Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
AOW naar 75 :') |
![]() |
|
Verwijderd
|
Uitkeringen voor mensen die het nodig hebben, is mijn credo. Niet voor luie bejaarden die te beroerd zijn om de handen uit de mouwen te steken terwijl ze nog kerngezond zijn.
En waarom niet de hoogste belastingschaal naar 65%? Dat geld is nodig voor de investeringen die noodzakelijk zijn, en BNP per capita correleert vrij sterk met inkomensnivellering. Voor Zalm was het al 60%, dus zo gek is het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders gaat je cultuur ten onder. Als je geen enkele investering meer zou doen in cultuur, denk ik dat zelfs JIJ niet graag meer in Nederland zou wonen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het getal is ook maar een indicatie natuurlijk, ik heb het niet helemaal doorgerekend. Maar ik denk dat rekening houdend met de hogere belastingvrije voet de koopkrachtdaling (die er wel moet zijn) voor de rijken wel mee zal vallen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zou ik maar eens komen kijken bij een symfonie orkest. Dat valt namelijk heel erg mee. De provinciale orkesten, hebben een terugloop van bezoekers, en zou best minder gesubsidieerd mogen worden, maar een orkest als het concertgebouw orkest, staat wereldwijd op de eerste plaats als beste orkest. Hoe je het ook wendt of keert, een dergelijk orkest is wel een ambassadeur in de wereld over hoe Nederland om gaat met zijn cultuur. Als je dat opdoekt, sla je op cultureel gebied internationaal een enorme flater. Hetzelfde geldt op kleinere schaal voor de Defensie orkesten. En voor een aantal musea waar wereldwijd mensen op af komen om het te zien. En dan kan de VVD of wie dan ook zeggen dat het niet zo is, het is gewoon wel zo. Ik denk juist dat je de subsidies voor festivals en evenementen moet terugdraaien. Die lopen namelijk zelf wel binnen, als het commercieele plan erachter goed is. Dat is bij niet-commerciele kunst vaak onmogelijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
-AOW naar 67.
-Hypotheekrenteaftrek voor boven de 1.000.000 geleidelijk afschaffen. - Defensiebudget naar 20% - Ontwikkelingshulp naar Europees gemiddelde van 0.3% van het BNP. - Extra salarisschaal van 67% voor boven de 380.000 euro - Bedrijven die overheidssteun hebben aangenomen, houden zich gedurende die periode aan de balkenende norm. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar een meer gefaseerd systeem met, zeg, 10 schijven. het zijn van die irreële sprongen nu, waardoor een leuke opslag gewoon compleet onzichtbaar kan zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jongens, Kazet, Laisve & LL volgens mij hebben jullie zojuist alle financiële problemen van de overheid opgelost zonder dat de dienstverlening naar de burger achteruit gaat
![]() Alhoewel ik niet voor een thuiszitboete ben voor moeders die niet willen werken, ik ben er zelf namelijk voor dat er áltijd een ouder thuis is als een kind uit school komt en het maakt me niet uit welke. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat er minder geld heen mag, ben ik helemaal eens. Ik denk alleen niet dat je het bij het eindproduct moet aanpakken. Je moet het bij het beginpunt aanpakken. De opleidingen. Kunstopleidingen blijven maar mensen op die markt dumpen, die nergens terechtkunnen. Dat kost meer geld dan die subsidies. Die orkesten hebben allemaal een vrij hoge leeftijd. Vloei het af, en stop het. En zorg dat er minder mensen worden opgeleid voor dergelijke orkesten. Lijkt mij een betere oplossing dan nu rucksichtsloss bezuinigen, en daar weer de kosten van moeten dragen. @ Deadlock, ik praat niet bepaald over kleine projecten, maar over het grote geheel... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe je kan denken dat niet werken goed voor de economie is, is me al helemáál een raadsel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die leeft op de kosten van één iemand is hetzelfde als iemand die leeft op de kosten van de maatschappij, men kijkt er alleen anders tegenaan. Als een rijk iemand iemand in de bijstand zou "adopteren" en de uitkering zou betalen in plaats van de overheid, verandert de economische impact van die persoon toch niet? Dus het kost jou en mij wel degelijk geld, dus moeten zulke profiteurs gestraft worden om ze aan te moedigen van hun luie derrière af te komen. |
![]() |
||
Citaat:
Dat de economische impact niet verandert wil niet zeggen dat het dan meer geld kost. Een uitkeringstrekker leeft op kosten van de maatschappij, en zoals deadlock al zei, een niet-werkende niet. Men is toch verdorie niet verplicht om te werken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Men is niet verplicht om te werken, maar ik vind wel dat mensen aangemoedigd moeten worden om te werken als ze daartoe in staat zijn. Een nivellerende maatregel om luie, profiterende mensen te straffen past in dat plaatje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op die manier is dat een hellend vlak want wat weerhoudt jou dan om mensen met een baan te straffen om nog een tweede baan te nemen omdat ze te weinig contributeren aan de samenleving door een te laag loon?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand de loterij wint, waarom zou hij dan nog moeten werken, hij heeft dat geld toch al? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV-lid Brinkman gewelddadig tegen barman Elle | 256 | 20-11-2009 22:38 | |
Prinsjesdag WärteR | 138 | 23-10-2006 13:36 | |
[Prinsjesdag] De Troonrede Anne | 51 | 18-09-2003 12:56 | |
Prinsjesdag-informatie door particulier online gezet PV | 16 | 24-09-2002 09:17 | |
prinsjesdag NN | 9 | 20-09-2002 22:03 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Koffertje van prinsjesdag ingefranken | 2 | 24-10-2001 11:53 |