Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 20:34
mira_love
mira_love is offline
Ik moet een verslag maken over superslurpers (luiers dus). Nou wil ik eve cragen of er nog meer mensen zijn die opdrachten heeft gemaakt omtrent superslurpers. Ik zou graag dan even bij praktscihe opdracht 1 en 2 de gewogen gewichten willen weten, want volgens mij kloppen die van mij voor geen meter!

groetjes mira_love

ps, mail me even, want ik kom niet echt vaak op deze site!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 21:36
sdekivit
sdekivit is offline
dit is een cito-practicum ??????? ik heb hem namelijk ook moeten doen (heb hem uiteindelijk niet ingeleverd voor een cijfer maar had een 10 ..... )

--> ik begrijp niet wat je wilt doen met gewogen gewicht --> ik moest iets doen met 3 luier stukjes van 3 bij 3 cm en daar moest ik dan water in gaan doen enzo
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:13
mira_love
mira_love is offline
bou, je moest kijke of de pH invloedt had op het absorbtievermogen. Ik had bij 4,5 ; 6 en 8,5 pH bij alledier ongeveer hetzelfde aborbtievermogen van rond de 19. Volgens mij klopt daar dus niks van. Bij ons op school geldt het als een PO
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 13:47
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb het anders moeten testen:

op het moment dat je zuurder maakt moet het absorptievermogen afnemen. (kwam er bij mij uit) dat klopt ook want door de H+ kan die zuurrestgroep veranderen in een groep die weinig absorberend vermogen heeft. Ik weet ook niet meer precies hoe die groepen waren
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 17:52
mira_love
mira_love is offline
ja, dat dacht ik dus al. Heb ik dus waarschijnlijk de proef verkeere uitgevoerd, of de dingen niet goed genoteerd. Badnkt in ieder geval!

groetjes mira_love
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 07:45
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 06-05-2004 @ 14:47 :
ik heb het anders moeten testen:

op het moment dat je zuurder maakt moet het absorptievermogen afnemen. (kwam er bij mij uit) dat klopt ook want door de H+ kan die zuurrestgroep veranderen in een groep die weinig absorberend vermogen heeft. Ik weet ook niet meer precies hoe die groepen waren
zeg, weet je nog hoe je ongeveer die proef hebt gedaan? Ik weet niet hoe lang het is geleden, maar misschien weet je het nog ongeveer. Kan ik even kijken of ik misschien de proef verkeerd heb gedaan. Maar als je het niet meer weet is het oke hoor!

groetjes mira_love
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:57
sdekivit
sdekivit is offline
ik moest eerst een stukje luier van 3 bij 3 cm in een trechter proppen zonder deze aan te drukken. Daarna heb ik per keer 10 mL water toegevoegd ofzo totdat er water door de luier kwam. (kwam uit op iets van 69 mL) daarna heb ik verspreid over de luier zoutzuur gedruppeld en daarna precies hetzelfde gedaan als ik eerst deed. Kijk dan of de luier eerder of later voor het eerst water door gaat laten. (Tevens moest ik onderzoeken of een luier een minder absorberend vermogen kreeg door de NaCl of zuur dat in de urine voorkomt. Ik heb daarom met het laatste stukje luier precies dezelfde proef gedaan, alleen dan met NaCl druppelen)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 19:14
mira_love
mira_love is offline
bedankt dat je even hebt laten weten hoe je je preofjes hebt uitgevoerd! Ik denk dat ik al weet wat ik fout heb gedaan! Ik denk dat ik volgende week de proefjes maar even opnieuw moet doen, want ik moet 17 mei het verslag al inleveren! bedankt voor je hulp!!!

liefs mira_love
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 19:24
sdekivit
sdekivit is offline
graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 09:59
schaareman
schaareman is offline
Citaat:
ik moest eerst een stukje luier van 3 bij 3 cm in een trechter proppen zonder deze aan te drukken. Daarna heb ik per keer 10 mL water toegevoegd ofzo totdat er water door de luier kwam. (kwam uit op iets van 69 mL) daarna heb ik verspreid over de luier zoutzuur gedruppeld en daarna precies hetzelfde gedaan als ik eerst deed. Kijk dan of de luier eerder of later voor het eerst water door gaat laten. (Tevens moest ik onderzoeken of een luier een minder absorberend vermogen kreeg door de NaCl of zuur dat in de urine voorkomt. Ik heb daarom met het laatste stukje luier precies dezelfde proef gedaan, alleen dan met NaCl druppelen)
deze proef word dezer dagen nog steeds gebruikt en ik zou heel graag mijn verslag met daat van u willen vergelijken. Als u het verslag nog heeft zal u mij heel blij kunnen maken om het verslag op te sturen want ik moet het 9 maart inleveren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 10:00
schaareman
schaareman is offline
Citaat:
bedankt dat je even hebt laten weten hoe je je preofjes hebt uitgevoerd! Ik denk dat ik al weet wat ik fout heb gedaan! Ik denk dat ik volgende week de proefjes maar even opnieuw moet doen, want ik moet 17 mei het verslag al inleveren! bedankt voor je hulp!!!

liefs mira_love
deze proef word dezer dagen nog steeds gebruikt en ik zou heel graag mijn verslag met daat van u willen vergelijken. Als u het verslag nog heeft zal u mij heel blij kunnen maken om het verslag op te sturen want ik moet het 9 maart inleveren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten