Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2012, 17:02
P0EKlEW0EKlE
Er is een kans dat ik na de laatste toets van het jaar (verpest, moet nog worden nagekeken, geen herkansingen) een drie sta voor wiskunde op mijn SE.
Op internet kon ik als eis voor het SE alléén maar vinden dat het gemiddelde van het SE een 5,5 moet zijn, en dus niet dat je met een drie of lager automatisch gezakt bent voor het eindexamen. Deze eisen kon ik alleen vinden voor het CE.
Ik heb meer dan genoeg compensatiepunten en geen andere onvoldoendes en sta gemiddeld dan ook minstens een 5,5.

Als dit klopt, en ik kan gewoon mijn CE maken, ben ik alsnog geslaagd met die 3 voor wiskunde op mijn SE als ik voor het CE geslaagd ben en gemiddeld 5,5 (CE+SE) sta.

Als dit niet klopt, heb ik dikke pech en ben ik al gezakt voor ik aan het CE deel kan nemen, ze kunnen mij dan ook het recht ontnemen om deel te nemen aan het CE.

Ik weet het, 'Google is je beste vriend', maar hij kon dit keer helaas niks duidelijks tevoorschijn toveren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2012, 17:36
P0EKlEW0EKIE
Sorry, in verkeerde geplaatst! (kan iemand dit verplaatsen?)

In ieder geval, als ik het niet haal, PUUR OP WISKUNDE, heb ik mijn COMPLETE diploma wél als ik volgend jaar via een NHA thuisstudie en deelname aan het staatsexamen mijn wiskundecertificaat haal? (Dit ben ik van plan te doen tijdens een HBO-studie waar ik me voor heb aangemeld)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 17:49
ThomasJu
ThomasJu is offline
Zijn dit soort dingen niet te vinden op de site van je school? Examenreglementen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:07
P0EKlE
Nee, helaas niet. Daarom ben ik hier.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:31
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wacht nog een paar dagen op je cijfer. Dan weet je echt waar je aan toe bent en als het inderdaad echt zo is dat je niet kan slagen oid. zal school dat wel mededelen. En anders kan je het voor de zekerheid nog even vragen.

In mijn examenreglement staan alleen eisen voor de eindcijfers, en niet voor CE & SE apart. eindcijfer is het gemiddelde van je CE en SE.

Spoiler

Dus ik denk dat als je het CE wel gewoon goed maakt je het makkelijk kan compenseren, en met één vier kan je ook slagen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:49
Em.
Em. is offline
... maar er geldt ook:

Citaat:
Als u een 3 of lager heeft voor een vak, bent u gezakt.
bron

Ik weet echter niet of dit ook voor je SE-gemiddelde telt. Voor je eindcijfer (SE en CE) lijkt het me wel logisch dat het geldt en volgens mij voor je CE ook (maar dat weet ik niet zeker), maar ik weet niets over of de zaak ook al verloren is op het moment dat je een 3,4 of lager staat voor je SE's.

Hoewel, iets verder in de tekst staat "De eindcijfers zijn het combinatiecijfer en de cijfers voor vakken waarin u examen heeft gedaan" en daaruit maak ik op dat het om eindcijfers ging bij de regel dat je niet lager dan een 3 mag halen.

Verder geldt inderdaad dat je dit jaar nog met een 4 kunt slagen voor wiskunde, volgend jaar zal dat minstens een 5 moeten zijn.

En ik zal je topic even verplaatsen!
Oud 02-04-2012, 19:16
DiceGFX
DiceGFX is offline
Je mag gewoon een 3 staan voor je schoolexamen, maar je moet wel een 8 oid halen voor je Centraal Examen.
Dus voor je schoolexamen mag je wel een 3 staan, alleen moet je wel bikkelen voor je centraal examen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:18
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je mag gewoon een 3 staan voor je schoolexamen, maar je moet wel een 8 oid halen voor je Centraal Examen.
Dus voor je schoolexamen mag je wel een 3 staan, alleen moet je wel bikkelen voor je centraal examen.
Als je een 3 (3,0) voor je SE's staat zul je voor je eindexamen een 4,0 moeten halen zodat je gemiddeld op een 3,5 uitkomt = een 4. Als het dus zeker is dat je een 3 mag staan voor je SE's (ik denk het wel, maar wellicht is het handig dat na te vragen op je school). En dan heb je je compensatiepunten nog nodig, bij een 4 is dat minstens 2 zevens of 1 acht.
Oud 02-04-2012, 20:49
DiceGFX
DiceGFX is offline
Citaat:
Als je een 3 (3,0) voor je SE's staat zul je voor je eindexamen een 4,0 moeten halen zodat je gemiddeld op een 3,5 uitkomt = een 4. Als het dus zeker is dat je een 3 mag staan voor je SE's (ik denk het wel, maar wellicht is het handig dat na te vragen op je school). En dan heb je je compensatiepunten nog nodig, bij een 4 is dat minstens 2 zevens of 1 acht.
Zou liever voor de 8 gaan, dan heb je sowieso al een voldoende voor wiskunde en je kan het als compensatiepunten gebruiken bij het halen van een gemiddelde van 5.5 bij je CSE.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 21:58
Em.
Em. is offline
Citaat:
Zou liever voor de 8 gaan, dan heb je sowieso al een voldoende voor wiskunde en je kan het als compensatiepunten gebruiken bij het halen van een gemiddelde van 5.5 bij je CSE.
Ja, dat snap ik. Liever nog een 10. Maar in wezen is een 4 dan genoeg, en als je een 3 staat lijkt streven naar een 4 à 5 me beter te doen dan ineens een acht willen halen! En voor zover ik begrijp zijn verdere compensatiepunten hier ook niet nodig. Het is wel fijner om zonder onvoldoendes te slagen, maar niet per se nodig.
Oud 03-04-2012, 14:53
Verwijderd
De 3 op je eindlijst is gewoon een regel dat je niet verder hoeft te kijken naar andere voorwaarden, met een 3 helemaal op het eind ben je sowieso gezakt. Dat gaat niet over je SE's. Compenseren met andere vakken bestaat trouwens niet.

Waar je wel over moet denken is de kans dat je nog boven een 5 scoort als je maar een 3 haalt op je SE's.. Er is in elk geval iets goed mis. Is er een bijzondere omstandigheid waardoor je zo slecht scoorde? Wellicht heb je dan bijzonder recht op herkansing.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 15:17
Axel11
Axel11 is offline
Simpel gezegd: je slaagt als je voor het CSE wiskunde onafgerond minimaal een 4,0 haalt, de overige afgeronde eindcijfers (= gemiddelde CSE en SE) allemaal een 6 of hoger zijn, en het onafgeronde gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of hoger is.

Dus met een 4 als eindcijfer voor wiskunde en verder allemaal 6'en als eindcijfers haal je het niet. Je moet dus wel wat "compenseren"!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 15:27
Axel11
Axel11 is offline
Om preciezer te zijn: om te slagen met een 4 voor wiskunde moet je minimaal twee zevens of een acht halen voor de andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 19:19
shadyy
shadyy is offline
hallo allemaal ik ben nieuw hier op het forum. ik heb een heel belangrijke vraag, ik zit nu voor de tweede keer in 4 havo, dus ik mag dit jaar niet meer blijven. wij krijgen 4 rapporten dit jaar. ik heb de derde periode net afgerond, maar ik sta een 4 en een 5. ik wou dus vragen of een 6,5 een compensatiepunt is op het derde rapport? want alleen op het laatste rapport (overgangsrapport) wordt alles afgerond op hele getallen, maar de normale rapporten niet. kan iemand mijn vraag alstublieft beantwoorden, want ik word zo'n beetje gek. IS EEN 6,5 COMPENSATIEPUNT OP HET DERDE RAPPORT??
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 20:08
Em.
Em. is offline
Voor dat soort dingen kun je beter in de schoolreglementen zoeken wat de overgangsnormen zijn, shadyy.
Oud 09-04-2012, 20:05
Sebastien
Sebastien is offline
Citaat:
IS EEN 6,5 COMPENSATIEPUNT OP HET DERDE RAPPORT??
ja. afgerond een 7. en een 7 is een compensatie punt.

maar wat Em. al zei, je kunt beter in het schoolregelement kijken aangezien voor mijn school misschiena ndere normen gelden dan voor jouw school.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 09:11
jasperdetaeye
jasperdetaeye is offline
Met een 5.5 ga je gewoon over hoor. Je moet elk minpunt dubbel compenseren. Dus een 5 moet je met twee punten compenseren. Dus bijv. een 7. Ik ga nu een wiskunde examentraining volgen. Gaat mij hopelijk helpen bij het behalen van mijn CE. Waar volgen jullie die?

Laatst gewijzigd op 05-08-2012 om 14:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten