Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bent minderjarig. Dan is het een stuk moeilijker om een bedrijf op te starten.
Informatie die handig is om door te lezen: - http://www.startbedrijf.nl/artikel/m...ge-ondernemers Verder is er ook veel handige informatie te vinden op de Kamer van Koophandel: - http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/ Je moet wel echt goed nadenken of je dit op jonge leeftijd wilt, want er komen meer dingen bij kijken dan je denkt. Belastingaangifte, boekhouding bijhouden, factureren en dergelijke. Verkijk je daar niet op. Zet alles ook duidelijk voor jezelf op papier. Dat heeft mij persoonlijk ook geholpen om inzicht te krijgen. En als je het dan alsnog echt wilt, zou ik ook eens met je ouders gaan overleggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mvg, Tijmen |
![]() |
|
Ik ben zelf de boekhouder. Boekhouden is doodsimpel, joh. Winst-verlies rekening, de balans, omzet, bruto of netto winst. Allemaal te doen. Maar het enige dat me moeilijk lijkt, is een webshop dat veel klanten aantrekt. Ik wil niet meer dan 100 euro aan een webshop uitgeven.
KVK is 85, Bakfietsen(om te bezorgen) of Transportfietsen á 400, reclame 100, hosting+dommein 30 dat is bij elkaar €615+ €100=€715:2=457,50 p.p.p.j.
|
Boekhouden is niet doodsimpel, maar dat zal in de praktijk wel uitwijzen vermoed ik. Anders zouden boekhouders ook geen brood verdienen, toch?
Houd je er ook rekening mee dat je werkt met versproducten, dat ze dus een houdbaarheidsdatum hebben? Wat niet verkoopt is derving en dus verlies. Ben je er ook van op de hoogte dat je je moet houden aan de Europese hygiënwetgeving en dat je je moet laten registreren bij de Voedsel- en Warenautoriteit? Dat jer dus verplicht bent je te houden aan de wetgeving, moet kunnen aantonen dat je hier actief over na hebt gedacht (beleidsplannen enz. enz.) en dat je ook controle kunt krijgen? Heb je buurtonderzoek gedaan naar de vraag naar biologisch voedsel? Welke doelgroep richt je je op? Wat zijn hun specifieke wensen en voorkeuren? Hoe groot is hun vraag en hoe kun je hier op anticiperen naast school? 'steeds meer mensen eten biologisch' is vaag. Laatst gewijzigd op 04-04-2012 om 08:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je hiermee akkoord gaat, maak ik mijn wensen bekend via een privebericht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik stel je deze vraag. Ik begin een bedrijf en moet een ieder jaar een eind balans hebben. wat zijn de regels en de minimale eisen van een balans? ik wil wel grondslagen hebben en geen sites. |
![]() |
|
![]() |
Een webshop heb je niet zo 1,2,3 in mekaar gezet.
Voordat je je bedrijf start is het handig om te kijken of de vraag naar jou product en/of dienst hoog ligt en of er veel of weinig concurrentie is. Vervolgens ga je opzoek naar bedrijven waar jij je producten kan inkopen en ga je offertes aanvragen om ze te vergelijken, vraag ook of je korting kan krijgen op een afgesproken afname bij dat bedrijf. Dan weet je pas of er vraag is naar je product en heb je de inkoop klaar. De webshop zal je, als je professioneel wilt gaan, laten maken door een bedrijf. Dan ben je wat meer kwijt, maar dan zitten alle degelijke dingen erop en je maakt een eerste goede indruk op je klanten. De boekhouding is niet doodsimpel, dat is een erg zware klus. Als je alles netjes wilt houden zal je moeten werken met een boekhoudprogramma. De eerste paar maanden dat jij je eigen bedrijfje hebt ga je alleen maar verlies maken, spreek dus goed met je ouders af over het geld. Met een eenmanszaak komen ze met je faillisement aan je privévermogen, en aangezien jij minderjarig bent gaan ze naar je ouders. Dit is allemaal niet zo simpel en dit zal je allemaal in detail moeten overleggen/opschrijven etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij heeft al iemand voor de webshop en zijn logo is ook al gemaakt. Inderdaad hij moet nog wel even kijken naar de boekhouding en ook kijken hoe je het gaat leveren? Personeel of niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het eenmaal loopt, en hij kan het zelf niet meer aan in zijn eentje. Dan pas is het om te overwegen om personeel aan te nemen, hier moet hij ook over financiële middelen beschikken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Hulp bij bedrijfsplan platenmaatschappij Firespace Recordings FirespaceMusic | 2 | 13-12-2016 11:56 | |
Werk, Geld & Recht |
vergunning nodig voor..? aim_and_fire | 10 | 12-03-2012 12:20 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe nu verder??? Tips? solem | 0 | 18-01-2012 12:48 | |
Games |
Erepublik - webbased nation simulator Metsadah | 53 | 17-05-2008 22:01 | |
Werk, Geld & Recht |
Jonge Mensen met een Eigen bedrijf b@rt-online | 15 | 13-01-2007 11:23 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Heeft iemand voor mij een werkstuk over hoe je een eigen bedrijf start ? YWY | 3 | 23-05-2003 07:51 |