Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Echter ik verwacht dan wel dat die persoon met de vraag zelf al een en ander hebben geprobeerd en gezocht zodat ik daarmee verder kan werken, een simpelweg; "maak mijn verslag" vind ik gewoon 'not-done'. En zoals je ziet heb ik dan ook niet de moeite genomen een onderwerp voor TS te verzinnen. Overigens kom ik al heel wat jaren langer op dit forum dan jij.
|
Lijkt me nogal makkelijk.
Hoofdvraag: Is de basisbeurs noodzakelijk om onderwijs toegankelijk te houden voor iedereen in Nederland. Subvraag: Is toegankelijk onderwijs noodzakelijk voor een hoge kenniseconomie. Subvraag 2: Is het noodzakelijk dat Nederland een hoge kenniseconomie heeft. Eerst: wat is de basisbeurs. Een basisbeurs is een gift waarmee een deel van de kosten voor onderwijs kan worden betaald, tenminste een gift wanneer de opleiding wordt afgesloten met het behalen van de kwalificatie. Het is dus een extra motivering om niet alleen onderwijs te volgen, maar het ook succesvol af te sluiten. Denk voor verdere argumenten aan; wie heeft er vooral belang bij zo'n systeem, is die groep groot of klein. Leg uit dat de basisbeurs lang niet voldoende is voor de kosten van de hele opleiding, leg uit welke beurzen er nog meer zijn. Denk aan alternatieven, is het een idee om de thuiswonende beurs af te schaffen of benadeel je daar ook een groep mensen mee, is het mogelijk om de lening uit te breiden maar de looptijd en/of rente te verlagen. Denk hierbij ook aan speciale gezinssituaties; iemand met 2 ouders met dubbel modaal die alles netjes betalen heeft misschien niet een basisbeurs nodig maar wat als het een gescheiden gezin is, misschien waarbij een of beide ouders een drankprobleem heeft of gewoon niets bijdraagt, wat als ouders zijn overleden is een basisbeurs voor iedereen dan misschien de beste manier om onderwijs te kunnen garanderen ook als sommige mensen het niet nodig hebben. Kost een basisbeurs überhaupt geld of levert het behalen van kwalificaties geld op t.o.v. de situatie dat die mensen onopgeleid blijven omdat ze het niet kunnen betalen. wegen de kosten van een ingewikkelder systeem wel op tegen de hoeveelheid mensen die de basisbeurs misschien niet echt nodig hebben. Besteed ook aandacht aan het gegeven dat je zelfs met stufi meestal een UNI niet kan bekostigen, misschien kan je zelfs pleitten voor een uitbreiding van de basisbeurs, of misschien kan je een andere richting op en best erkennen dat de basisbeurs wat minder kan maar dat dat dan gecompenseerd moet worden voor "speciale gevallen" door bijvoorbeeld de aanvullende beurs uit te breiden. succes.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Discussie voor Nederlands - Onderwerp? IHateSchool | 4 | 23-11-2012 02:40 | |
Ik weet geen onderwerp betoog spreekbeurt Help! Pieterrrr1992 | 6 | 12-04-2011 21:30 | |
Spreekbeurt/Betoog Nederlands dummiedegum | 15 | 02-01-2004 13:41 | |
Betoog voor Nederlands kiwi16 | 6 | 13-03-2003 18:39 | |
Verhalen & Gedichten |
betoog van Nederlands halve gare | 5 | 10-01-2003 07:36 | |
Betoog Nederlands met eisen! Woesje | 0 | 26-05-2001 15:28 |