Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2012, 19:21
snowscene
snowscene is offline
Hey allemaal

Ik heb even geen zin om met me vrienden en ouders te praten dus ik post het lekker hier, en bedank je alvast voor het lezen

We zitten met ze alle aan het einde van het schooljaar, of je nou vmbo,havo, of vwo doet.
Je moet over, en of slagen dit jaar. (Dat wordt verwacht van je)

Om te beginnen..
Vorig jaar zat ik in 1HAVO, en alles leek goed te gaan.
Tot de laatste proefwerkweek (PWW) stond ik van 1 onvoldoende eropeens 3.
Ik moest knokken om op de havo te blijven en dat was niet gelukt.
Ik miste een zure 0.1 punt in het algemeen, en dat was me niet gegunt..
Op naar 2MAVO met volle borst vooruit, en jahoor het gaat nu prima.
1 Onvoldoende voor Frans
(wat ik een rot vak vind en sowieso niet kan en laat vallen voor volgend jaar ).
En voor de rest 6' en/ 7' ens en 8tjes

Nu komt de laatste PWW eraan en je ziet hem al aankomen.
Ik raak in paniek met het scenario van volgend jaar....
Niet alleen door de PWW! Maar door de volgende dingen..

-Vriendin heeft het uitgemaakt na 5 jaar ):
-10 PW'en inhalen omdat ik 2 weken ziek was
-2 Boekverslagen inhalen
-1 AK werkstuk
-Taaldorp (60 franse zinnen, 60 duitse zinnen, 60 engelse zinnen) en dan moet je met de docenten een gesprek, en met random mensen praten en daar krijg je een cijfer voor dat 8X MEETELT!! en ik sta een 5.1 voor Frans en met het scenario voel ik de bui al hangen.
-14 uur Maatschappelijke stage, Wat geregelt blijft maar het blijft toch nog bij me hangen.
-Vader ernstig ziek, geopereert worden

Ik wil zo graag over, en me leven is zo zwaar atm door me vader die een hele bloedvaat operatie heeft gehad en bijna stierf, en nu weer geopereert word, me vriendin die mij heeft verlaten. En al het werk dat ik nog moet doen.

Hoe ga ik hiermee om? Ik wil zo graag over.. Rust zit er niet in want ik heb een baantje in de ochtend de ochtendkrant wat mij prima bevalt.

Tips? Bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2012, 20:47
mytholon
mytholon is offline
Stop met de ochtendkrant? School gaat voor niet waar?
Vertel je leraren over je vader misschien kan er wat voor je geregeld worden.
Je vriendin kan je jammer genoeg niks aan doen, heb je wel weer meer tijd om te leren.
Er zwemmen nog meer vissen in de zee..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:00
Saartje2
Saartje2 is offline
Over taaldorp hoef je je niet zo druk te maken hoor! Het lijkt veel, en misschien een beetje raar en spannend om tegen mensen te praten die wél goed Frans (of een andere taal) kunnen, maar het valt best mee! Voor mij is het alweer een poosje geleden, maar afgelopen jaar heb ik geholpen en stond ik dus zelf achter een kraampje. Ik weet niet of dat bij jullie hetzefde gaat als op mijn school? Bij mij staan er allemaal kraampjes die een groenteman, bakker, dierenarts, bioscoop enz. voorstellen.. In een boekje staat het gesprekje wat je moet voeren.. probeer zo rustig mogelijk te blijven en denk even goed na voordat je iets zegt... door de zenuwen heb je de kans dat je onnodige foutjes maakt.. En trouwens, niemand verwacht dat jij opeens vloeiend Frans praat! Probeer gewoon zo goed mogelijk de zinnen uit het boekje te zeggen en als je het even niet weet; niet in paniek raken! Helemaal nergens voor nodig, desnoods verzin je een mooi woord, en ga je dan weer verder met de zin!
Misschien denk je nu, zij heeft makkelijk praten, maar je zult zien dat het helemaal niet zo erg is als je nu denkt..
oké, een beetje lang verhaal, maar ik hoop echt dat ik je een beetje gerustgesteld heb over dit onderwerp.. anderen kunnen je misschien advies geven over de andere problemen
heel veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:52
Verwijderd
Jaartje overdoen is toch geen enorme ramp?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 20:03
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
ik snap wel dat je niet wil overdoen,,
tip:
van veel boeken staan er al samenvattingen en boekverslagen op internet, daarmee kun je je eigen verslagen makkelijk aanvullen,
van veel leerboeken zijn er al samenvattingen, en je kunt aan je klasgenoten vragen wat er ongeveer in de toets zit..
voor maatschappelijke stage moet je zien dat je iets makkelijks kiest, bv in een bejaardencentrum, hier klets je gezellig met een paar oude lui, en je kunt daar misschien ook wel iemand vinden die goed is in een taal en je kan helpen, oudjes vinden het leuk om mensen te helpen en iets voor een ander te betekenen (A)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:23
Verwijderd
hee niet druk maken joh als je goed leer goed en voor MS ga je veel op de site kijken naar sites t komt wel in orde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten