eventueel een andere mbo opleiding).

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2012, 12:06
brands
brands is offline
Waarom zou je het HBO niet proberen? Aangezien HBO toch meer op je interesses ligt. Ik zou het gewoon proberen, mocht het dan niet lukken kun je alsnog MBO doen.
Oud 03-03-2012, 13:33
Evyyyy
Evyyyy is offline
Heee,
nou uhhm.. ik spreek niet uit ervaring want zit nu in 3 mavo. Maar toch wil ik eventjes reageren..
Bij mij op school is het vanzelfsprekend dat je met een mavo diploma mbo 4 kan behalen,
zelfs de 1-jarige opleiding zou haalbaar moeten zijn voor een mavo-leerling als je kijkt bij de toelatingseisen.
Dus ik denk wel dat jij dit kunt, aangezien je een havo diploma bezit.
Ik kan natuurlijk niet zo goed voor jou oordelen, want verder ken ik je niet.. maar misschien zou je een mailtje kunnen sturen naar de school waar je de opleiding zou willen doen en hun om advies vragen.
Of je zou aan je mentor/mentrix ( van de middelbare ) kunnen vragen wat hij/zij het meest geschikte voor jou vindt, hun hebben hier vaak wel goed inzicht in, want zij kennen jou goed.
Veel succes met het maken van je keuze !
xxxx.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 14:27
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik snap de rede niet waarom je dat wil.
oke je bespaart 1 jaar, maar wat is nu 1 jaar vergeleken met al die andere jaren die je toch al op school hebt gezeten.
Als je daarna alsnog hbo wil doen dan kan ik het nog begrijpen maar als je daarna wil werken niet echt.
sowieso zou ik zelf er nooit voor kiezen als ik jou was omdat de werkdruk bij de 3jarige opleiding ws ook groter is.
Reageren

Regels voor berichten