Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het vreemd dat hier wordt gesproken over 'Havo leraren'. Je bent of 2de of 1ste graads docent. Of je hebt geen graad. Als je wel een graad hebt mag je: OF onderbouw alle niveaus plus bovenbouw VMBO, OF alles lesgeven. Je bent eigenlijk nooit een 'havo' docent. Een Havo docent die ondermaats presteert is dus ook een VWO docent die dat doet.
||
Citaat:
-Een kwart van de docenten op het VMBO onvoldoende -Een derde van de docenten op de Havo onvoldoende -Een vijfde van de docenten op het VWO onvoldoende http://nos.nl/artikel/362269-veel-ha...lecht-les.html Heeft er bijv. ook mee te maken dat scholen bij gebrek aan eerstegraads docenten liever een tweedegraads in 4 Havo zetten dan in 4 VWO. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Het is wel een goed punt om te stellen dat je mensen niet alleen met geld lokt, de uitdaging is inderdaad ook belangrijk. Maar als je kijkt naar de protesten van leraren over het salaris, zou het dan niet een belangrijke rol kunnen spelen?
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb even zitten googlen, maar kan het salaris van een docent op het HBO niet vinden. Volgens mij is dat niet verkeerd, maar bij mijn opleiding lopen toch een aantal eersteklas idioten rond...
![]() Ik denk dat voornamelijk het gebrek aan uitdaging ambitieuze mensen in de weg staat, doordat je eigenlijk niet kan doorgroeien is het ook niet realistisch om goede salarissen te bieden. Je blijft immers je hele leven voor de klas staan en je verantwoordelijkheden groeien niet t.o.v. je beginjaren. Hoewel geld bijdraagt kan ik me niet voorstellen dat echt competente mensen naar het onderwijs gaan, er is in mijn ogen geen uitdaging. (Sterker nog, volgens mij is enorm kut).
|
ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar goede docenten gehad, een enkele was wat lui en nalatig met het huiswerk maar dat kan je als leerling nu niet echt berispen.
Verder is het natuurlijk een vooropgezet plan om het onderwijsniveau te verlagen aangezien we allemaal op een need-to-know-base fungeren binnen het wereldwijde complot van de Illuminatie en het de bedoeling is dat we generatie na generatie meer en meer niet-denkende robots worden. maar even serieus; ik geef persoonlijk gewoon de schuld aan heel het nieuwe/competentiegericht leren, waarbij de serieuze aftoetsing veel te lang op zich laat wachten en waardoor de docent tegenwoordig geen flauw idee meer heeft welke leerling wat wel of niet begrijpt. Ook heeft de docent tegenwoordig te veel secundaire taken om zich nog behoorlijk gemotiveerd te kunnen voelen om goed les te geven. Maar nogmaals; in mijn persoonlijke ervaring zijn mijn docenten vrijwel allemaal stuk voor stuk goede geweest, zelfs die roemeense die geen enkele controle over het stel debielen dat ze een klas noemen had, had genoeg vakkennis en kon prima uitleggen als je maar bereid was te luisteren. Daarom schat ik ook zo in dat het "niet goed uitleggen" met name aan dat stel debielen wat ze een klas noemen ligt en niet zozeer aan de docenten. Maar zolang ik de methode van onderzoek niet weet kan ik ook alleen maar gissen. en over die salaris/uitdaging discussie; leraar ben je of je bent het niet, zelfs als je niet in het onderwijs zit; sommigen hebben dat talent gewoon, en sommigen (zoals ik) hebben dat talent niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt fucking moeilijk te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat zouden al die mensen die zo goed "uit kunnen leggen" dan op dit moment voor baan hebben dat ze niet voor een hongerloontje docent willen worden?
Laatst gewijzigd op 18-04-2012 om 17:22. |
![]() |
|
|