Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2012, 14:52
Bogart
Bogart is offline
Ik ben niet echt het type om op foras mijn problemen uit te schrijven, maar ik heb op het moment niemand waarmee ik dit goed kan bespreken.

Ik ben een jongen van 18 jaar, en ken sinds anderhalf jaar een verschrikkelijk leuke meid. Ik heb een paar jaar best in de put gezeten, psychologisch onderdrukt door anderen en lichamelijke gevolgen van dien. Sinds ik haar ken ben ik daar uit gekropen.

Ik durf mezelf te zijn en ze heeft mij weer op beide benen geholpen. Jarenlang is mij laten geloven dat ik niet gemaakt ben voor liefde en alles wat daar bij komt kijken, en het is voor mij dus ook allemaal nieuw dit. Ik heb nog nooit iets als dit voor iemand anders durven voelen en het doet mij ook pijn dat ze dus al een jaar een vriend heeft en op een uur of 3 reizen van mij woont.

Ze weet trouwens ook wat ik voel voor haar, en ze had er veel begrip voor en vond het knap dat ik het haar durfde te vertellen. We hebben er lang over gepraat, maar ik heb nog wel wat losse knopen.

Ik spreek haar dagelijks wel volgens mij, dit is dan verspreid over de dag een uur of 3 tot 8. Bellen, chatten, video en we hebben elkaar natuurlijk wel ontmoet in het echt. Ook afgesproken de komende maanden elkaar proberen vaker te zien, aangezien we toch wel wat vrije tijd hebben. Zo weten jullie dus hoe mijn contact met haar ligt en waar we staan. We zijn (helaas) goede vrienden en ik zou haar zo graag nog beter willen leren kennen, We kunnen alles met elkaar bespreken alhoewel onderwerpen als haar vriend toch gevoelig ligt voor mij. Alles is besproken met haar. Haar verleden en mijn verleden. Toekomst plannen en gewoon dikke lol. We hebben tientallen dingen gelijk en de lijst met wat we overeenkomen wordt ook nog steeds langer.

Nu is mijn probleem dus dat ik totaal niet weet wat ik met haar aan moet verder. Ik heb soms hele rotte dagen of dagdelen waar ik mij gewoon kut voel hierdoor. Ik hoorde van sommige mensen dat ik haar maar moet vergeten. Het contact verbreken en verder zoeken. Dit is iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil, maar aan de andere kant wel vaak aan denk. Ik vind het niet eerlijk tegenover haar om het contact te verbreken alleen omdat ik die gevoelens heb. Ik kan er niks aan doen.

Dit is de allereerste keer dat ik verliefd ben, en nog steeds schaam ik mij een beetje hiervoor. Voor het feit dat ik het mezelf zo moeilijk maak en dit flik bij haar. Het is eigenlijk totaal niet eerlijk, maar het is een klassiek verhaal. Vrouw heeft relatie, goede vriend wordt verliefd op haar. De "friendzone"

Dat waar ik het meest bang voor ben is eigenlijk het feit dat als ik haar vergeet ik waarschijnlijk in een best diepe psychologische put ga vallen. Weer iets niet gelukt, weer niet gekregen wat ik wil. Ik heb het idee dat ik mijzelf dan zwaar in de steek laat en het maar gewoon opgeef. Aan de andere kant zit ik al in een put, omdat ik mijzelf hier soms zo over kan opwinden. Ik weet niet wat ik met haar verder wil, en eigenlijk heb ik geen flauw idee wat zij met MIJ verder wil. Ze weet wat ik voel en ze houdt toch het contact zo sterk.

Ik denk dat deze tekst al iets te lang is voor sommigen, en als je vragen hebt wil ik die best verder beantwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2012, 17:19
joris19
joris19 is offline
Beschouw haar gewoon als een goede vriendin, en probeer in contact te komen met andere vrouwen, zij heeft je jou zelfvertrouwen gegeven, trouwens het komt wel vaker voor dat men verliefd wordt op een leuke meid, maar dat zij die liefde door omstandigheden niet kan beantwoorden omdat ze al een relatie heeft of om welke andere reden dan ook. Stel jezelf open voor nieuwe contacten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 19:16
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Het is jammer dat het niet meer kan worden, maar je kunt wel blij met haar zijn als goeie vriendin, dat is ook heel wat waard! Daarbij, als jij het contact niet wilt verbreken moet je dat ook absoluut niet doen! Je zegt dat je het leuk hebt met dr en dat het gezellig is. Daar is niets mis mee toch? En je weet dat er niets meer is dan vriendschap dus misschien kun je proberen om dat gevoel was los te laten.
Ik ben verliefd geweest op mijn beste vriend. Toen ik eindelijk zover was om het hem te vertellen en hij niet hetzelfde voor mij voelde dan ik voor hem was ik erg opgelucht en onze vriendschap is verbeterd. Ik ben sinds ik het hem verteld heb nog lang verliefd op hem geweest maar met de tijd nam dat af en was ik er overheen. Nu, 3 jaar later spreek ik hem nogsteeds regelmatig, hebben we ontzettend veel lol. En ik ben zo blij dat ik hem als vriend niet kwijt ben! (iets waar ik bang voor was) Het gevoel van 'weer iets niet gelukt' herken ik wel, en dat zuigt behoorlijk, maar je moet jezelf hierop aanspreken en tegen jezelf zeggen dat je er niet zo mee moet zitten etc. Als je dat niet doet drijf je jezelf alleen maar verder in de put en hoe dieper je zit hoe lastiger het is om er weer uit te komen en hoe somberder je wordt. Ik vraag me af of je wat aan mijn lap tekst hebt, maar ik hoop het maar!
Succes
Oud 29-04-2012, 15:26
Bogart
Bogart is offline
Citaat:
Het is jammer dat het niet meer kan worden, maar je kunt wel blij met haar zijn als goeie vriendin, dat is ook heel wat waard! Daarbij, als jij het contact niet wilt verbreken moet je dat ook absoluut niet doen! Je zegt dat je het leuk hebt met dr en dat het gezellig is. Daar is niets mis mee toch? En je weet dat er niets meer is dan vriendschap dus misschien kun je proberen om dat gevoel was los te laten.
Ik ben verliefd geweest op mijn beste vriend. Toen ik eindelijk zover was om het hem te vertellen en hij niet hetzelfde voor mij voelde dan ik voor hem was ik erg opgelucht en onze vriendschap is verbeterd. Ik ben sinds ik het hem verteld heb nog lang verliefd op hem geweest maar met de tijd nam dat af en was ik er overheen. Nu, 3 jaar later spreek ik hem nogsteeds regelmatig, hebben we ontzettend veel lol. En ik ben zo blij dat ik hem als vriend niet kwijt ben! (iets waar ik bang voor was) Het gevoel van 'weer iets niet gelukt' herken ik wel, en dat zuigt behoorlijk, maar je moet jezelf hierop aanspreken en tegen jezelf zeggen dat je er niet zo mee moet zitten etc. Als je dat niet doet drijf je jezelf alleen maar verder in de put en hoe dieper je zit hoe lastiger het is om er weer uit te komen en hoe somberder je wordt. Ik vraag me af of je wat aan mijn lap tekst hebt, maar ik hoop het maar!
Succes
Erg bedankt voor je reactie. Ik heb wel vaker dit soort advies gekregen, maar kan het toch moeilijk plaatsen. Haar alleen als goede vriendin zien gaat echt heel erg moeilijk worden en ik twijfel constant of ik dat wel wil. Ik wil haar echt niet kwijt, maar er zijn soms van die momenten dat ik spijt heb van het feit dat ik haar ken. Dan had ik dit gezeik niet gehad..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 16:52
Athene
Athene is offline
Echt,

je moet alles behalve het contact verbreken,
je zegt zelf al dat dat geen oplossing gaat zijn,
en een menselijk instinct werkt beter dan alle pscychologen bij elkaar.
ze is toch vriendschappelijk ook gewoon eeen steun voor je?
dan is dat al nummer 1 waarom je geen contact moet verbreken.
bovendien als jullie elkaar ZO vaak spreken op een dag (ja het is echt veel)
dan betekent dat ook echt wel dat de vriendschap heel groot is.

verliefd zijn is mooi, heel mooi, maar het kan ook zoveel pijn meebrengen.
je mag verliefd zijn.
misschien... ooit.. voelt zij hetzelfde voor jou.
ze mag je zoiezo heeeel erg als ze zelf het contact al sterk blijft houden.
De kans is en blijft aanwezig! houd het nog even op vriendschap, want, zo schrijf je, die heb je nu ook nodig.
wees blij dat het nog even op een laag pitje staat.
als ze je geliefde was geweest en het ging uit had je haar zoiezo niet meer.
nee je kunt haar nu niet zoenen en strelen als je daar de behoefte tot zou voelen,
maar vriendschap is ook een vorm van liefde.
je kunt haar vriendschappelijk een knuffel geven of tegen elkaar aanzitten. dat doen vrienden ook.

onthoud: vriendschap is ook liefde!
de liefde die jij wilt,
kan echt nog wel komen.
maar laat het dan van haar kant komen.

jij hebt nu wel vriendschap gevonden, en dat is zoveeeeel waard! echt waar!
dat verdien je.
zie wat je nu hebt, iemand die er voor je is. wat gaat komen, gaat komen.. daar kun je nu niks aan doen.

veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 22:29
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Echt,

ze is toch vriendschappelijk ook gewoon eeen steun voor je?
dan is dat al nummer 1 waarom je geen contact moet verbreken.
bovendien als jullie elkaar ZO vaak spreken op een dag (ja het is echt veel)
dan betekent dat ook echt wel dat de vriendschap heel groot is.

je mag verliefd zijn.
De kans is en blijft aanwezig! houd het nog even op vriendschap, want, zo schrijf je, die heb je nu ook nodig.
wees blij dat het nog even op een laag pitje staat.
als ze je geliefde was geweest en het ging uit had je haar zoiezo niet meer.
nee je kunt haar nu niet zoenen en strelen als je daar de behoefte tot zou voelen,
maar vriendschap is ook een vorm van liefde.
je kunt haar vriendschappelijk een knuffel geven of tegen elkaar aanzitten. dat doen vrienden ook.

onthoud: vriendschap is ook liefde!
de liefde die jij wilt,
kan echt nog wel komen.
maar laat het dan van haar kant komen.

jij hebt nu wel vriendschap gevonden, en dat is zoveeeeel waard! echt waar!
dat verdien je.
zie wat je nu hebt, iemand die er voor je is. wat gaat komen, gaat komen.. daar kun je nu niks aan doen.

veel succes ermee!
Dan heb je toch idd een soort contact. En als je er zelf mee kan leven om(voorlopig)niet meer dan vrienden te zijn, kun je het contact aanhouden.... Het kan natuurlijk altijd uitgaan met haar huidige vriend. Ik heb zelf ook een vriendin gehad met een "beste" vriend. Als ze dan is ruzie of wat dan ook hadden, kwam hij een bloemetje brengen en ze gingen samen dingetjes doen. Ik vond het maar niks. Je hebt met mij of met hem.... Na drie maanden maakte ze het uit, omdat het gevoel weg was, en vier maanden later had ze met haar beste vriend....

dus ach, wie weet ooit!
Oud 30-04-2012, 20:06
Bogart
Bogart is offline
Ik weet dat vriendschap enzo allemaal heel leuk is. Maar op het moment wil ik gewoon een keer meer. Ik heb 0 ervaring op relationeel gebied en heb dit dus ook niet echt tactvol aangepakt. Vaak genoeg dat mensen moeilijk doen over het feit dat ik nog single of groen ben, en dat gaat je toch wel irriteren. Ik voel me altijd zo opgejaagd door iedereen, en met haar wil ik gewoon een keer dat het goed gaat. Ik ben gewoon de perfecte jongen voor een andere vrouw volgens haar denk ik, en ik denk dat ze mij minder waardeert dan ik haar waardeer, en dat doet echt veel pijn. Stikjaloers ook elke dag, spreek haar liever niet als ik weet dat ze bij hem is omdat dat idee toch een beetje aan je gevoelens knaagt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:33
bierkoning
bierkoning is offline
ook niet teveel inzetten op nu nu nu... het overkomt je vanzelf wel een keer. Als je er achteraan gaat jagen, lukt het waarschijnlijk niet...tja misschien een ugly drunk bitch in de kroeg zoenen
Oud 01-05-2012, 11:55
Verwijderd
Ben je ook onder behandeling bij een psycholoog? Want het lijkt er op dat zij op de één of andere manier je uit de put heeft gehaald? Volgens mij kun jij beter met je problemen bij de psycholoog terecht, vooral ook omdat je bang bent dat je weer in de put terecht komt als je geen relatie met haar hebt.

Citaat:
Echt,

Dit is echt je reinste onzin. Contact hebben met dit meisje doet pijn, omdat TS een heel ander contact met haar wil hebben dan hij nu heeft. Contact verbreken is dus in dit geval beter.
Verder werkt het menselijk instinct (je bedoelt intuïtie?) helemaal niet beter dan alle psychologen bij elkaar als je psychoproblematiek hebt.

Citaat:
je mag verliefd zijn.
De kans is en blijft aanwezig!
Hoezo is die kans nou weer aanwezig? Jij kent hun relatie toch niet? Als het daadwerkelijk zo'n leuk meisje is, zal ze ook wel goed functioneren binnen een liefdesrelatie, dus misschien bestaat die kans wel helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 18:18
Athene
Athene is offline
godsave the queen,

dit zeg je alleen maar omdat je chagerijnig op me bent omdat ik bij een andere topic commentaar gaf,
je krijgt hem nogmaals:

als je commentaar op anderen geeft,
verwacht ik wel dat je dan zelf op zijn MINST een goed-beargumenteerd-antwoord geeft.
en ik blijf mijn standpunt dat idd intuïtie of menselijk instinct beter is dan psychologen. maar dat is ook 'bij wijze van spreke' tuurlijk als je psychische problematiek hebt dat een psycholoog nuttig is, maar ook dan speelt intuïtie een grote rol.

natuurlijk is die kans er!!
hoezo niet?
jij toch ook niet?
De kans is er! ik weet niet hoe groot die kans is en dat beweer ik ook nooit.
alles 'kan' bij alles is een mogelijkheid.
ik heb nooit gegarandeerd dat het gebeurt.
wanneer ik gezegd zou hebben:

het komt wel.. ze wordt wel verliefd,
zou je reactie gewoon kloppen.

maar nu is het:
"reinste onzin" wat je zegt.

ik probeer hem alleen moed te geven, want dat is wat een mens op de been houdt.
iets om zich aan vast te klemmen.
nee je moet dingen niet mooier maken dan het is.
hij moet contact met haar houden hij heeft haar nu ook nodig als goede vriendin!!
hij kan dit blijkbaar wel met haar bespreken dus zegt dat ook genoeg.

dank je
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 07:03
Vowel
Vowel is offline
Athene, het advies van GodSaveTheQueen is helemaal niet slecht hoor, en juist wel goed beargumenteerd. Dat jij het er niet mee eens bent betekent heus niet dat ze "chagrijnig op jou is," whatever that means.

TS, je voelt je blijkbaar ontzettend kut omdat zij jou gevoelens niet beantwoordt, maar je toch de hele tijd bij haar in de buurt bent. En het lijkt me nogal logisch dat het niet fijn is om steeds te worden geconfronteerd met wat je niet kunt hebben. Ik denk ook dat het misschien beter is om (in ieder geval tijdelijk) het contact te verbreken zodat je over haar heen kunt komen en je open kunt stellen voor anderen. Je zegt dat zij jou je zelfvertrouwen heeft gegeven, maar het lijkt erop dat ze het ook weer kapot kan maken als je dit nog langer zo door laat gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 11:36
Verwijderd
Citaat:
godsave the queen,

dit zeg je alleen maar omdat je chagerijnig op me bent omdat ik bij een andere topic commentaar gaf,
je krijgt hem nogmaals:

als je commentaar op anderen geeft,
verwacht ik wel dat je dan zelf op zijn MINST een goed-beargumenteerd-antwoord geeft.
en ik blijf mijn standpunt dat idd intuïtie of menselijk instinct beter is dan psychologen. maar dat is ook 'bij wijze van spreke' tuurlijk als je psychische problematiek hebt dat een psycholoog nuttig is, maar ook dan speelt intuïtie een grote rol.

natuurlijk is die kans er!!
hoezo niet?
jij toch ook niet?
De kans is er! ik weet niet hoe groot die kans is en dat beweer ik ook nooit.
alles 'kan' bij alles is een mogelijkheid.
ik heb nooit gegarandeerd dat het gebeurt.
wanneer ik gezegd zou hebben:

het komt wel.. ze wordt wel verliefd,
zou je reactie gewoon kloppen.

maar nu is het:
"reinste onzin" wat je zegt.

ik probeer hem alleen moed te geven, want dat is wat een mens op de been houdt.
iets om zich aan vast te klemmen.
nee je moet dingen niet mooier maken dan het is.
hij moet contact met haar houden hij heeft haar nu ook nodig als goede vriendin!!
hij kan dit blijkbaar wel met haar bespreken dus zegt dat ook genoeg.

dank je
Ik heb het voldoende beargumenteerd. Verder begrijp ik deze post van jou niet. Ik ben niet "chagerijnig op je", je kunt van mening zijn dat psychologen minder goed in deze situaties werken dan het menselijke intuïtie, maar dat is gewoon niet waar. TS lijkt me behoorlijk in de put te zitten en moet daar zelf uitkomen, al dan niet met behulp van een psycholoog. Daar gaat dit meisje zeker niet mee helpen en dat is ook helemaal haar taak niet.
"Vastklemmen" aan iets dat niet stabiel is werkt niet, in dit geval werkt het juist averechts, want het meisje WIL GEEN relatie met TS.

Als je overboord slaat van een schip, ga je je toch ook niet vastklampen aan een zinkend iets dat je naar de bodem sleurt? Nee dan zwem je naar iets dat drijft en waar je op kan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 15:28
Bogart
Bogart is offline
Wow, ik schrok wel een beetje van alle antwoorden. Ik had misschien mijn psychologische situatie beter uit moeten leggen. Ik was vroeger vooral heel erg onzeker, ik had nooit het idee dat een vrouw mij ooit echt zou mogen. Ik heb genoeg vrienden naast haar, maar zij is het eerste meisje waarbij ik mijzelf durf(de) te zijn. Het is niet dat ik in een zware depressie zit verder. Ik ben de laatste 2 jaar zeer gegroeid. Ik ben enkel nog een beetje onzeker over hoe vrouwen over mij denken aangezien ik op 18 jarige leeftijd nog 100% groen ben en bang ben dat dit een grote afknapper is.

Ik ga zo goed mogelijk proberen haar te verwerken en toch proberen vrienden te blijven. Ik ken wat mensen bij wie het zelfde gelukt is en nu in een goede relatie met iemand anders zitten.

Als het niks wordt met haar zou ik het erg jammer vinden, en als het misschien wel wat wordt zou het geweldig zijn. Heb haar laatst weer gezien en het was een geweldige dag. Zelf als krijgen we niks zou ik vaker van dat soort dagen met haar willen. Helaas kan dit niet goed ivm de afstand, maar het is het waard.

Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 07:03
Vowel
Vowel is offline
Ik snap dat je het fijn vindt met haar, maar wees nu eens eerlijk: denk je echt dat je van je gevoelens voor haar kunt afkomen als je haar nog regelmatig ziet? Als je steeds weer wordt geconfronteerd met hoe leuk ze eigenlijk is, en hoe geweldig het is wanneer jullie bij elkaar zijn?

Je zegt: "Als het niets met haar wordt..." alsof er hoop is, maar ze heeft een vriend, dus het wordt niets met haar. Of ben je van plan om te wachten tot het wellicht ooit eens uitgaat tussen haar en haar vriend? Dan weet je nog niet zeker of het iets wordt. Je snapt toch wel dat de kans ontzettend klein is? Doe het jezelf nou niet aan en verbreek het contact, al dan niet tijdelijk. Als zij om jou geeft zal ze het heus wel snappen.

Oh en nog helemaal geen ervaring hebben op je 18e is echt geen ramp hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten