Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2012, 02:34
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Slapeloos zijn... enige remedies ertegen?

Persoonlijk gebruik ik nogal veel cannabis, dus ik denk dat ik gewend ben geraakt aan het gemakkelijk in slaap vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2012, 09:58
brocoliboy
brocoliboy is offline
ik weet niet.
gewoon gaan liggen
slaap je niet dan rust je toch zeggen ze
ofterwijl per definitie slaap je niet maar als je actie onderneemt
dan voel je je wel meer uitgerust
( werk ook bij mij )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:09
Verwijderd
Ik ben een heel slechte slaper. Als ik slaap, slaap ik telkens kleine stukjes en nooit uren achter elkaar.

Maar volgens mijn psychiater komt dit vooral door het gebrek aan een goede slaaphygiëne. Max. 8-9 uur per nacht slapen. Dus niet vroeg er in en laat eruit. Als je om 8u opstaat, pas om 12u gaan slapen. Als je niet kunt slapen maar wel in je bed ligt, opstaan en iets anders gaan doen (niet tv kijken of iets inspannends, gewoon iets rustigs), want anders went je lichaam aan het wakker liggen in bed. In het weekend je aan je normale ritme houden (En ik weet dat dat het lastigste is, we denken op stap te kunnen gaan en uit te slapen, maar in werkelijkheid verschuiven we onze slaap naar een later tijdstip. Dat kost een week om weer in het ritme te komen, maar dan is het weer weekend ), dus op hetzelfde tijdstip opstaan.
Af en toe slaapmedicatie maakt het ook weer moeilijker om het lichaam de volgende dag weer zonder te laten slapen, elke dag slaapmedicatie zorgt voor gewenning (en daar weet ik alles van, ik moet tegenwoordig al 4mg lormetazepam slikken als ik onder zeil wil raken. En die gewenning is 4 jaar geleden opgetreden, daarna zeker twee jaar niet gebruikt).

Maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kruip er vaak om 10u in omdat ik gewend ben aan 1.5 uur wakker liggen op zijn minst voor ik in slaap val. En ik kan er 's ochtends heel moeilijk uit omdat ik het idee heb dat ik tegen de ochtend juist eindelijk wat vaster slaap. Tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk mijn ritme aan te houden en mijn alcoholinname beperken heeft ook positieve effecten en het lijkt een beetje beter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:53
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
ik gebruik melatonine,
wat ook echt werkt is ongeveer 1,5 uur voordat je naar bed gaat geen beeldschermen meer en geen koffie/cola etc.
ik heb ook ooit gehoord dat het werkt om zodra je in bed ligt al je spieren een voor een 10 seconden aan te spannen en dan weer los te laten maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Je hebt ook een zogenaamde 'ballendeken' een dekbed met allemaal ballen erin waardoor mensen beter schijnen te slapen, maar die dingen zijn vreselijk duur.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 11:12
Verwijderd
Ik lees altijd totdat ik in slaap val. Soms is dat na een kwartiertje, soms na 2 uur.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 12:25
Verwijderd
Wat meestal wel werkt is inderdaad een tijdje voordat je gaat slapen geen schermen meer voor je hebben. Meestal ga ik nog even lezen voordat ik ga slapen, waardoor ik moe word en uiteindelijk gewoon in slaap val.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 13:51
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik lees altijd totdat ik in slaap val. Soms is dat na een kwartiertje, soms na 2 uur.
Dit inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten