Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2012, 02:04
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Hallo,
Ik ben een 16-jarige jongen van 47 kilo, en ik ga soms uit.
Maximaal 1x per maand drink ik (12-18 pils (uitschieters naar boven en naar beneden).
Volgens Wikipedia zit ik met 10 pils al bij het comazuipen. Ik maak mij hier best zorgen over.
Ik ben pas 3x echt dronken geweest en nog nooit een gevoel gehad dat ik out zou gaan, al heb ik bij de laatste keer wel wat blinde vlekken in mijn geheugen .
Is wat op Wikipedia staat overdreven of bevind ik mij echt in de gevarenzone?
Ik drink dat trouwens niet snel achter elkaar, maar in een rustiger tempo.

Dank u
Oud 28-04-2012, 11:23
Verwijderd
Wikipedia liegt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 19:41
mytholon
mytholon is offline
10 pijpjes of glazen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 02:06
Verwijderd
gast serieus, denk je dat het wat uitmaakt of dat op wikipedia klopt? natuurlijk is dat slecht, 18 bier achter elkaar in je strot gieten. :') en met die fragiele 48 kilo van je kan je al helemaal geen flinke shot hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 08:16
Verwijderd
Alsof wikipedia daar iets van weet . Bedoel je overigens dit stukje?
Citaat:
1 glas: "warm gevoel", eerste merkbare verandering in gedrag;
2 glazen: het maximum waarbij iemand nog zonder strafbaar te zijn kan varen of autorijden (voor beginnende bestuurders is dit ¾ glas);
3 à 4 glazen: sterkere gedragsverandering;
4 tot 9 glazen: "aangeschoten". Remmingen verdwijnen meer en meer. Men praat gemakkelijker, maar concentratie en motoriek verdwijnen;
10 tot 14 glazen: dronkenschap. Lallen, waggelen, sterk verminderd reactievermogen, sterke ontremming, misselijkheid, braken;
15 tot 20 glazen: zeer dronken: grensloos, onbewust van eigen acties, risico op verhoogde agressiviteit. "Black-outs" kunnen voorkomen waardoor men later zich niets meer herinnert;
20 glazen en meer: sufheid, in slaap vallen. Risico van ademstilstand, coma, hartstilstand.
Want daar klopt sowieso geen bal van aangezien er niet bij staat hoe groot de glazen zijn, wat er in zit (lijkt me behoorlijk belangrijk). Bovendien is dit, zoals er dan wel weer bij staat, slechts een benadering.

Het is puur van de persoon afhankelijk. Ik ben een vrouw en ik kan slecht tegen alcohol en ik kan echt niet 14 glazen drinken zonder in coma te liggen bij wijze van. Als jij er wel tegen kan dan is dat leuk en aardig, maar als je je er zorgen over maakt dan stop je toch met zoveel drinken? Dat lijkt me vrij simpel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 10:29
Athene
Athene is offline
zoiezo als je 16 bent,
mag je drinken, maar betekent dat dat je je lam mag gaan zuipen? want daar komt het wel op neer.
als 18 een max is (wat al echt echt echt heel veel is) en het kan naar boven uitschieten? dan zit je toch al gauw boven de 20.. en dan begint wiki gelijk te krijgen.
natuurlijk hangt het af van de inhoud, en hoe groot het glas is,
maar 20 van alles is al teveel!! echt waar,
ik zou het echt bij een paar glazen bier houden als ik jou was vriend.
echt dronken worden moet je niet doen als je 16 bent.

dude,
het is niet stoer om je lam te zuipen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:03
Verwijderd
Echt wel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Echt wel.
ja idd, net als roken helemaal da bomb is.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:48
Verwijderd
Nee, roken is voor losers.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 23:44
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Om even duidelijk te zijn, ik wil niet ¨ stoer¨ doen met drinken (en roken vind ik ook absoluut niet stoer )
Ik wilde gewoon even weten of het echt zeer gevaarlijk is, of dat er op Wikipedia een marge is meegenomen (zoals de MAC-waardes)
Oud 02-05-2012, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Nee, roken is voor losers.
met een hemd aan al bier drinkend RTL 7 kijken is inderdaad echt voor de geslaagde mensen in het leven
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 16:58
Mark52
Mark52 is offline
Beste Napoleonzuurtje,

ik weet wel het één en ander over alcohol, dus ik kan je daar wel antwoord op geven. Met comazuipen wordt meestal bedoeld dat je ergens heen gaat met de bedoeling om (erg) veel te drinken. Je bent zelf 16 en zeker op die leeftijd is het verstandig om terughoudend te zijn met alcohol. Dit omdat wetenschappers ervan uitgaan dat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn tot zo ongeveer je 23e jaar. Kies je ervoor om voor je 23e (veel) te drinken dan loop je het risico dat je hersenen zich niet goed ontwikkelen of erger nog dat je hersenschade oploopt voor de rest van je leven.

Ik wil je niet bang maken, maar het lijkt me goed om je een eerlijke reactie te geven met de risico's die er zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1kt5...feature=relmfu

In dit youtubefilmpje kun je zien wat alcohol met jonge hersenen kan doen.

Je zegt dat je maximaal 1 keer in de maand alcohol drinkt en dat lijkt me persoonlijk best wel netjes.
Alleen het aantal van 12-18 pils met uitschieters naar boven of beneden vind ik persoonlijk wel erg veel.

Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:46
paulie90
paulie90 is offline
1. Zoveel bier drinken op jonge leeftijd is slecht voor je!
2. Iedereen kan bij Wikipedia een account aanmaken en teksten aanpassen > geloof niet alles wat op wikipedia staat.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:11
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Ik drink elke weekend wel bier maar ik ken mn grensen wel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 22:54
EZBlade
EZBlade is offline
Wat een topic
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 23:07
Number95
Number95 is offline
Ik hoop dat je een klein mannetje bent, want 47 kilo is niet zo veel
Ach, de een kan d'r wat beter tegen dan de ander.
Een keer in de maand is niet zo vaak. En drank is op geen enkele wijze gezond, duss. Jij weet hoeveel je kan hebben, hou je daar aan. Niet meer, end of story. Wikipedia is lelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 16:01
mytholon
mytholon is offline
Citaat:
En drank is op geen enkele wijze gezond, duss.
Matig gebruik van alcohol is juist gezond, het verminder de kans op hart- en vaatziekten met 30 procent en je word er mentaal scherper van.
Bron
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 17:31
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Matig gebruik van alcohol is juist gezond, het verminder de kans op hart- en vaatziekten met 30 procent en je word er mentaal scherper van.
Bron
Dit geldt zeker NIET voor minderjarigen. Bij minderjarigen is zelfs een matig gebruik van alcohol al slecht (zie mijn vorige bericht). Voor volwassen, en dan met name mensen ouder dan 23 is het inderdaad zo dat een matig gebruik van alcohol voordelig is voor de gezondheid. Dat geldt trouwens voornamelijk voor rode wijn en veel minder voor andere soorten drank.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 21:18
Tomos053
Tomos053 is offline
Alcohol maakt meer kapot dan drugs goed kan maken
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 00:56
Verwijderd
het is juist kut om zo veel te zuipen! je word er ziek van.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 12:17
Verwijderd
Citaat:
het is juist kut om zo veel te zuipen! je word er ziek van.
Drugs kan je ook aardig ziek van worden heur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten