Wel, in de eerste plaats zijn die computers 7 jaar oud, dus kan je je aan allerlei problemen verwachten:
- prestaties zullen in het niets vallen tegenover de huidige modellen
- mogelijk is de batterij ook te vergelijken met een nieuw model (bv. mijn 5 jaar oude Compal-notebook doet het nog maximaal 25 minuten op batterij)
- Apple is sindsdien overgeschakeld van hun PowerPC-architectuur naar Intel x86
Dat laatste is misschien technobabble voor je, maar het is in mijn ogen wel het meest doorslaggevend om het al dan niet te doen. De laatste OS X-versie voor PowerPC is OS X 10.5 (Leopard), terwijl de laatste nieuwe versie 10.7 (Lion) is, maar de volgende versie komt al deze zomer uit.
Als je op die computer alle software al hebt die je nodig hebt, dan kan het een leuke koop zijn. Maar je moet er niet op rekenen dat je bv. de laatste nieuwe software zal kunnen installeren, bv. voor zover ik kan terugvinden is de laatste versie van MS Office voor Mac die op PowerPC draait, versie 2008.
Ik zou het in jouw plaats niet doen als je een werkcomputer zoekt. Als hobbyprojectjes, is het daarentegen misschien wel interessant (maar dan zou je dat zelf ook wel zo kunnen inschatten, lijkt me).
Als je hem echt wilt gebruiken, zou ik eerder wat meer geld uitgeven en toch op zijn minst een MacBook kopen (die hebben wel Intel-processoren en kunnen dus meer van de recente software draaien).