Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2012, 12:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Een man heeft vanochtend een schoen gegooid naar Anders Breivik tijdens het proces. De rechtszitting werd korte tijd geschorst.

"Go to hell, you fucking killer!" zou de gooier in het Engels geroepen hebben. "You killed my brother!" De schoen raakte Breivik niet, maar wel zijn advocaat Hein Bæra. Volgens ooggetuigen zou er vanaf de tribune applaus hebben geklonken.

Breivik werd korte tijd uit de zaal verwijderd om de orde te kunnen herstellen. Toen hij terugkwam richtte hij zich tot het publiek met de opmerking: "Als jullie iets willen gooien, doe dat dan wanneer ik de zaal in of uit wordt gevoerd."
http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...r_breivik.html
Oud 11-05-2012, 16:52
hookee
hookee is offline
Zeker een arabier; de schoen en de "you killed my brother(s)"" opmerking..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 16:53
De Veroorzaker
Of die handpop
Oud 11-05-2012, 23:14
highplaces
highplaces is offline
Ik begrijp de woede. Ongelofelijk dat Breivik zijn aangerichte bloedbad nog steeds als een noodzaak ziet.
Oud 11-05-2012, 23:19
-Raven-
-Raven- is offline
Schoenen gooien in de Arabische is iets van het ergste wat er kan gebeuren. Bush heeft het paar jaar geleden ook eens gehad.

En over Breivik, die man is gewoon een genie, hij moest gewoon in de politiek gaan. Ik heb zijn manifest gelezen, staan veel waarheden in. Alleen de manier waarop hij ze wilde tonen aan de wereld keur ik totaal nietgoed.
Oud 12-05-2012, 12:04
Linda Prins
Linda Prins is offline
Alleen die man miste Breivik, en zijn advocaat werd geraak door die schoen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 12:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Schoenen gooien in de Arabische is iets van het ergste wat er kan gebeuren. Bush heeft het paar jaar geleden ook eens gehad.

En over Breivik, die man is gewoon een genie, hij moest gewoon in de politiek gaan. Ik heb zijn manifest gelezen, staan veel waarheden in. Alleen de manier waarop hij ze wilde tonen aan de wereld keur ik totaal nietgoed.
Not sure if trolling...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 13:38
Verwijderd
Lekker nutteloos schoenen gooien. Gooi dan een zwaard ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 15:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Oud 12-05-2012, 16:34
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Haha, raven, Breivik had het buskruit echt niet zelf uitgevonden hoor. Ik snap ook eigenlijk niet hoe je er nou bij komt, aangezien hij gewoon een bronvermelding geeft voor zijn handleiding hoe je bommen kunt maken.

Laatst gewijzigd op 12-05-2012 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 16:58
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
Not sure if trolling...
Ben zeker niet aan het trollen.
Oud 12-05-2012, 19:15
Verwijderd
Dan ben je gewoon niet zo slim, kan ook.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 20:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ben zeker niet aan het trollen.
Right... nou, leg uit wat er geniaal is aan Breiviks manifest?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 22:38
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
Right... nou, leg uit wat er geniaal is aan Breiviks manifest?
Ik zou zeggen, lees het zelf eens. Het verveelt zeker geen minuut. Ik ga niet akkoord met alles wat er instaat, maar toch met een groot stuk. De islamisering in Vlaanderen is te overduidelijk. Nogmaals ik keur zijn daden ZEKER NIET goed.
Oud 12-05-2012, 22:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, lees het zelf eens. Het verveelt zeker geen minuut. Ik ga niet akkoord met alles wat er instaat, maar toch met een groot stuk. De islamisering in Vlaanderen is te overduidelijk. Nogmaals ik keur zijn daden ZEKER NIET goed.
Hmm, maar als de Endlösung van Breivik niet werkt, wat stel jij dan voor om het "probleem" van islamisering aan te pakken?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 22:51
-Raven-
-Raven- is offline
Dat probleem valt al lang niet meer op te lossen, spijtig genoeg... (Althans, als de EU niet gaat samenwerken, wat 9 kansen van de 10 toch niet gaat gebeuren.)
Oud 13-05-2012, 09:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe bedoel je? De EU werkt allang samen op het gebied van immigratie.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 11:15
-Raven-
-Raven- is offline
Inderdaad, maar niet op de manier waarop ik (En vele anderen) het zouden willen. Ik weet niet of het in Nederland zo is, maar in België waar ik vroeger woonde, waren in de wijk pakt ongeveer 5 vreemdelingen. Die zater er dan ook al van in de jaren '70 van in de mijnen te werken. Die mensen waren tenmiste bereid om te werken. Nu gaan de vreemdelingen naar het OCMW, vragen geld, krijgen geen controle, werken in het zwart en rijden met een dure BMW,Audi,... rond. Is dat nog normaal? Er zijn zelf sommige vreemdelingen met zo'n moeilijke naam dat ze zich op twee plaatsen inschrijven zodat ze dubbel trekken. Het probleem ligt ook bij onszelf. Die vreemdelingen kennen hun rechten beter dan onze Belgische/Vlaamse politiekers.
Oud 13-05-2012, 12:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat heeft uitkeringsfraude, dat je natuurlijk moet bestrijden en niet beperkt is tot moslimimmigranten, te maken met "islamisering"? Is uitkeringsfraude een vaste pilaar van de islam?

Ik kom overigens zelf uit een Nederlands dorpje met exact 0 moslims (destijds). Nu ben ik zelf immigrant, maar ik geloof niet dat mensen hier bang zijn dat ik de boel kom atheïstiseren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 16:06
De Veroorzaker
Kunnen we even bij het onderwerp blijven, het topic gaat over schoenen gooien, niet het gedachtegoed van Breivik, maak je eigen topic maar

Weet er al iemand of het een rechter- of een linkerschoen was? Zou wel grappig zijn als het een linkerschoen was he!
Oud 13-05-2012, 16:11
Linda Prins
Linda Prins is offline
Ha, ha, een schoenen gooier heeft als het goed is twee kansen. Om op de persoon te mikken die hij wil raken, ofwel 1 op twee. Alleen het nadeel is dat je als schoenen gooier je doelwitgemist hebt, als een held op sokken je schoenen weer moet gaan halen. Bij de persoon waar je de schoenen naar toe hebt gegooid.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 16:40
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:

Kun je ook vertellen waar we dat manifest zouden kunnen lezen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 21:09
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
Kun je ook vertellen waar we dat manifest zouden kunnen lezen?
Typ op google: "anders behring breivik manifest"

Eerste link normaal, PDF bestandje.
Oud 13-05-2012, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Ha, ha, een schoenen gooier heeft als het goed is twee kansen. Om op de persoon te mikken die hij wil raken, ofwel 1 op twee. Alleen het nadeel is dat je als schoenen gooier je doelwitgemist hebt, als een held op sokken je schoenen weer moet gaan halen. Bij de persoon waar je de schoenen naar toe hebt gegooid.
Of je googled even Zalando.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 17:57
Verwijderd
Citaat:

Ik kom overigens zelf uit een Nederlands dorpje met exact 0 moslims (destijds). Nu ben ik zelf immigrant, maar ik geloof niet dat mensen hier bang zijn dat ik de boel kom atheïstiseren.
Hier ook! En je wilt niet weten hoeveel mensen er op de PVV stemmen hier.... Belachelijk gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2012, 19:53
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hier ook! En je wilt niet weten hoeveel mensen er op de PVV stemmen hier.... Belachelijk gewoon.
Ja, want je kunt alleen op de PVV stemmen als je tegen moslims/de Islam bent
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 19:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, want je kunt alleen op de PVV stemmen als je tegen moslims/de Islam bent
Waarom anders PVV stemmen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 20:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Inderdaad, maar niet op de manier waarop ik (En vele anderen) het zouden willen. Ik weet niet of het in Nederland zo is, maar in België waar ik vroeger woonde, waren in de wijk pakt ongeveer 5 vreemdelingen. Die zater er dan ook al van in de jaren '70 van in de mijnen te werken. Die mensen waren tenmiste bereid om te werken. Nu gaan de vreemdelingen naar het OCMW, vragen geld, krijgen geen controle, werken in het zwart en rijden met een dure BMW,Audi,... rond. Is dat nog normaal?
Nee. Het is ook niet waar. Toon mij een statistiek waaruit blijkt dat het merendeel van de Belgische of Nederlandse allochtonen rondrijdt in een met zwart geld en een uitkering betaalde BMW, en ik schrijf 'asjemenou' op mijn lul met een passer.
Oud 16-05-2012, 20:39
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Die redenen zijn niet op twee handen te tellen, maar ik zal je een aantal voorbeelden geven waarom veel mensen die ik ken op de PVV stemmen:

- Omdat de PVV eurosceptisch is
- De PVV staat erom bekend dat ze zich inzetten voor de (ouderen)zorg
- Omdat ze willen dat de subsidiestromen aangepakt worden
- Omdat ze ontevreden zijn met de traditionele politieke partijen
- Omdat ze voorstander zijn van 'strenger straffen'
- Omdat de PVV meer wil bezuinigen op de overheid en minder op de burger
- Vanwege dierenwelzijn
- Omdat de PVV voor belastingverlaging is
- Homo's, joden en ex-moslims die te maken hebben met discriminatie
- Omdat ze vinden dat Nederland vol is (massa-immigratie)

En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Natuurlijk zal het meestal gaan om een combinatie van redenen waarom mensen op de PVV stemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, kom nou. Alsof de meeste PVV-stemmers überhaupt weten wat de standpunten zijn van de PVV m.b.t. zaken die niet te maken hebben met moslims of boerka's.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:11
Verwijderd
En hoe kom je erbij dat belastingverlaging iets goeds is?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat zegt hij toch niet, alleen dat mensen die hij kent om die reden PVV stemmen. Van PVV-stemmers moet je natuurlijk niet verwachten dat ze verstand hebben van economie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:25
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ach, kom nou. Alsof de meeste PVV-stemmers überhaupt weten wat de standpunten zijn van de PVV m.b.t. zaken die niet te maken hebben met moslims of boerka's.
Dat jij het niet weet betekent niet dat anderen het niet kunnen weten
Ik ben het wel met je eens dat mensen vaak amper weten waar politieke partijen voor staan. Dat geldt niet alleen voor mensen die op de PVV stemmen, maar zeker ook voor mensen die op andere partijen stemmen.

Hoe moeilijk het misschien voor jou is om te geloven, wat ik in mijn vorige post schreef is zeker niet uit mijn duim gezogen. Ik ben zeer politiek geïnteresseerd en wissel bijna dagelijks van gedachten met anderen over de politiek. Vandaar dat ik je ook kan vertellen wat zoal redenen zijn van mensen om op de PVV te stemmen. De islam wordt inderdaad regelmatig genoemd, maar Europa bijvoorbeeld minstens zovaak.

Ik heb zelf jarenlang in de zorg gewerkt. Van mijn collega's stemden destijds ongeveer 1 op de 3 mensen op de PVV. De belangrijkste reden daarvoor was dat PVV-leden als Fleur Agema en Willie Dille zich regelmatig inzetten voor een betere zorg in de Tweede Kamer.

Een ander voorbeeld is Volendam. Tijdens de Europese verkiezingen stemde een groot deel van de Volendammers op de PVV. Een belangrijke reden daarvoor was dat de PVV eurosceptisch is. Volendam is namelijk een vissersdorp en de vissers werden naar eigen zeggen gek van de regeltjes en belastingen vanuit Brussel. De PVV was zover ik weet de enige partij die aangegeven had dat ze dit aan wilden pakken.

Om maar even aan te geven dat het echt niet allemaal over de Islam gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat jij het niet weet betekent niet dat anderen het niet kunnen weten
Ik ben het wel met je eens dat mensen vaak amper weten waar politieke partijen voor staan. Dat geldt niet alleen voor mensen die op de PVV stemmen, maar zeker ook voor mensen die op andere partijen stemmen.
Ja, dat klopt.
Citaat:
Hoe moeilijk het misschien voor jou is om te geloven, wat ik in mijn vorige post schreef is zeker niet uit mijn duim gezogen. Ik ben zeer politiek geïnteresseerd en wissel bijna dagelijks van gedachten met anderen over de politiek. Vandaar dat ik je ook kan vertellen wat zoal redenen zijn van mensen om op de PVV te stemmen. De islam wordt inderdaad regelmatig genoemd, maar Europa bijvoorbeeld minstens zovaak.

Ik heb zelf jarenlang in de zorg gewerkt. Van mijn collega's stemden destijds ongeveer 1 op de 3 mensen op de PVV. De belangrijkste reden daarvoor was dat PVV-leden als Fleur Agema en Willie Dille zich regelmatig inzetten voor een betere zorg in de Tweede Kamer.
Dat vind ik heel moeilijk om te geloven. Niet dat ze dat zeggen, maar dat ze dat echt vinden. Vooral omdat ik Fleur Agema ken, en die is zwakzinnig. Waarschijnlijker is het dat ze zich ervoor schaamden om gewoon letterlijk te zeggen dat ze moslims haten, wat op zich wel begrijpelijk is.
Citaat:
Een ander voorbeeld is Volendam. Tijdens de Europese verkiezingen stemde een groot deel van de Volendammers op de PVV. Een belangrijke reden daarvoor was dat de PVV eurosceptisch is. Volendam is namelijk een vissersdorp en de vissers werden naar eigen zeggen gek van de regeltjes en belastingen vanuit Brussel. De PVV was zover ik weet de enige partij die aangegeven had dat ze dit aan wilden pakken.
Voor iemand die "zeer politiek geïnteresseerd" is, vind ik het wel opmerkelijk dat je blijkbaar denkt dat de PVV de enige eurosceptische partij is. Dat de PVV hoog scoort in Volendam heeft wellicht meer te maken met de hoge mate van inteelt aldaar.
Citaat:
Om maar even aan te geven dat het echt niet allemaal over de Islam gaat.
Natuurlijk wel, dat geven mensen gewoon niet altijd toe. Dat is ook het probleem sinds Fortuyn, het is niet meer politiek incorrect om op klapjosti's zoals Janmaat te stemmen. Mensen die op Janmaat stemden, dat waren sociale paria's, die mensen werden niet serieus genomen en openlijk bespot. We moeten weer terug naar die tijd en PVV-stemmers ook weer zo behandelen. Heb je ooit het programma van de PVV gelezen? Een lachertje. Naast het obligate moslimbashen is de strekking van het program dat de belastingen omlaag moeten, maar ook de uitgaven omhoog, los van bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking en de JSF (natuurlijk nooit voldoende).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:41
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
Mensen gaan in het algemeen meer rechts stemmen als volgende dingen waar zijn.

-Charismatisch figuur
-Ontevredenheid bij de bevolking
-Schrik voor een bepaalde bevolkingsgroep
-Politieke chaos
-Economie die niet werkt

Denk dat puntje 1,3 en 4 wel zeker ingevuld zijn, in Nederland.
Oud 16-05-2012, 21:50
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Voor iemand die "zeer politiek geïnteresseerd" is, vind ik het wel opmerkelijk dat je blijkbaar denkt dat de PVV de enige eurosceptische partij is.
Dat heb ik niet gezegd en dat bedoelde ik ook niet te zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de PVV zich op dat onderwerp onderscheiden heeft van andere partijen en dat daarom veel Volendammers op de PVV hebben gestemd. Ik weet ook heel goed dat de PVV de meest eurosceptische partij is gevolgd door de SP en de Partij voor de Dieren, maar deze laatste partij is vooral Eurosceptisch, omdat Europa zich volgens hen te weinig met dierenrechten bezig houdt.

Voor de rest lees ik in jou post uitsluitend (naar mening vrij radicale) meningen en/of uitspraken, zoals dat Fleur Agema zwakzinnig zou zijn en dat alle PVV-stemmers moslims zouden haten ookal zeggen ze van niet en dat ze belachelijk gemaakt moeten worden. Naar mijn mening zijn deze opmerkingen ook nogal onrealistisch en kortzichtig.
Oja, ook heb ik nog een opmerking gelezen over het partijprogramma van de PVV. Hoewel ik jou mening niet onderschrijf, is het natuurlijk terecht van jou kant om aan te geven dat je het er niet mee eens bent en ik kan dat ook zeker waarderen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

-Charismatisch figuur
-Ontevredenheid bij de bevolking
-Schrik voor een bepaalde bevolkingsgroep
-Politieke chaos
-Economie die niet werkt

Denk dat puntje 1,3 en 4 wel zeker ingevuld zijn, in Nederland.
De PVV is niet zo zeer rechts, gewoon islamofoob. Het economische program van de PVV is incoherent, inconsistent en verandert om de haverklap. Verder begrijp ik niet zo goed waarom je denkt dat er "politieke chaos" is in Nederland, als Vlaming moet je toch wel wat gewend zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:55
-Raven-
-Raven- is offline
Ik volg de politiek in Nederland helemaal niet, was dus gewoon een veronderstelling. En, ja wrijf het er maar in, in Vlaanderen zijn we véél gewoon. xD
Oud 16-05-2012, 21:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd en dat bedoelde ik ook niet te zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de PVV zich op dat onderwerp onderscheiden heeft van andere partijen en dat daarom veel Volendammers op de PVV hebben gestemd. Ik weet ook heel goed dat de PVV de meest eurosceptische partij is gevolgd door de SP en de Partij voor de Dieren, maar deze laatste partij is vooral Eurosceptisch, omdat Europa zich volgens hen te weinig met dierenrechten bezig houdt.
Ja, ik denk dat dat niet klopt. Maar goed, hoe kom je daar achter, aangezien mensen toch wel gaan liegen wanneer je het vraagt, omdat de meeste mensen die racist en/of islamofoob zijn dit niet zomaar toe zullen geven. Wilders overigens wel; die gaf in een interview (impliciet) toe dat hij racist is.
Citaat:
Voor de rest lees ik in jou post uitsluitend (naar mening vrij radicale) meningen en/of uitspraken, zoals dat Fleur Agema zwakzinnig zou zijn en dat alle PVV-stemmers moslims zouden haten ookal zeggen ze van niet en dat ze belachelijk gemaakt moeten worden. Naar mijn mening zijn deze opmerkingen ook nogal onrealistisch en kortzichtig.
Dan ken je Fleur Agema niet. En PVV-stemmers ook niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 22:07
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
-Charismatisch figuur: Ik kan me nog goed herinneren dat veel mensen op de Pvda gingen stemmen, omdat ze Job Cohen zo een leuke uitstraling (vaderfiguur) vonden hebben. Dit heeft dus niks met rechts te maken.
-Ontevredenheid bij de bevolking: Om diezelfde reden stemmen mensen net zogoed op de SP of bijvoorbeeld op de Piratenpartij.
-Schrik voor een bepaalde bevolkingsgroep: leg uit?
-Politieke chaos: leg uit?
-Economie die niet werkt: leg uit?

De PVV is overigens geen rechtse partij, maar staat ergens in het midden van het poltieke spectrum. De PVV vertoont bijvoorbeeld overeenkomsten met zowel de VVD als de SP. Je kunt wel zeggen dat de PVV duidelijk conservatief is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 22:14
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja, ik denk dat dat niet klopt. Maar goed, hoe kom je daar achter, aangezien mensen toch wel gaan liegen wanneer je het vraagt, omdat de meeste mensen die racist en/of islamofoob zijn dit niet zomaar toe zullen geven. Wilders overigens wel; die gaf in een interview (impliciet) toe dat hij racist is.

Dan ken je Fleur Agema niet. En PVV-stemmers ook niet.
Dat klopt. Jij stelt dat alle PVV-stemmers racisten en/of islamofoob zijn, dus de bewijslast ligt bij jou. Ik vind het wel verbazingwekkend dat je hier echt van overtuigd bent, maargoed. In welk interview zou Geert Wilders dat toegegeven hebben dan? Dat interview zou ik graag zien.

En ik vind jou stelling dat Fleur Agema en/of de PVV-stemmers zwakzinnig zouden zijn zo belachelijk dat ik daar niet verder op inga.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 22:16
-Raven-
-Raven- is offline
Citaat:
-Charismatisch figuur: Ik kan me nog goed herinneren dat veel mensen op de Pvda gingen stemmen, omdat ze Job Cohen zo een leuke uitstraling (vaderfiguur) vonden hebben. Dit heeft dus niks met rechts te maken.
-Ontevredenheid bij de bevolking: Om diezelfde reden stemmen mensen net zogoed op de SP of bijvoorbeeld op de Piratenpartij.
-Schrik voor een bepaalde bevolkingsgroep: leg uit?
-Politieke chaos: leg uit?
-Economie die niet werkt: leg uit?

De PVV is overigens geen rechtse partij, maar staat ergens in het midden van het poltieke spectrum. De PVV vertoont bijvoorbeeld overeenkomsten met zowel de VVD als de SP. Je kunt wel zeggen dat de PVV duidelijk conservatief is.
Hmm ok, het klopt misschien niet altijd. Maar in België laatste jaren wel.

Charismatisch figuur: Filip De Winter of Bart De Wever
Ontevredenheid bij de bevolking: Klassieke partijen die het blijven verknoeien.
Schrik voor bepaalde bevolkingsgroep: de Islam
Politieke chaos: Vlaanderen vs Wallonië
Economie die niet werkt: de crisis
Oud 16-05-2012, 22:21
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hmm ok, het klopt misschien niet altijd. Maar in België laatste jaren wel.

Charismatisch figuur: Filip De Winter of Bart De Wever
Ontevredenheid bij de bevolking: Klassieke partijen die het blijven verknoeien.
Schrik voor bepaalde bevolkingsgroep: de Islam
Politieke chaos: Vlaanderen vs Wallonië
Economie die niet werkt: de crisis
Hier kan ik geen goed oordeel over vellen. Net zoals jij aangeeft vrij weinig te weten over de Nederlandse politiek, weet ik ook vrij weinig over de Belgische politiek
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 00:31
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik denk dat er ook mensen zijn die op die partij stemmen alleen om excentriek over te komen.

Of omdat ze niet goed opletten en per ongeluk denken dat de PVV inderdaad in iets anders geïnteresseerd is dan in moslims alleen. Een tijdje geleden las ik in een lokale krant een verhaal van een homostel dat getreiterd werd, en naar de plaatselijke PVV-afdeling was gestapt met het idee dat de PVV opkomt voor getreiterde homo's. Geen gehoor, want de daders in kwestie waren geen moslims. Dat hadden ze natuurlijk van tevoren kunnen weten, als ze de PVV een beetje kenden.
Oud 17-05-2012, 08:05
hookee
hookee is offline
Citaat:
Zeker een arabier; de schoen en de "you killed my brother(s)"" opmerking..
Hayder Mustafa Qasim from Iraq, I rest my case..

Trouwens, er was gisteren ook iemand die zichzelf met een flesje brandbare vloeistof in brand stak. Volgens het nieuws had de actie van de aangebrande man niets te maken met de Breivik zaak, hij gebruikte de locatie voor zijn gevecht voor meer "benefits"...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 11:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat klopt. Jij stelt dat alle PVV-stemmers racisten en/of islamofoob zijn, dus de bewijslast ligt bij jou. Ik vind het wel verbazingwekkend dat je hier echt van overtuigd bent, maargoed.
Wilders is 90% van de tijd aan het huilen over moslims. Dan lijkt het mij zeer sterk dat dat geen doorslaggevende rol speelt voor de meeste kiezers.
Citaat:
In welk interview zou Geert Wilders dat toegegeven hebben dan? Dat interview zou ik graag zien.

3:00
Citaat:
En ik vind jou stelling dat Fleur Agema en/of de PVV-stemmers zwakzinnig zouden zijn zo belachelijk dat ik daar niet verder op inga.
Waarom is dat belachelijk?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 12:36
Verwijderd

Ga naar 0.35: en kijk dan verder. Lol.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 17:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is niet waar, er zijn genoeg mensen die op de PVV stemmen vanwege hun buitenland- en europastandpunten bijvoorbeeld, AOW-standpunten, en voor meer algemene populistische redenen/symboolpolitiek.
Oud 17-05-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Wilders is 90% van de tijd aan het huilen over moslims.
? Ik heb hem er al tijden niet meer over gehoord anders, dus wat je zegt is nogal fanta.

Europa is zijn nieuwe crush.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 22:35
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Wilders is 90% van de tijd aan het huilen over moslims. Dan lijkt het mij zeer sterk dat dat geen doorslaggevende rol speelt voor de meeste kiezers.

[filmpje]
3:00
Waarom is dat belachelijk?
Je bent niet goed geïnformeerd. De Islam is allang niet meer het belangrijkste thema van de PVV. De hoofdthema's zijn op dit moment Europa en de ouderen/AOW'ers.

Ik heb je filmpje gekeken en ik heb geen racistische opmerking kunnen ontdekken. Misschien heb jij een ander beeld bij racisme dan ik. Hij heeft het over immigranten, die een niet-westerse cultuur meebrengen, die volgens Wilders botst met de Westerse cultuur. Daar is niks racistisch aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten