Advertentie | |
|
![]() |
|
Echt,
je moet alles behalve het contact verbreken, je zegt zelf al dat dat geen oplossing gaat zijn, en een menselijk instinct werkt beter dan alle pscychologen bij elkaar. ze is toch vriendschappelijk ook gewoon eeen steun voor je? dan is dat al nummer 1 waarom je geen contact moet verbreken. bovendien als jullie elkaar ZO vaak spreken op een dag (ja het is echt veel) dan betekent dat ook echt wel dat de vriendschap heel groot is. verliefd zijn is mooi, heel mooi, maar het kan ook zoveel pijn meebrengen. je mag verliefd zijn. misschien... ooit.. voelt zij hetzelfde voor jou. ze mag je zoiezo heeeel erg als ze zelf het contact al sterk blijft houden. De kans is en blijft aanwezig! houd het nog even op vriendschap, want, zo schrijf je, die heb je nu ook nodig. wees blij dat het nog even op een laag pitje staat. als ze je geliefde was geweest en het ging uit had je haar zoiezo niet meer. nee je kunt haar nu niet zoenen en strelen als je daar de behoefte tot zou voelen, maar vriendschap is ook een vorm van liefde. je kunt haar vriendschappelijk een knuffel geven of tegen elkaar aanzitten. dat doen vrienden ook. onthoud: vriendschap is ook liefde! de liefde die jij wilt, kan echt nog wel komen. maar laat het dan van haar kant komen. jij hebt nu wel vriendschap gevonden, en dat is zoveeeeel waard! echt waar! dat verdien je. zie wat je nu hebt, iemand die er voor je is. wat gaat komen, gaat komen.. daar kun je nu niks aan doen. veel succes ermee! |
![]() |
||
Citaat:
dus ach, wie weet ooit!
|
![]() |
Ik weet dat vriendschap enzo allemaal heel leuk is. Maar op het moment wil ik gewoon een keer meer. Ik heb 0 ervaring op relationeel gebied en heb dit dus ook niet echt tactvol aangepakt. Vaak genoeg dat mensen moeilijk doen over het feit dat ik nog single of groen ben, en dat gaat je toch wel irriteren. Ik voel me altijd zo opgejaagd door iedereen, en met haar wil ik gewoon een keer dat het goed gaat. Ik ben gewoon de perfecte jongen voor een andere vrouw volgens haar denk ik, en ik denk dat ze mij minder waardeert dan ik haar waardeer, en dat doet echt veel pijn. Stikjaloers ook elke dag, spreek haar liever niet als ik weet dat ze bij hem is omdat dat idee toch een beetje aan je gevoelens knaagt.
|
![]() |
|
ook niet teveel inzetten op nu nu nu... het overkomt je vanzelf wel een keer. Als je er achteraan gaat jagen, lukt het waarschijnlijk niet...tja misschien een ugly drunk bitch in de kroeg zoenen
|||
Verwijderd
|
Ben je ook onder behandeling bij een psycholoog? Want het lijkt er op dat zij op de één of andere manier je uit de put heeft gehaald? Volgens mij kun jij beter met je problemen bij de psycholoog terecht, vooral ook omdat je bang bent dat je weer in de put terecht komt als je geen relatie met haar hebt.
Citaat:
Verder werkt het menselijk instinct (je bedoelt intuïtie?) helemaal niet beter dan alle psychologen bij elkaar als je psychoproblematiek hebt. Citaat:
|
![]() |
|
godsave the queen,
dit zeg je alleen maar omdat je chagerijnig op me bent omdat ik bij een andere topic commentaar gaf, je krijgt hem nogmaals: als je commentaar op anderen geeft, verwacht ik wel dat je dan zelf op zijn MINST een goed-beargumenteerd-antwoord geeft. en ik blijf mijn standpunt dat idd intuïtie of menselijk instinct beter is dan psychologen. maar dat is ook 'bij wijze van spreke' tuurlijk als je psychische problematiek hebt dat een psycholoog nuttig is, maar ook dan speelt intuïtie een grote rol. natuurlijk is die kans er!! hoezo niet? jij toch ook niet? De kans is er! ik weet niet hoe groot die kans is en dat beweer ik ook nooit. alles 'kan' bij alles is een mogelijkheid. ik heb nooit gegarandeerd dat het gebeurt. wanneer ik gezegd zou hebben: het komt wel.. ze wordt wel verliefd, zou je reactie gewoon kloppen. maar nu is het: "reinste onzin" wat je zegt. ik probeer hem alleen moed te geven, want dat is wat een mens op de been houdt. iets om zich aan vast te klemmen. nee je moet dingen niet mooier maken dan het is. hij moet contact met haar houden hij heeft haar nu ook nodig als goede vriendin!! hij kan dit blijkbaar wel met haar bespreken dus zegt dat ook genoeg. dank je |
![]() |
|
Athene, het advies van GodSaveTheQueen is helemaal niet slecht hoor, en juist wel goed beargumenteerd. Dat jij het er niet mee eens bent betekent heus niet dat ze "chagrijnig op jou is," whatever that means.
TS, je voelt je blijkbaar ontzettend kut omdat zij jou gevoelens niet beantwoordt, maar je toch de hele tijd bij haar in de buurt bent. En het lijkt me nogal logisch dat het niet fijn is om steeds te worden geconfronteerd met wat je niet kunt hebben. Ik denk ook dat het misschien beter is om (in ieder geval tijdelijk) het contact te verbreken zodat je over haar heen kunt komen en je open kunt stellen voor anderen. Je zegt dat zij jou je zelfvertrouwen heeft gegeven, maar het lijkt erop dat ze het ook weer kapot kan maken als je dit nog langer zo door laat gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Vastklemmen" aan iets dat niet stabiel is werkt niet, in dit geval werkt het juist averechts, want het meisje WIL GEEN relatie met TS. Als je overboord slaat van een schip, ga je je toch ook niet vastklampen aan een zinkend iets dat je naar de bodem sleurt? Nee dan zwem je naar iets dat drijft en waar je op kan vertrouwen. |
![]() |
|
![]() |
Wow, ik schrok wel een beetje van alle antwoorden. Ik had misschien mijn psychologische situatie beter uit moeten leggen. Ik was vroeger vooral heel erg onzeker, ik had nooit het idee dat een vrouw mij ooit echt zou mogen. Ik heb genoeg vrienden naast haar, maar zij is het eerste meisje waarbij ik mijzelf durf(de) te zijn. Het is niet dat ik in een zware depressie zit verder. Ik ben de laatste 2 jaar zeer gegroeid. Ik ben enkel nog een beetje onzeker over hoe vrouwen over mij denken aangezien ik op 18 jarige leeftijd nog 100% groen ben en bang ben dat dit een grote afknapper is.
Ik ga zo goed mogelijk proberen haar te verwerken en toch proberen vrienden te blijven. Ik ken wat mensen bij wie het zelfde gelukt is en nu in een goede relatie met iemand anders zitten. Als het niks wordt met haar zou ik het erg jammer vinden, en als het misschien wel wat wordt zou het geweldig zijn. Heb haar laatst weer gezien en het was een geweldige dag. Zelf als krijgen we niks zou ik vaker van dat soort dagen met haar willen. Helaas kan dit niet goed ivm de afstand, maar het is het waard. Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 18:02. |
![]() |
|
Ik snap dat je het fijn vindt met haar, maar wees nu eens eerlijk: denk je echt dat je van je gevoelens voor haar kunt afkomen als je haar nog regelmatig ziet? Als je steeds weer wordt geconfronteerd met hoe leuk ze eigenlijk is, en hoe geweldig het is wanneer jullie bij elkaar zijn?
Je zegt: "Als het niets met haar wordt..." alsof er hoop is, maar ze heeft een vriend, dus het wordt niets met haar. Of ben je van plan om te wachten tot het wellicht ooit eens uitgaat tussen haar en haar vriend? Dan weet je nog niet zeker of het iets wordt. Je snapt toch wel dat de kans ontzettend klein is? Doe het jezelf nou niet aan en verbreek het contact, al dan niet tijdelijk. Als zij om jou geeft zal ze het heus wel snappen. Oh en nog helemaal geen ervaring hebben op je 18e is echt geen ramp hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verkeerde kant op. steffanx3 | 9 | 08-01-2013 16:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Software & Hardware |
Brom in box, wie helpt?? Athlon | 27 | 01-07-2001 11:44 |