Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 19:38
sharonimus
sharonimus is offline
Hallo allemaal!

Ik ben dringend opzoek naar een advies wat ik zou kunnen doen.

Mijn huidige situatie: Ik zit in 6 VWO, doe dit jaar in 4 vakken examen en op de planning staat om volgend jaar in de andere 4 vakken examen te doen. (Dit is allemaal wegens omstandigheden thuis en persoonlijk). Nu zijn mijn kansen op een diploma gezien mijn gemiddelde cijfers erg klein, hier ben ik me van bewust.

Mijn leercapaciteiten zijn niet zo slecht, het gaat meer om de gemiddeldes die ik niet meer omhoog krijg. Dit belemmert mijn motivatie dusdanig dat ik het niet meer zie zitten en het vertrouwen in mijn VWO diploma kwijtgeraakt ben. Tevens werkt de schoolomgeving niet echt mee... slechte ervaringen.

Nu is mijn droom altijd geweest om arts te worden, maar sinds een jaar neem ik met verpleegkunde ook genoegen.

Zouden jullie me aanraden om naar MBO niveau 4 te gaan en hier een studie verpleegkunde te gaan doen, te stoppen met school en te wachten tot mijn 21e om een toelatingsexamen te doen voor het HBO of naar het VAVO te gaan en de vier vakken die ik nog moet doen af te ronden en dan naar HBO verpleegkunde te gaan?

Ik weet dat ik mijn keuze niet van anderen af moet laten hangen en dit mijn beslissing moet zijn, maar elk advies of elke mening is welkom.

Bedankt! Sharon.
Oud 08-04-2012, 21:55
Tink*
Tink* is offline
Ik zou toch je best doen om HBO verpleegkunde te kunnen gaan doen. Het is zonde als je wel de leercapaciteiten hebt en dan tot MBO niv 4 afzakt (niets negatiefs daartegen, maar gewoon omdat jij onder je kunnen zit). Leren moet wel een uitdaging zijn en ik denk dat je je daar zou vervelen.
Oud 11-04-2012, 18:23
sharonimus
sharonimus is offline
Citaat:
Ik zou toch je best doen om HBO verpleegkunde te kunnen gaan doen. Het is zonde als je wel de leercapaciteiten hebt en dan tot MBO niv 4 afzakt (niets negatiefs daartegen, maar gewoon omdat jij onder je kunnen zit). Leren moet wel een uitdaging zijn en ik denk dat je je daar zou vervelen.

Bedankt voor je reactie! Maar op HBO kom je alleen met een HAVO diploma.. Dus dan zou ik dat eerst een jaar moeten gaan doen? Ik snap je punt over MBO, dat is ook mijn twijfeling. Ben bang dat ik er niet veel te doen heb - niet om op te scheppen of iets dergelijks hoor, maar als je VWO gewend bent..
Oud 11-04-2012, 19:52
xxceline
xxceline is offline
Je kunt ook aan de Open universiteit gaan studeren als je 18 bent. Het kost wel wat geld, maar als je slaagt voor je propedeuse kun je bijv. verpleegkunde op het HBO gaan doen, zonder een havo of vwo diploma.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 20:52
Verwijderd
Er zijn Hogescholen in Nederland die je overgang van 5 naar 6 VWO als HBO diploma beschouwen en in dat geval zou je dus volgend schooljaar meteen kunnen beginnen met je opleiding. Ik weet alleen niet welke Hogescholen dit wel, en welke dit niet toelaten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 21:36
arPos
arPos is offline
vanaf MBO4 kan je overigens ook naar HBO doorstromen.
Oud 11-04-2012, 22:26
levike1
levike1 is offline
Als ik je een tip mag geven: maak je vwo goed af motiveer je goed enz zorg dat je naar de universiteit kan.
Mbo is voor jou en je niveau veel te laag gegrepen.
Desnoods doe je wat mijn collega studenten al aangaf Hbo verpleegkunde.

Ik hoop dat ik je hier mee kan helpen als me nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten