Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2012, 15:55
Verwijderd
Ik heb al van zoveel dingen spijt, dingen die niet juist zijn, dingen die ik nooit mocht gedaan hebben of die ik nu doe.

Ik steel al een tijdje geld van mijn vader, hij heeft niets door. Daarmee koop ik eten om gewicht aan te komen id gym en allerlei andere dingen. Ik heb zoiets van: hij weet het toch niet, dus het kan geen kwaad... Maar het is niet verantwoord natuurlijk en dan denk ik van, moest iedereen die ik ken dat weten...

Heb ook veel gelogen in mijn leven over de kleinste dingen om er zelf beter van af te komen. Ik wil echt dolgraag gewicht aankomen in spier, maar ik mocht niet naar de gym. Ik steel iets minder dan 50 euro per week en het valt niet op, maar toch...

Ik wil het NU, maar het voelt niet goed aan... Ik wil door de naar de gym te gaan gwn anders in het leven staan, respect krijgen van mensen, die denken van: kijk die jongen gaat ervoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2012, 15:57
Verwijderd
Wil je hulp van ons?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:00
Verwijderd
Advies graag.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:03
Em.
Em. is offline
Ik vind het niet zo gek dat je van zulke dingen spijt hebt, want ik vind dat je dat niet hoort te doen (en dat het normaal is om er spijt van te krijgen als je het wel doet). Stop dus met stelen en ga werken voor je geld oid.
Oud 13-04-2012, 16:18
Pluis
Pluis is offline
Wat Em zegt idd, zorg dat je een baantje krijgt zodat je je goed kunt voelen over de dingen die je met geld doet. Dan hoef je ook geen spijt meer te hebben maar kun je juist trots zijn op het feit dat je je eigen boontjes dopt
Oud 13-04-2012, 16:27
Verwijderd
Jij denkt dat je massaal gerespecteerd wordt als je ietsjes dikkere armen hebt?

Tijd voor een nieuwe gameplan. Oh, en ophouden met stelen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:31
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik wil het NU, maar het voelt niet goed aan... Ik wil door de naar de gym te gaan gwn anders in het leven staan, respect krijgen van mensen, die denken van: kijk die jongen gaat ervoor.
Gym.. je bedoelt gewichtheffen en zo? En je koopt daar de nodige spiervullende voedingsstoffen voor? Je wil respect afdwingen door er breed en stoer uit te zien? Nee, daar geef ik je geen respect voor, ik kijk eerder argwanend naar dat soort types.
.
Als het gym zou zijn als turnen, zwemmen, rennen o.i.d., ja, dáár heb ik respect voor. Ik denk dat je vader daar ook wel achter zou staan en een wekelijkse bijdrage voor wil geven.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Nee, daar geef ik je geen respect voor, ik kijk eerder argwanend naar dat soort types.
En dat. Nepspieren die heel snel gekweekt zijn door allemaal middeltjes te nemen ziet er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 14:35
arPos
arPos is offline
ik zou het wel merken als er 50 euro per week verdween.
Oud 14-04-2012, 15:45
Volk
Volk is offline
Zoek een baan en ga zelf je geld verdienen als je respect wil. 200 euro in de maand van je vader jatten zogenaamd omdat je respect wil. Volgens mij weet je niet eens wat het woord respect betekent.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 15:49
Verwijderd
Ik ben het eens met de bovenstaande reacties. Respect krijg je op een andere manier, niet door geld te stelen van je vader en daarvan naar de sportschool te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 19:42
brocoliboy
brocoliboy is offline
praat met je vader. hij zal boos worden maar wat kan je anders doen?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 19:45
Alaska2
Alaska2 is offline
Aparte kijk op de wereld heb je. Respect ga je in ieder geval niet krijgen door gespierd te zijn. Je bereikt het eerder door wijs, eerlijk en behulpzaam te zijn. En op dit moment ben je precies het tegenovergestelde daarvan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 11:08
Verwijderd
Ik wilde altijd al boksen dus dat kan ik eventueel vragen. Maar een baantje in het weekend? Op zaterdag moet ik altijd werken bij mijn vader, voor niets dus gwn wat helpen. Dat vind ik niet erg natuurlijk, voor die ene namiddag werk. Maar hoe krijg ik dan geld bijeen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 12:04
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik wilde altijd al boksen dus dat kan ik eventueel vragen. Maar een baantje in het weekend? Op zaterdag moet ik altijd werken bij mijn vader, voor niets dus gwn wat helpen. Dat vind ik niet erg natuurlijk, voor die ene namiddag werk. Maar hoe krijg ik dan geld bijeen?
neem een krantenwijk, of een folderwijk oid. of vakkenvullen bij de supermarkt. opties genoeg
Oud 15-04-2012, 16:07
hookee
hookee is offline
Citaat:
Je zou 't 'm kunnen vragen en er subtiel bij kunnen vermelden dat je elke zaterdag voor 'm klaarstaat.
Maar boksen... nog zo'n kansloze sport... (maar dat is mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 12:43
Vowel
Vowel is offline
Respect krijg je niet door spieren te kweken en geld te jatten. Het is gezond dat je je schuldig voelt, maar blijkbaar niet schuldig genoeg. Weet je überhaupt wat respect is? Denk je dat je dat gaat krijgen door een paar spieren? Jezus, man..

Zoek gewoon een baan. Dat is hoe mensen aan geld komen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 10:04
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Met geld stelen, kom je niet veel verder.
Je voelt je op den duur schuldig, omdat je weet dat je op
een verkeerde manier aan het geld bent gekomen.
Stop er mee.
Je kunt toch ook gewoon vragen of je op fitness mag?

Zoek een baantje, google maar is op internet, er zijn zat vacatures.
En als je een baantje hebt, en zelf geld verdient.
Kun je trots zijn dat je dat zelf hebt verdient,
in plaats van dat je dat gestolen hebt.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten