Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2012, 17:19
Lenoil
Lenoil is offline
Hallo iedereen
Door allerlei problemen thuis enz is het voor het algemeen welzijn van iedereen thuis het beste dat ik het aftrap als ik 18 ben. Dat is op 30 mei dit jaar. Ik zie de meeste nu al denken oh nee weer iemand die zich aanstelt, maar dat is het niet. Ik moet onder lichte dwang al zal je mijn ouders nooit letterlijk horen zeggen dat ik het huis uit moet,dus aan de deur gezet. Nu hoopte ik eigenlijk dat iemand hier een beetje ervaring mee heeft. Ik zit nu nog in het 5e en ik zou graag mijn diploma halen met het examencommissie. Ik studeer STW. Vanaf augustus zou ik willen gaan werken terwijl mijn vriend nog 3 jaar verder studeert en daarna zou ik graag voor leerkracht gaan. Heeft er iemand misschien ervaring met het examencommissie en een appartement huren als je pas 18 bent...?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2012, 17:54
Verwijderd
Ik heb een appartement gehuurd samen met wat vrienden toen ik 18 was ja.

Maar even een paar zaken waar je rekening mee moet houden;

- Waar ga je werken en wat ga je verdienen? In je eentje iets huren is met een parttime salaris van een 18 jarige vrijwel onmogelijk, tenzij je heel veel geluk hebt met het vinden van een goedkope flat oid.

- Je vriend. Wil je met hem samenwonen? Onthoud dat, hoe leuk het nu ook met hem is, het opeens over kan zijn. Ga er in ieder geval niet vanuit dat je over 3 jaar iets met hem samen huurt zodat je niet in problemen komt als het zover komt. Ga van jezelf uit.

- Je hoeft niet te vertellen hoe het precies zit tussen jou en je ouders maar denk er nog eens goed en heel serieus over na of dit de beste oplossing is, of dat je het misschien kan nog kan uitwerken met ze. Als jonkie in één keer helemaal op jezelf gaan wonen wordt vaak erg onderschat. Met name de extra uren die je kwijt gaat zijn aan geld binnenhalen, koken, schoonmaken, kleren wassen etc. Al die dingen die je moeder/vader nu waarschijnlijk nog voor je doet zul je moeten combineren met school -en- werk. Ga er maar vanuit dat je met heel weinig geld en tijd toch een heleboel moet doen.

- Ga nu alvast op zoek naar goedkope woongelegenheden. Studentenkamers zijn, afhankelijk van de stad, veel goedkoper dan het gemiddelde appartement. Schrijf je in, plaats oproepen op facebook en blijf rondvragen of mensen toevallig nog iets weten.

Al met al lijkt het me toch een beter dat je een manier zoekt om in ieder geval tot het einde van je middelbare school thuis te blijven. Als het echt niet kan kan het niet, maar geloof mij dat op jezelf wonen lang niet altijd de beste oplossing is. Zeker niet in jouw situatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten