Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2012, 02:18
123..AndImpress
123..AndImpress is offline
pff,
Ik ken een meisj op school, en vind er echt heel leuk. maar ze word een beetj 'gepest' door veel vrienden. Nou ik volg niet echt wrm maar het is zo dat ze blykbaar niet mooi genoeg is voor veel. zo vertelde ze het me toch ,ik weet niet of dat het enige kan zijn.
Ik vind her dan ook alles behalve lelijk. en ik beloofde her ook dat ik me niet ging laten meeslepen door de groep en hr ook zou gaan 'pesten'.
En dat gebeurde ook niet echt, en ik kreeg echt het gevoel dat ze me ook wel leuk vond. maar ik deet er niks mee, en in plaats daarvan ging ik meer om met die vrienden, en ik zat meer bij hen dan bij haar (vergeleken met daarvoor) en soms als dat meisj een stek kreeg lachte ik waarsch ook wel eens mee, niet dat ik het echt meende maar ik liet me dus wel meeslepen met de groep
en nu doet ze heel anders tegen me, ze praat byna noojt nog eens als vroeger tegen me en geeft me ook het gevoel dat ze niet veel met me te maken hoeft.
terwijl ik al die hele tijd wanhopig op haar verliefd ben .
Ik wil heus meer met haar omgaan en die dingen en zou haar m'n gevoelens voor haar ook willen vertellen, maar ik verlies daardoor m'n vrienden sowiso

Wat denken jullie hiervan? Moet ik het idee gwn laten vallen omdat ze toch waarsch niks (meer?) voor me voelt of niet?? ;$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2012, 02:30
Verwijderd
Je vrienden verliezen voor niets (omdat zij je niet leuk vindt) is inderdaad nutteloos dus je moet er achter komen of het nog zin heeft om haar te proberen. Ik zou een keer met haar gaan praten en vragen waarom ze je vermijdt. Ik denk dat ze dan gaat zeggen dat ze dat doet omdat je met de mensen omgaat die haar pesten en omdat jij daar zelf ook een aandeel in hebt gehad, doordat je mee lachte met hen. Vervolgens zou ik dan zeggen dat het me heel veel spijt en vragen hoe ik het goed zou kunnen maken. En vervolgens, als je durft, zeggen dat je haar al heel lang leuk vindt. Dan kijken hoe ze hierop reageert en inschatten of het zin heeft om met haar door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 06:44
Verwijderd
Her? Noojt??

In plaats van je zorgen te maken over je loser vriendjes die blijkbaar lol halen uit een ander pesten, kun je je beter zorgen maken om je spelling.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 09:56
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Her? Noojt??

In plaats van je zorgen te maken over je loser vriendjes die blijkbaar lol halen uit een ander pesten, kun je je beter zorgen maken om je spelling.
Uit de catagorie "advies wat totaal niet relevant is". Ik vind het persoonlijk niet erg als mensen wat commentaar leveren op spelling, maar voeg dan ten minste nog een beetje advies toe waar die jongen op het moment wél wat aan heeft. Je gaat nu gewoon offtopic.

Als ik dat meisje was zou ik willen dat jij, die haar wel mag, z'n vrienden probeert zo ver te krijgen om haar niet te pesten. Je hoeft niet opeens voor ze te gaan staan en zeggen "Stop nú met haar te pesten, het is voor haar helemaal niet leuk!" enzovoort (zou heel dapper zijn, maar het is heel moeilijk zoiets te doen en je hebt kans dat ze jou daarna ook als target zien), maar probeer ze dan tenminste af te leiden. Ga met ze tafelvoetballen of begin een gesprek over iets totaal anders, zorg gewoon dat ze niet op het idee komen om dat meisje te pesten.
En vervolgens kun je nog wel met haar praten maar je zou wel je excuses aan mogen bieden voor het feit dat je als een schaap met je vrienden stond te lachen terwijl ze haar pestten. Probeer er gewoon een beetje voor haar te zijn, complimentjes geven (die zal ze ook wel erg op prijs stellen als je vrienden haar pesten omdat ze haar lelijk vinden). Je kan haar vertellen dat ze zich dat niet aan moet trekken omdat jij haar helemaal niet lelijk vindt, in tegendeel zelfs. Als ze weer interesse toont kun je een keer proberen alleen met haar af te spreken, en als het goed gaat zou je achteraf pas je vrienden erover kunnen vertellen.
Oud 01-04-2012, 10:31
Verwijderd
Ik denk altijd jij hebt een relatie met haar/ of wilt een relatie met haar en niet je vrienden. Maar ik snap dat voor jou de mening van je vrienden belangrijk kan zijn. Probeer je vrienden te laten inzien hoe leuk zij is. Betrek haar bij activiteiten die je samen doet met je vrienden. Waarschijnlijk kennen ze haar niet eens goed en zo kunnen ze haar wat beter leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 11:34
Vowel
Vowel is offline
Vind je het nu echt vreemd dat zij "anders" tegen je doet wanneer je gezellig bij die vrienden gaat zitten en meelacht terwijl zij haar pesten? Ik zou ook niets meer van je moeten. Dus je kunt óf lekker doorgaan zoals je nu bezig bent, óf een paar ballen kweken, die "vrienden" vertellen dat ze moeten ophouden met pesten (en dat zou je sowieso moeten doen, ook als je dat meisje niet leuk vond, want pesten is ontzettend zielig) en gewoon met haar omgaan, zodat je kunt zien of het iets kan worden.

Maar ik geef je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:37
123..AndImpress
jullie hebben wel gelijk, maar ik denk niet dat ze zoveel belang hechte aan dat ik 'mee lachte', het was nu niet dat het echt overdreven opvallend was. Maar ik bedoelde dus dat ik, zoals jullie zeggen, ik gewoon in de groep blijf zitten en niks durf doen, er niks op durf zeggen.
Ik ging vroeger meer met haar alleen om, omdat ik echt verliefd op haar was (ben), en zag dat ik steeds minder met m'n vrienden omging en zij zouden dat ook gaan merken, dus zit ik de laatste tijd veel meer bij hun. En van die moment doet ze zo anders tegen me.
Verwacht ze dan dat ik m'n vrienden moet laten vallen?
maar het kan er evengoed ook niks mee te maken hebben en dacht ook dat ze miss boos opm is omdat we beide tekens naar elkaar toonden dat het iets kon worden & ik er niks mee deed omwille van vrienden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:41
Vowel
Vowel is offline
Nou, je moet sowieso tegen je vrienden zeggen dat ze op moeten houden met het kinderachtige gedoe. Sorry hoor, maar als ik echt verliefd ben op iemand en mijn "vrienden" zijn die persoon aan het pesten, dan zou ik ze echt wel laten weten dat ze ermee moeten kappen. En doen ze dat niet, dan zijn ze het niet waard (dit geldt overigens ook in alle andere gevallen van pesten: ontzettend triest. Zulke vrienden hoef ik niet).

Hoe kan jij er nu bij blijven zitten terwijl zij iemand pesten om wie jij geeft? Je mag wel een beetje backbone hebben en laten zien dat je principes hebt en daar ook achter staat. Of vind je zelf dat pesten oké is? Lijkt me niet.

Misschien moet je eens gewoon laten zien dat je haar echt leuk vindt en dus niet slechts wanneer je alleen met haar bent maar altijd. Je moet niet bang zijn voor wat je vrienden denken of dat ze je laten vallen. Als ze dat doen zijn het namelijk toch geen echte vrienden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:42
123..AndImpress
Citaat:
Ik denk altijd jij hebt een relatie met haar/ of wilt een relatie met haar en niet je vrienden. Maar ik snap dat voor jou de mening van je vrienden belangrijk kan zijn. Probeer je vrienden te laten inzien hoe leuk zij is. Betrek haar bij activiteiten die je samen doet met je vrienden. Waarschijnlijk kennen ze haar niet eens goed en zo kunnen ze haar wat beter leren kennen.
heej bedankt, das idd een echt goed idee maar volgens mij zal dat wel al heel wat tijd kosten, die mensen zijn een heel net van pesters begonnen tegen 1 meisje & dat is na een poos moeilijk terug stop te zetten eenmaal iedereen mee gaat doen. We zien wel of het lukt
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:43
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
heej bedankt, das idd een echt goed idee maar volgens mij zal dat wel al heel wat tijd kosten, die mensen zijn een heel net van pesters begonnen tegen 1 meisje & dat is na een poos moeilijk terug stop te zetten eenmaal iedereen mee gaat doen. We zien wel of het lukt
En met dat soort lui wil jij vrienden zijn? Pfft.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:44
Cherry Springs
Nouja, ik kan me voorstellen dat ze niet zoveel met je wil als je niet eens mans genoeg bent om haar een beetje te verdedigen tegenover je vrienden. Je neemt afstand van haar omdat anders je vrienden het misschien zouden merken. Je hoeft niet je vrienden te laten vallen, maar je moet je niet schamen voor het feit dat je haar leuk vindt, dat voelt voor haar waarschijnlijk ontzettend degraderend en naar. Als je echt verliefd op haar bent moet je actie ondernemen. Als je vrienden echt je vrienden zijn gaan ze jou heus niet laten zitten omdat je verliefd bent op een meisje wat zij niet leuk vinden.
Oud 01-04-2012, 22:45
123..AndImpress
Citaat:
Nou, je moet sowieso tegen je vrienden zeggen dat ze op moeten houden met het kinderachtige gedoe. Sorry hoor, maar als ik echt verliefd ben op iemand en mijn "vrienden" zijn die persoon aan het pesten, dan zou ik ze echt wel laten weten dat ze ermee moeten kappen. En doen ze dat niet, dan zijn ze het niet waard (dit geldt overigens ook in alle andere gevallen van pesten: ontzettend triest. Zulke vrienden hoef ik niet).

Hoe kan jij er nu bij blijven zitten terwijl zij iemand pesten om wie jij geeft? Je mag wel een beetje backbone hebben en laten zien dat je principes hebt en daar ook achter staat. Of vind je zelf dat pesten oké is? Lijkt me niet.

Misschien moet je eens gewoon laten zien dat je haar echt leuk vindt en dus niet slechts wanneer je alleen met haar bent maar altijd. Je moet niet bang zijn voor wat je vrienden denken of dat ze je laten vallen. Als ze dat doen zijn het namelijk toch geen echte vrienden.
Je hebt wel gelijk maar niet iedereen vind dat zo makkelijk om te doen, en het is ik alleen tegen de mening van een 10-tal anderen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:52
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Je hebt wel gelijk maar niet iedereen vind dat zo makkelijk om te doen, en het is ik alleen tegen de mening van een 10-tal anderen
Ja, maar zij zitten verkeerd. Zij zijn zielige jochies die het nodig vinden om mensen te pesten. En er zullen altijd wel mensen zijn die jouw vriendin niet aardig vinden, of het nu dit meisje is of een volgende. De mening van anderen zou niet uit moeten maken in deze kwestie.

Maar je moet ophouden met haar proberen te verbergen. Heb je enig idee hoe kut zij zich voelt? Jij schaamt je zo erg voor haar tegenover je vrienden dat je er bij blijft zitten en lachen terwijl zij haar pesten. En je gaat minder met haar om omdat je bang bent dat zij het merken. Je snapt toch wel dat je haar daar pijn mee doet en dat ze het nogal moeilijk vindt om te geloven dat je verliefd op haar bent. Je moet er trots op zijn in plaats van je te schamen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 15:01
Carbi
Carbi is offline
fk jou vrienden en pak die chick.
Oud 03-04-2012, 07:47
Cherry Springs
Citaat:
Als je het niet aandurft kan je dat meisje net zo goed meteen maar vergeten. Oh, en dan mag je ook gaan accepteren dat je vrienden haar pesten waardoor zij zich naar voelt, en dat jij dat had kunnen voorkomen als je ballen had gehad.

Serieus, doe eens niet zo laf. Pesten is echt ontzettend hopeloos en je vrienden zijn allemaal onzekere losers omdat zij zich ermee bezighouden. Jij bent geen haar beter als je niet eens er iets van durft te zeggen. En zoals ik al zei, probeer ze anders af te leiden, stel voor om iets anders te gaan doen als ze haar willen gaan treiteren. Je hoeft niet meteen als mr. Moraalridder al je vrienden te trotseren en letterlijk tegen ze te zeggen dat ze zich maar sneu gedragen.
Oud 03-04-2012, 10:03
Severus
Severus is offline
Hoe oud ben je, 12?

Laat haar in ieder geval maar met rust, want je bent haar nu al niet waard. Ze kan beter haar liefde en energie steken in iemand die écht om haar geeft en dus écht voor haar gaat, dan een slappe hap zoals jij. Jij bent uiteindelijk namelijk meer bezig met je reputatie of imago (je zegt in feite dat je cool wilt blijven voor je vrienden, en dat je niet meer cool voor hen zult zijn als je een relatie met dat meisje aangaat), dan met welke gevoelens (pijn) dit bij haar oproept - of met je gevoelens voor haar.

Kortom: uiteindelijk ben je egoïstisch bezig, want bij échte verliefdheid/liefde komen eerder altruïstische gevoelens kijken dan egoïstische gevoelens (in mijn optiek en ervaring dan). In mijn ogen ben je dan ook nog niet eens écht verliefd op haar, want als dat écht zo was, had je überhaupt niet over deze kwestie hoeven na te denken (of te twijfelen) en dit topic hoeven aan te maken.

Een werkelijk verliefde jongen zou namelijk knokken voor zijn geliefde en ál het mogelijke in zijn macht doen om pijn weg te nemen of te verzachten bij haar (of om haar in ieder geval minimaal een bepaalde mate van steun te bieden). Jij zou toch ook hetzelfde van een meisje willen als zij dolverliefd op jou was (en jij op haar)? Ja toch? Of zou je het ook heel begrijpelijk en cool vinden als zij je liet vallen in het bijzijn van haar vrienden (= gelijk aan geen respect voor jou als persoon hebben), en er geen problemen mee hebben? Zou jij een meisje dan nog wél betrouwbaar vinden als ze dat bij jou deed? Als je het toch niet leuk vindt als dat bij jou zou worden gedaan, dan moet je niet zeiken en je niet in allerlei bochten gaan wringen om jouw gedrag te vergoeilijken. Behandel haar zoals je zelf behandeld zou willen worden - als je dat niet doet, ben je gewoon hypocriet bezig.

Laat haar dus met rust, en ga haar niet onnodig kwellen of verwarren met het proberen haar ervan te overtuigen dat je tóch een good guy bent en het ondanks alles tóch het beste met haar voor hebt. Je hebt namelijk wel mooie praatjes, maar je daden spreken iets anders uit - en daden zeggen meer dan duizend woorden. Dat heeft zij al goed door, zij weet bij jou nu inmiddels al wat voor vlees ze in de kuip heeft en wil dus dan ook geen contact meer met je. Slimme meid, ik geef haar groot gelijk!

Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud ben je, 12?

Laat haar in ieder geval maar met rust, want je bent haar nu al niet waard. Ze kan beter haar liefde en energie steken in iemand die écht om haar geeft en dus écht voor haar gaat, dan een slappe hap zoals jij. Jij bent uiteindelijk namelijk meer bezig met je reputatie of imago (je zegt in feite dat je cool wilt blijven voor je vrienden, en dat je niet meer cool voor hen zult zijn als je een relatie met dat meisje aangaat), dan met welke gevoelens (pijn) dit bij haar oproept - of met je gevoelens voor haar.

Kortom: uiteindelijk ben je egoïstisch bezig, want bij échte verliefdheid/liefde komen eerder altruïstische gevoelens kijken dan egoïstische gevoelens (in mijn optiek en ervaring dan). In mijn ogen ben je dan ook nog niet eens écht verliefd op haar, want als dat écht zo was, had je überhaupt niet over deze kwestie hoeven na te denken (of te twijfelen) en dit topic hoeven aan te maken.

Een werkelijk verliefde jongen zou namelijk knokken voor zijn geliefde en ál het mogelijke in zijn macht doen om pijn weg te nemen of te verzachten bij haar (of om haar in ieder geval minimaal een bepaalde mate van steun te bieden). Jij zou toch ook hetzelfde van een meisje willen als zij dolverliefd op jou was (en jij op haar)? Ja toch? Of zou je het ook heel begrijpelijk en cool vinden als zij je liet vallen in het bijzijn van haar vrienden (= gelijk aan geen respect voor jou als persoon hebben), en er geen problemen mee hebben? Zou jij een meisje dan nog wél betrouwbaar vinden als ze dat bij jou deed? Als je het toch niet leuk vindt als dat bij jou zou worden gedaan, dan moet je niet zeiken en je niet in allerlei bochten gaan wringen om jouw gedrag te vergoeilijken. Behandel haar zoals je zelf behandeld zou willen worden - als je dat niet doet, ben je gewoon hypocriet bezig.

Laat haar dus met rust, en ga haar niet onnodig kwellen of verwarren met het proberen haar ervan te overtuigen dat je tóch een good guy bent en het ondanks alles tóch het beste met haar voor hebt. Je hebt namelijk wel mooie praatjes, maar je daden spreken iets anders uit - en daden zeggen meer dan duizend woorden. Dat heeft zij al goed door, zij weet bij jou nu inmiddels al wat voor vlees ze in de kuip heeft en wil dus dan ook geen contact meer met je. Slimme meid, ik geef haar groot gelijk!
Mooi gezegd.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:05
xMuppet
xMuppet is offline
Citaat:
Hoe oud ben je, 12?

1+
Ben het helemaal met Severus eens. Je zit haar voor mijn gevoel echt dik te naaien, zou er ook niet vrolijk van worden als ik haar was.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als ze niks meer voor je voelt zou dat in ieder geval terecht zijn, maar voor de volgende keer kun je in gedachten houden dat je een paar ballen moet kweken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:25
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Als je me dat zou flikken zou ik je ook niet meer moeten..! Misschien dat je er eens met haar over kan praten? Áls ze je nog wilt heb je geluk, en pak die kans dan en ga er dan voor, want anders kun je het helemáál vergeten.
Oud 15-04-2012, 19:37
Verwijderd
Spreek een keer met haar af, ga sws vaker met haar om ipv je vrienden. Wel erg sneu dat je mee lachte. Laat je niet beínvloeden door je vrienden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 22:21
Diamera
Diamera is offline
Ik hoop intens dat je naar Severus hebt geluisterd, haar dus met rust laat en even goed nadenkt, en nog een flink tijdje (en het ontstaan van een hoop oprechte gevoelens) afwacht tot je weer een meisje voor je probeert te winnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten