Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2012, 21:18
UnderCoverBoy1
UnderCoverBoy1 is offline
Ik wil graag weer op een sport maar ik ben nu 16 jaar , en ik wil op honkbal basketbal of rugby maar de mensen die daar al op zitten zitten er meestal al van jongs af aan op.
Mijn vraag is dus weet iemand hoe je snel kan inkomen in het team?
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 21:38
DiederikV
DiederikV is offline
Meedoen?
Oud 12-03-2012, 22:24
Linda Prins
Linda Prins is offline
Door mee te doen leer je het spel het snelst denk ik, en probeer geen enkele training te missen,
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 08:50
honkballertje
honkballertje is offline
'weer op een sport' je hebt hiervoor dus ook een bepaalde sport gedaan? wat dan?

Ok even een algemeen praatje over het goed in de groep vallen bij een team als je nieuw bent binnen de sport:
-Je teamgenoten zullen beter zijn dan jij, logisch, want ze doen het al een tijdje en je begint zelf net.
-Wees leergierig. Het maakt niet uit dat je fouten maakt, dat hoort erbij, maar zet je hard in, ren net even dat beetje meer dan je lief is en luister goed naar wat de trainer (en eventueel je teamgenoten) je aan tips geven en probeer dit direct in de praktijk te brengen.
-De rest van het team zal vanzelfsprekend kijken naar je aangezien je nieuw bent. Als je laat zien dat je instelling goed is en je doet je best om goed in de groep te vallen (een praatje maken met je teamgenoten op het moment dat het mogelijk is etc) zullen ze je echt accepteren in de groep. Spelers die nog veel te leren hebben, maar wel de juiste instelling hebben zijn sympathiek, spelers die nog veel te leren hebben, maar doen alsof ze alles al weten zijn het tegenovergestelde .
-Probeer buiten de training om ook veel met de sport bezig te zijn (voor zover je dat leuk vindt, en dat is de bedoeling anders wil je de sport niet doen neem ik aan). In het geval van Basketbal kan je buiten gewoon een pleintje opzoeken met een basket en lekker schieten (vrije worpen trainen, dribbelen (met alle 2 de handen afwisselend), lay-ups etc). Kijk ook wedstrijden van de sport zodat je wat meer inzicht krijgt in de tacktiek. Zo zal je het tijdens de training ook allemaal sneller snappen en zien waar de bal heen moet etc.

Je noemt 3 totaal verschillende sporten, dus ik zou eerst kijken naar welke sport je echt wilt gaan doen .

Voor verdere info over de sport honkbal kan je me trouwens altijd PM'en (in deze sport is trouwens tussendoor genoeg rust nemen voor je gooi arm ook erg belangrijk, dus elke dag non-stop spelen zit er niet in, is niet erg goed voor je arm)

EDIT: Mij lijkt dit topic trouwens beter passen op vrije tijd, aangezien het subforum 'sport' daarin verwerkt werd?
Oud 13-03-2012, 11:55
Verwijderd
Oefenen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 21:27
ThomasJu
ThomasJu is offline
Bij mij traint ook zo iemand mee.
Hij speelt nog geen wedstrijden, alleen trainingen. Ook traint hij met verschillende teams mee. Zo leer hij nog sneller verschillende tactieken. Conditie en zo moet je denk ik echt voor je zelf plannen dus zelf fitnissen/hardlopen oid.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten