Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2012, 15:19
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen..

Ik ben altijd snel zenuwachtig maar de laatste tijd heb ik het zo vaak dat ik dingen ga ontwijken. Als ik op moet treden en als ik bijvoorbeeld een date heb en dat soort dingen.. Vaak moet ik dingen dan afzeggen omdat ik me er dan ziek van voel en soms ook helemaal in paniek raak. Heeft iemand dit ook wel eens en hoe kun je het onder controle krijgen op zo'n moment?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2012, 15:31
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
zoiets ga je opbouwen denk ik, meteen jezelf op een podium flikkeren met weet ik hoeveel mensen die kijken terwijl de aandacht staat gevestigd op jou en jij , degene die snel zenuwachtig is, wilt een knop omdraaien in je hoofd op zulke momenten?

Wat maakt je zenuwachtig?
Oud 16-03-2012, 15:45
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Citaat:
zoiets ga je opbouwen denk ik, meteen jezelf op een podium flikkeren met weet ik hoeveel mensen die kijken terwijl de aandacht staat gevestigd op jou en jij , degene die snel zenuwachtig is, wilt een knop omdraaien in je hoofd op zulke momenten?

Wat maakt je zenuwachtig?
Als ik op moet treden ben ik bang dat het gigantisch fout gaat en als ik bijv een afspraakje met een jongen heb, ben ik bang dat ik rare dingen ga zeggen/doen of dat diegene me niet zo leuk vindt als ik hem. Morgen heb ik bijvoorbeeld afgesproken met een jongen maar heb steeds de neiging het af te zeggen omdat ik zo zenuwachtig ben..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 16:12
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Dus? Iedereen zegt wel eens rare dingen en er zullen altijd mensen zijn die jou minder leuk vinden als jij hen leuk vindt. Foutjes zullen ook altijd wel optreden bij het optreden, zo is het nou eenmaal.

Als je de iet wat mindere kantjes van het leven niet onder ogen wilt zien dan kan je beter jezelf voor altijd opsluiten in een veilige kamer waar vrijwel niks in staat.

Van fouten leer je, van vervelende gebeurtenissen zul je sterker worden. Je kan niet zonder die momenten. Als ze gebeuren dan gebeuren ze maar, dat maakt jou toch niet tot een "vresenlijk" persoon of wat dan ook?

Tijd voor de welbekende harige ballen, kweek ze en laat je leven niet zo dusdanig beïnvloeden door kleine foutjes die wel eens op zouden kunnen treden.
Oud 16-03-2012, 17:40
Verwijderd
Kun je 'helemaal in paniek' eens omschrijven? Heel erg veel mensen zijn weleens zenuwachtig of kijken ergens tegenop. Dat is ook helemaal niet gek, maar toch ook op geen enkele manier handig. Je zult je daar overheen moeten zetten om het leuk te hebben. Maar ik ben dus benieuwd hoe 'ernstig' de paniek is. Bij sommige dingen is wat hulp wel handig.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 22:36
brocoliboy
brocoliboy is offline
ik ben totaal ermee eens wat hier boven is gezegd
niets meer aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 23:38
Daantjer
Daantjer is offline
Volgens mij zijn paniekaanvallen gewoon een dingetje om verlegenheid mee te omschrijven. Mensen doen alsof het heel erg is of gevaarlijk. Echt, mensen die zichzelf zulke verzonnen aandoeningen aan meten zijn gewoon ontzettend zielig, zo ook de TS.
Oud 18-03-2012, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn paniekaanvallen gewoon een dingetje om verlegenheid mee te omschrijven. Mensen doen alsof het heel erg is of gevaarlijk. Echt, mensen die zichzelf zulke verzonnen aandoeningen aan meten zijn gewoon ontzettend zielig, zo ook de TS.
Nou, je veroordeelt wel makkelijk zonder extra informatie. Ik vraag TS de paniek te omschrijven om erachter te komen hoe ernstig deze is aangezien 'rechtmatige' paniekaanvallen niet verzonnen zijn en niet zielig zijn, maar een bepaalde aanpak vereisten. TS heeft het zelf niet eens over paniekaanvallen.

Dus, SymbolicArt?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 15:07
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Nou, je veroordeelt wel makkelijk zonder extra informatie. Ik vraag TS de paniek te omschrijven om erachter te komen hoe ernstig deze is aangezien 'rechtmatige' paniekaanvallen niet verzonnen zijn en niet zielig zijn, maar een bepaalde aanpak vereisten. TS heeft het zelf niet eens over paniekaanvallen.

Dus, SymbolicArt?
Mensen zullen wel snel denken dat het niet zo'n "paniekaanval" is maar eerder "oei oei oei o god o god" gezien ze aan optreden doet en wel date-afspraakjes maakt.

Kort door de bocht maarja, ergens wel logisch.
Oud 18-03-2012, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Mensen zullen wel snel denken dat het niet zo'n "paniekaanval" is maar eerder "oei oei oei o god o god" gezien ze aan optreden doet en wel date-afspraakjes maakt.

Kort door de bocht maarja, ergens wel logisch.
Dat is mijn vraag helemaal niet. Ik wil weten wat haar (lichamelijke) reactie is want nu is nog steeds niet duidelijk wat er precies gebeurt. Dat ze optreden en daten eng vindt is nu wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 07:18
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
@ Lusi Nouja.. ik weet ook inderdaad niet of het echt paniekaanvallen zijn. Maar het is meer het gevoel van helemaal in paniek zijn, uitwegen verzinnen, smoesjes gebruiken om er maar aan te ontkomen omdat ik op zo'n moment heel bang ben en niet meer helder denk. Meestal begint het met gewoon gezonde zenuwen. Daarna wordt het steeds erger en ga ik me ziek voelen soms ook overgeven etc. Vaak wordt dat dan nog iets meer en dan wordt ik ontzettend bang en weet soms niet eens waarom ik zo bang ben. Ook heb ik de volgende dag vaak ontzettend hoofdpijn omdat ik de vorige dag zoveel stress had daarvan.

Laatst gewijzigd op 21-03-2012 om 07:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten