Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 15:03
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Hallo,

ik ben nu al een tijdje bezig met het installeren van drivers voor mijn HD5870M. Het is niet dat ik het per sé nodig heb, maar ik houd gewoon graag mijn drivers up to date. In het principe als hij "klaar" is met het installeren van de nieuwste drivers, 12.1 in dit geval, zegt hij dat de update is voltooid alleen dat er waarschuwingen zijn gegeven en er meer over te vinden is in het logboek. Ik open vervolgens het logboek en daar staan geen errors of iets in, alleen maar dat het geslaagd is. Ik ga naar mijn Catalyst Control Center en kijk welke versie het is en het blijkt nog steeds de oude te zijn.

Iemand die ik ken heeft exact dezelfde laptop en bij hem werkt het wel gewoon. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ik heb mijn Microsoft .NET framework geupdate, wat belangrijke windows updates geinstalleerd, maar niks helpt. Ik heb een keer geprobeerd alle troep wat met AMD te maken heeft er af te gooien mbv driver sweeper en dan vervolgens geprobeerd de drivers te installeren, maar ook dat was tevergeefs. Ik kon dan ook geen oudere versies installeren, de enige drivers die werken zijn die van MSI zelf(ik heb een msi laptop) die er standaard al opstaan sinds ik deze laptop heb.

Na driver sweeper gebruikt te hebben stonden er geen drivers voor de HD5870M meer op mijn pc dus heb ik gebruikgemaakt van systeemherstel om het terug te zetten naar de oude MSI drivers dus.

Nou is dit allemaal geen ramp, omdat het ook prima werkt zonder de nieuwe drivers. Maar ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat ik zou kunnen doen of waar het aan zou kunnen liggen. Het MOET namelijk mogelijk zijn aangezien iemand anders dezelfde laptop heeft van MSI.

Alvast bedankt
Oud 04-03-2012, 15:37
freyk
freyk is offline
Hoe installeer je de drivers? via de setup of pak je de bestanden uit en zoek je met de devicemanager naar inf-jes.
Zelf gebruik ik de tweede methode op zakelijke systemen.

ik raad je aan om de tweede methode te testen en later de andere extra videosettings applicaties (zoals die catalyst manager).
Oud 04-03-2012, 15:41
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik heb geprobeerd het via apparaat beheer te doen maar de drivers zijn volgens apparaat beheer al up to date. Eigenlijk heb ik mijn vraag enigszins verkeerd geformuleerd, aangezien ik eigenlijk alleen bezig ben met Catalyst Control Center te updaten. Maar volgens support.amd.com zijn dat dus de drivers die ik moet installeren. Overigens heb ik geen flauw benul wat inf-jes zijn dus dat gaat niet zomaar werken
Oud 04-03-2012, 16:03
freyk
freyk is offline
de catalyst control center zie ik niet als een driver. Wel als een applicatie dat meer kracht uit kaart kan halen.

Dus we moeten hem als een applicatie behandelen: verwijder de catalyst control center via je software lijst en installeer de nieuwe versie.
Oud 04-03-2012, 16:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.

Misschien dat ik dan binnenkort een keer mijn drivers uninstall, met driver sweep alle resten weggooi, catalyst uninstall. Dan de laatste drivers van MSI installeren en dan de nieuwe versie van CCC installeer. Heb alleen nu geen zin om het te doen, omdat ik gisteren al te lang bezig geweest ben met deze zooi.

Ik besef me nu ook pas hoe dom ik bezig ben geweest. Ik had de drivers en CCC eraf gegooid, toen ben ik vervolgens meteen gaan proberen om CCC er weer op te zetten, nou gaf hij exact dezelfde error als met drivers, maar de volgorde slaat gewoon nergens op. Ik denk dat ik meer kans heb als ik eerst opnieuw de drivers erop zet en dan pas CCC.

Laatst gewijzigd op 04-03-2012 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 21:24
freyk
freyk is offline
Citaat:
Overigens heb ik geen flauw benul wat inf-jes zijn dus dat gaat niet zomaar werken
Een driver-inf, is een tekstbestand met o.a automatische instructie en verwijzingen naar bestanden van de driver.
Zie instructie filmpje voor het installeren via een inf, in de spoiler:
Spoiler
Reageren

Regels voor berichten