Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2012, 21:21
Mimuna
Mimuna is offline
Hoi iedereen.

Ik ben al ongeveer 2 jaar niet meer naar de kapper geweest, omdat die kappers dat toch veel te kort knippen elke keer! Ik heb redelijk lang haar, ongeveer 50 cm lang ofzo. Nu, het probleem is: het is erg beschadigd en dun! Ik knip om de 4 maanden mijn puntjes bij (ongeveer 3 cm van mijn haar weg), maar mijn haar blijft beschadigd. Het enige wat zou helpen is het kort knippen, maar als het dan weer lang wordt zal het vast opnieuw beschadigd zijn, dus dat wil ik helemaal niet. Ik gebruik Sunsilk ultimate hair repair shampoo + conditioner, doe 2 keer per week een haarmasker in mijn haar dat beschadigd haar herstelt. Ik stijl best wel heel vaak mijn haar, maar daar ga ik mee minderen.

Nu is mijn vraagje: zijn er hier nog meiden met beschadigd haar maar die hun haar toch niet willen knippen? Ik wil mijn haar echt niet knippen! Andere opties om mijn haar te herstellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2012, 21:47
Verwijderd
Knip je het wel met een kappersschaar? Een botte schaar maakt direct opnieuw beschadigde puntjes.
En een andere kapper zoeken kan ook helpen ik heb zelf ook lang haar en kappers die denken dat centimeters inches zijn, zijn inderdaad erg irritant, maar zo zijn ze echt niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 22:33
Em.
Em. is offline
Ik krijg ingefluisterd dat dit op Lifestyle thuishoort en niet zozeer op L&G, dus ik verplaats je topic even. Verder kan ik je er niet mee helpen, want ik heb zelf haar dat het bereiken van mijn schouders ziet als een signaal om te splijten en ik weet ook niet wat ik ertegen moet!
Oud 06-04-2012, 23:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zou idd een andere kapper zoeken.
Ik had zelf ook vaak het probleem van kappers die teveel afknipten, maar heb nu een goede gevonden waar ze echt luisteren naar wat je wilt en waar ze ervoor zorgen dat je haar weer gezond is zonder er al te veel af te halen. Maar aan de andere kant, wat maakt het uit als ze een centimetertje te veel weghalen, dat is echt zo weer bijgegroeid hoor. Zeker als het weer gezond is.

Het zou heel goed kunnen dat door het stijlen je haar verbrand is en dan helpen alleen die shampootjes ook niet. Dus, zoek een goede kapper, en koop als je daar bent meteen een goede verzorgende shampoo. Dat kost wat, maar naar mijn ervaring werkt het erg goed en gaan de flessen echt maandenlang mee. (Ik had zelf shampoo en conditioner van label m. Ben 2 weken terug na 9 maanden weer naar de kapper geweest en m'n haar zag er nog best goed uit. Geen dode punten iig.)
Oud 07-04-2012, 07:52
Verwijderd
Maar 3 cm eraf knippen terwijl er eigenlijk gewoon één keer (bijv.) tien af moet, helpt helemaal niks. Dat zeg je zelf al. Dat het daarna per definitie ook weer beschadigd is als het lang is, is niet waar. Ik denk dat je toch één keer flink moet laten knippen en vanaf dat moment goed verzorgen. Want alles wat je nu investeert is weggegooid geld naar mijn idee.

Je kunt er wel over nadenken extensions te nemen zolang je het nog erg kort vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 14:59
Diamera
Diamera is offline
Ik had twee jaar geleden haar van (denk ik) ongeveer jouw lengte met stugge, vale puntjes, want ik wilde het ook niet knippen:
Spoiler

Ik heb het nu tot een stuk over mijn schouders om laagjes uit te laten groeien. Want je wil het waarschijnlijk niet horen, maar knippen is bij beschadigd haar echt het meest effectief. Die maskertjes en conditioners, hoe goed ook, gaan bij verdorde punten niet lang helpen. Je merkt vast wel dat je punten na drie/vier dagen weer net zo voelen als daarvoor, dus het is inderdaad ook nog eens zonde van je dure producten. Die kun je beter gebruiken om je gezonde haar sterk en mooi mee te houden. Dan hoeft er de volgende keer ook minder af.

Ik zou een goede kapper zoeken en hem/haar duidelijk maken dat je alleen je beschadigde haar eraf wil. Ook zou ik het niet in laagjes laten knippen, dat zorgt natuurlijk ook dat het onderaan minder dik is. Bijpunten doe ik wel eens zelf, maar als ik naar de kapper ga dan vraag ik of ze het droog willen knippen, dan kunnen jij en ook zij veel beter zien wat wel verdord is en wat niet. Moet je natuurlijk wel van tevoren je haar wassen. Een beetje eraf is echt niet erg, en zelfs al is het 10 of 15 centimeter dan houd je nog steeds een mooie bos haar over, die ook onderaan nog vol en zacht is.

Wat je wel kunt proberen, nu je je dode punten nog hebt, is er azijn op gebruiken voordat je het wast. Schijnt te werken om ze zachter aan te laten voelen, maar het lijkt me niet zo goed eerlijk gezegd, en ik heb het wel eens geprobeerd en het werkt wel, maar ook maar eventjes.

Gewoon één keer een flink stuk eraf, aan dode punten heb je toch niets
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 09:49
Rivka
Rivka is offline
Er zijn echt geen opties om je haar te herstellen als het dood of heel beschadigd is.
Voor haar geldt: dood is ook écht dood, en de enige oplossing is om het af te knippen. Zoek hier een goede kapper voor die je haar professioneel kan bijknippen
(ik zou eens in de twee maanden doen) en het in een leuk, halflang kapsel kan knippen. Het is toch veel fijner om je haar in een gezond en glanzend halflang kapsel te dragen dan dat je zo'n dode bos hebt? Wie weet staat het je prachtig (met allemaal leuke laagjes of zo) en krijg je superveel complimenten!

De redenering dat je haar weer beschadigd zal raken als het weer teruggroeit snap ik niet. Als je je dode punten af blijft knippen en het goed verzorgt (weinig/geen hitte gebruiken!) zal dit heus niet zo zijn.

Tipje: Als je je haar na het wassen met een borstel föhnt wordt je haar ook steil. Een stijltang is echt heel erg slecht voor je haar en dit geeft haast hetzelfde effect.
Oud 08-04-2012, 18:18
arPos
arPos is offline
ik zou vooral stoppen met zo vaak je haar met shampoo te wassen, shampoo is in principe zeep en zeep verwijderd het beschermende vetlaagje dat op je haar zit waardoor het erg droog wordt.
Reageren

Regels voor berichten