Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2012, 14:10
ZondeBok
ZondeBok is offline
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in 5 Havo (Profiel N&G met Natuurkunde) en ik wil heeeel graag Tandheelkunde studeren, zoals jullie dat misschien weten is Tandheelkunde een universitaire opleiding. Ik weet nu echt niet wat ik nou moet kiezen; Of van 5 Havo naar 5 VWO en 1 jaar verspillen ( waar ik echt geen zin meer in heb). Of naar het HBO gaan en mijn propedeuse halen ( Ik weet ook echt niet welke HBO opleiding ik dan moet gaan kiezen?) en daarbij ook nog 3 VWO deelcertificaten moet halen voor NA,SK en Wiskunde?
Wat vinden jullie het beste om te doen/kiezen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2012, 16:00
StudiekeuzeOM
StudiekeuzeOM is offline
Al gedacht aan mondzorgkunde. Is HBO-niveau. Is wel een lotingstudie, dus hou 15 mei in de gaten.
Of de opleiding tandtechnicus. Is een MBO4 opleiding.
Vraag je ook af waarom je zo graag tandheelkunde wilt studeren. Wellicht zijn er andere studies die aansluiten bij wat je leuk lijkt. En ga eens praten met een tandarts over zijn vak, dan ontdek je in hoeverre je dat werkelijk wil en bovendien kan hij/zij met je meedenken wat je misschien wel beter kan gaan doen. Verder kun je eens kijken op sites als youchooz.nl of carrieretijger.nl, daar kun je allemaal informatie vinden over de beroepen en studies.
Je kunt ook een keer met een studiekeuzecoach gaan praten. Die kan je helpen ontdekken wat je nu werkelijk wil gaan doen en met jou op zoek gaan naar een passende studie.

Succes met je keuze.
Marline Tjeenk Willink

Laatst gewijzigd op 05-04-2012 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 16:51
ZondeBok
ZondeBok is offline
Tandheelkunde lijkt mij heel leuk te doen , ik heb ook naar een andere studies gezocht maar er blinkt er niet echt een uit voor mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten