Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2012, 08:55
Rika2602
Rika2602 is offline
Ik wil volgend jaar gaan studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik wil me daarom gaan inschrijven bij Stadswonen, alleen moet ik dan een gebiedsdeel aangeven. Nu ben ik niet zo bekend in Rotterdam en ben benieuwd wat nou een leuke en veilige buurt is voor een student.

Bij stadswonen wordt Rotterdam verdeeld in 5 delen:

Alexanderpolder
Centrum-Noord
Centrum-West
Kralingen
Stadscentrum

Wat zijn de voor- en nadelen van elke wijk? Wat zijn jullie ervaringen? Mijn budget is, net als elke student, niet hoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2012, 13:42
Breakdown
Breakdown is offline
ik ga even bij mijn nichtje invormeren want die woont sinds een week ofso zelf in Rotterdam na lang zoeken voor een geschikte plek ga ik even vragen waarom zei precies heb gekozen voor waar ze nu woont.

Laat je snel weten en vergeet ik te reageren stuur me ff pm oke?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 18:07
arPos
arPos is offline
West, dat is de wijk waar erasmus uni in ligt, veel betaalbare huizen (waaronder anti-kraak en specifieke studenten-woonruimte) en niet eens zo'n slechte buurt.

je hebt het dan over Delfshaven, coolhaven, mathenesserbuurt.

iets verder zou je kunnen kiezen voor rond marconiplein, schiedam of vlaardingen.

Alexanderpolder ligt helemaal aan de andere zijde van de stad en heeft niet al te beste verbindingen (en dus extra reistijd)
Noord is over het algemeen gewilder en dus duurder en schaarser, verder wel een mooie wijk, nadelen; weinig winkels (maar dicht bij het centrum)
West; zoals hierboven, heel veel winkels, openbaar vervoer, scholen en dicht bij het centrum
Kralingen is onbetaalbaar voor een student
in het Centrum zelf zijn weinig woningen te vinden, bovendien weinig parkeergelegenheid.

overigens zijn dat niet de enige wijken, op Zuid heb je ook betaalbare woningen en een goede verbinding en bij Blaak (oost) is vaak ook wel wat te vinden.
Oud 05-03-2012, 13:32
ecrivaine
ecrivaine is offline
De wijken waar Stadswonen panden heeft, zijn allemaal wel leuk en veilig. Alexanderpolder is wat verder weg, dus die zou ik niet zo snel kiezen. Alle studies behalve geneeskunde zitten ten oosten van Kralingen (dus niet in west), dus wat dat betreft is Kralingen praktisch. Centrum-Noord is erg leuk en Centrum-West ook. Veel verder in west, zoals Mathenesse en Marconiplein, zou ik liever niet zitten. Er is best te wonen hoor, maar je moet er 's avonds wel beter uitkijken, zeker als vrouw. Maargoed, volgens mij heeft Stadswonen daar überhaupt geen gebouwen.

Aangezien Stadswonen deel is van Vestia, zullen de prijzen wel flink omhoog gaan. Je kan meestal wel aanspraak maken op huursubsidie, waardoor het alsnog te overzien is. Hoe duur een kamer is hangt bij Stadswonen af van de grootte, nauwelijks van de wijk.

Succes met zoeken
Reageren

Regels voor berichten