Ik had twee jaar geleden haar van (denk ik) ongeveer jouw lengte met stugge, vale puntjes, want ik wilde het ook niet knippen:
Ik heb het nu tot een stuk over mijn schouders om laagjes uit te laten groeien. Want je wil het waarschijnlijk niet horen, maar knippen is bij beschadigd haar echt het meest effectief. Die maskertjes en conditioners, hoe goed ook, gaan bij verdorde punten niet lang helpen. Je merkt vast wel dat je punten na drie/vier dagen weer net zo voelen als daarvoor, dus het is inderdaad ook nog eens zonde van je dure producten. Die kun je beter gebruiken om je gezonde haar sterk en mooi mee te houden. Dan hoeft er de volgende keer ook minder af.
Ik zou een goede kapper zoeken en hem/haar duidelijk maken dat je alleen je beschadigde haar eraf wil. Ook zou ik het niet in laagjes laten knippen, dat zorgt natuurlijk ook dat het onderaan minder dik is. Bijpunten doe ik wel eens zelf, maar als ik naar de kapper ga dan vraag ik of ze het droog willen knippen, dan kunnen jij en ook zij veel beter zien wat wel verdord is en wat niet. Moet je natuurlijk wel van tevoren je haar wassen. Een beetje eraf is echt niet erg, en zelfs al is het 10 of 15 centimeter dan houd je nog steeds een mooie bos haar over, die ook onderaan nog vol en zacht is.
Wat je wel kunt proberen, nu je je dode punten nog hebt, is er azijn op gebruiken voordat je het wast. Schijnt te werken om ze zachter aan te laten voelen, maar het lijkt me niet zo goed eerlijk gezegd, en ik heb het wel eens geprobeerd en het werkt wel, maar ook maar eventjes.
Gewoon één keer een flink stuk eraf, aan dode punten heb je toch niets