Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2012, 15:37
michaelpr
michaelpr is offline
Hallo,
Wij willen misschien ons PWS over fruitvliegjes houden. Is er iemand die dit ook heeft gedaan? Wat heb jij onderzocht? Wat zijn je ervaringen?
Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2012, 15:44
Verwijderd
Ik ken niemand die dat gedaan heeft, maar ik wil je er wel even op wijzen dat je niet zomaar experimenten met dieren mag doen. Dus ik weet niet wat je van plan bent, maar praktisch onderzoek met levende fruitvliegjes wordt lastig qua regeltjes enzo. Ik weet eigenlijk niet eens of je wel een profielwerkstuk met levende dieren mág maken, bij ons op school mocht het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:17
Verwijderd
IK heb het niet gedaan, maar wij hebben in de 4e klas wel fruitvliegjes gekruist. Dat vond ik persoonlijk behoorlijk eenvoudig. Denk je dat je hier 80 uur mee vol kan krijgen???
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:21
Em.
Em. is offline
Citaat:
IK heb het niet gedaan, maar wij hebben in de 4e klas wel fruitvliegjes gekruist. Dat vond ik persoonlijk behoorlijk eenvoudig. Denk je dat je hier 80 uur mee vol kan krijgen???
Hebben wij ook gedaan, hoewel we niet alles hoefde te doen, geloof ik. Al weet ik niet eens meer wat.

Ik zou inderdaad even nazoeken hoe makkelijk het is om aan fruitvliegen te komen en ze te onderhouden, maar verder lijkt het me wel te doen. Maar wat wil je eigenlijk onderzoeken?
Oud 25-04-2012, 16:52
michaelpr
michaelpr is offline
Het houden van fruitvliegjes en ermee werken enzo is wel toegestaan bij ons.
We wilden iets doen over natuurlijke selectie / verandering van genotype.
Als je op google kijkt en bijvoorbeeld op de website van Wageningen Universiteit zie je veel berichten van experimenten met deze vliegjes.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 17:11
Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats dit even naar exacte vakken. Wellicht hebben mensen daar meer ideeën of ervaringen.
Reageren

Regels voor berichten