Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2012, 11:58
Verwijderd
Het begon met keelpijn gisternacht. Ik kreeg het steeds warmer en heb denk ik koorts.

Middernacht deed het plotseling pijn bij mijn navelstreek, rechterkant. Het grappige is: Ik keek trauma centrum op de pc, en toen zag ik iemand met blindedarmontsteking.....Dus druk ik voor de gein op mijn blindedarm en toen begon het een beetje pijn te doen.

Ongeveer 15 minuten later kon ik nauwelijks bewegen zonder stekende pijn bij de rechterkant van mijn navel. Tijdens het plassen steekte het ook. We belde de eerste hulp en die zei dat ik langs moest komen. Maar ik heb dus geen zin om daar heen te gaan om vervolgens erachter te komen dat de pijn over is. Wilde niet als een 'aansteller' overkomen...

Nou toen maar niet gegaan en geprobeerd te slapen. Op mijn rug slapen ging niet, pijn kwam en ging. Toen op mijn zij gaan slapen en de pijn was weg.

Werd vandaag wakker en de pijn was helemaal weg. Heb wel koorts en een beetje keelpijn. Ook spierpijn en pijn bij mijn onderrug.

Mijn maag voelt ook een beetje 'zuur(?)' aan en maakt bubbelachtige geluiden (if that makes sense). Heb geen eetlust, maar toch gedwongen wat fruit te eten. Verder gewoon normale griep klachten; koorts, keelpijn, spierpijn en een beetje duizelig.

Wat is een verklaring voor de pijn rond mijn navel gisteren? Volgens mijn pa kan het geen blindedarmontsteking zijn; als dat het geval was dan zou ik niet normaal kunnen lopen. Dat kan ik dus wel.

Voel me iig belabberd, maar wil niet naar de arts gaan, want straks is het gewoon niets.

Btw: Een gebarste blindedarm voel je wel?

Laatst gewijzigd op 20-04-2012 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 13:35
indigo
indigo is offline
Een 'gebarsten' blindedarm voel je zéker wel, dan heb je echt gillende buikpijn en kan je geen beweging meer maken zonder pijn te hebben. Dus als je gewoon kunt eten en verder geen buikpijn meer hebt, dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon je griep uitzieken .
Wat de verklaring wel is voor pijn rond je navel kan ik zo ook niet zeggen: heb je dat wel vaker? Had je gisteren misschien ook weinig/ anders gegeten dan normaal? Heb je problemen met ontlasting (diarree of juist verstopping)? Hoe dan ook, als het nu weg is zou ik me niet al te druk maken. Beterschap!
Oud 20-04-2012, 13:48
Verwijderd
Bedankt! Voel me gelijk gerustgesteld!

Ik had weleens last van constipatie, maar dat is sinds een maandje over. Ik drink nu elke ochtend koffie en het helpt echt met de peristaltiek.

Ik ga uitzieken, en nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 14:26
Martiño
Martiño is offline
Het komt misschien ook wel een beetje door dat programma. Opeen heb je het warm, je voelt wat kramp in je darmen (die je normaal zou negeren), je drukt ergens, dat doet een beetje pijn, etc.
Je focust jezelf onbewust op ieder pijntje en krampje, waarna je het automatisch koppelt aan de symptomen die je gisteren gezien hebt. En zoals indigo zegt: als je blindedarmontsteking hebt dan voel je dat echt wel, dat is heftige pijn.
Oud 20-04-2012, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Het komt misschien ook wel een beetje door dat programma. Opeen heb je het warm, je voelt wat kramp in je darmen (die je normaal zou negeren), je drukt ergens, dat doet een beetje pijn, etc.
Je focust jezelf onbewust op ieder pijntje en krampje, waarna je het automatisch koppelt aan de symptomen die je gisteren gezien hebt. En zoals indigo zegt: als je blindedarmontsteking hebt dan voel je dat echt wel, dat is heftige pijn.
Je hebt gelijk geloof ik. Alleen was de pijn best wel realistisch, zo realistisch dat een kleine beweging voor stekende pijn zorgde. Bij het ademhalen rugliggend deed het zelfs zeer.

Koorts is er wel, maar dat koppel ik dan aan griep.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 15:20
Martiño
Martiño is offline
Als die klachten erger worden is het misschien handig om even de huisarts te bellen, wij kunnen hier op afstand natuurlijk geen diagnose stellen.
Maar de kans dat je een acute appendicitis krijgt een paar minuten nadat je er een programma over op TV hebt gezien is natuurlijk erg klein.
Oud 20-04-2012, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Als die klachten erger worden is het misschien handig om even de huisarts te bellen, wij kunnen hier op afstand natuurlijk geen diagnose stellen.
Maar de kans dat je een acute appendicitis krijgt een paar minuten nadat je er een programma over op TV hebt gezien is natuurlijk erg klein.
Ja idd, XD. Ik had ook zoiets van 'the probability of this happening is smaller than me winning the lotto'. Of iets in die trant.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten