Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2012, 15:57
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hoi allemaal,

ik post nogal vaak denkik, sorry daarvoor.
in ieder geval is mijn probleem dat ik een best raar figuur heb, een hele holle rug en uitstekende schouderbladen..
ik heb op internet gekeken en naar anderen geluisterd en die zeiden dat je gewoon zoveel mogelijk in een goede houding moet proberen te staan, buik in en schouders naar achteren.
maar als ik dat doe heb ik gewoon overal last van en ik hou het niet lang vol :/
ik probeer er telkens aan te denken mijn schouders naar achteren te doen, maar ze knakken heel vaak en het doet best pijn,
iemand tips? want ik wil zo graag een normaal figuur :/

groetjes Daisy
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 17:15
Verwijderd
Nee joh je post helemaal niet teveel

Uitstekende schouderbladen? Bedoel je dat je schouders te ver naar voren staan, aangezien je zegt dat je je schouders probeert naar achteren te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 17:44
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja, mn schouders staan als ik gewoon ontspan naar voren, maar mn schouderbladen steken uit naar achteren ;o
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 17:49
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
of dat lijkt alleen zo omdat mn schouders naar voren staan..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:14
Verwijderd
Ik heb dat ook en daarom ben ik laatst naar de fysio gegaan
Ik had al op internet opgezocht hoe het kwam en er werd mij verteld dat het daar inderdaad aan lag. Mijn bovenrugspieren zijn, ten opzichte van mijn borstspieren, niet sterk genoeg. Daardoor worden die rugspieren te lang en de borstspieren te kort, en gaan je schouders naar voren staan. Er is dan namelijk niet genoeg stabiliteit voor de schouderbladen. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Oplossing: rugspieren versterken.

Ik zou trouwens niet geforceerd je schouders naar achteren houden, dan ga je inderdaad last krijgen. Als ik me borst vooruit steek en mijn schouders een beetje naar beneden druk, ziet het er al veel beter uit. En dan krijg ik ook geen last.

En voor de holle onderrug... ehm tsja, probeer je bekken te kantelen. Je kunt ook buikspieroefeningen doen, en je onderrug stretchen. Maar ik weet niet of dat veel gaat uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:27
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok bedankt,
maar hoe versterk je je rugspieren? ;o
welke oefeningen had jij daarvoor gedaan?
en helpt het, zie je al resultaat? :3
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:31
Verwijderd
Citaat:
ok bedankt,
maar hoe versterk je je rugspieren? ;o
welke oefeningen had jij daarvoor gedaan?
en helpt het, zie je al resultaat? :3
Nee nog geen resultaat, maar ik ben ook pas een week bezig . Er werd mij verteld dat het na 8-10 weken verholpen zou moeten zijn.
Het is een beetje moeilijk om uit te leggen welke oefeningen ik daarvoor doe, ik denk dat het beter is als je zelf naar de fysio gaat. Dat wordt vergoed door je zorgverzekering dus het kost alleen maar wat tijd. En dat is het echt wel waard
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:40
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik had het laatst aan mn moeder gevraagd.. en toen zei ze van nee maar dan moet je gewoon rechtop lopen schouders naar achter en buik inhouden (wat volgensmij helemaal niet zo goed voor je is)..
dus volgensmij wil zij dat liever niet hebben, ik weet niet waarom..
maar ik wil het wel graag, ik moest laatst ook huilen om mijn figuur, ja ik huil heel snel xD
waar mn moeder bij was dus misschien dat als ik het nu nog een keer vraag ze ja zegt ;o
en 8-10 weken? o.o
dat duurt lang Dx
maarja ik heb het er wel voor over ;o
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ik had het laatst aan mn moeder gevraagd.. en toen zei ze van nee maar dan moet je gewoon rechtop lopen schouders naar achter en buik inhouden (wat volgensmij helemaal niet zo goed voor je is)..
dus volgensmij wil zij dat liever niet hebben, ik weet niet waarom..
maar ik wil het wel graag, ik moest laatst ook huilen om mijn figuur, ja ik huil heel snel xD
waar mn moeder bij was dus misschien dat als ik het nu nog een keer vraag ze ja zegt ;o
en 8-10 weken? o.o
dat duurt lang Dx
maarja ik heb het er wel voor over ;o
Oh ik vind 8-10 weken wel meevallen
Ik ben allang blij dat het te verhelpen is.

Maar als je schouders echt naar voren staan dan is er iets mis. Een andere houding aannemen is dan symptoombestrijding, terwijl je het juist bij de oorzaak moet zoeken. Hoezo zou je moeder in hemelsnaam niet willen dat je naar de fysio gaat? Dat is alleen maar goed...

Edit: Ik weet niet of je buik inhouden slecht voor je is, maar je kan beter je bekken kantelen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:48
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja ik ben ook blij dat het te verhelpen is o.o
en volgensmij komtet bij mij trouwens dat ik teveel met mijn schouders naarvoren heb gezeten dat ze zo zijn gaan groeien ofzo, dus niet echt onverhelpbaar denkik
en tsjah, mijn moeder heeft het altijd behoorlijk druk enzo, en dan misschien dacht ze dat ze mij zou moeten brengen ofzo? ik weet het niet..
en bekken kantelen kan ik wel proberen maar als ik net gegeten heb lukt me dat niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:49
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
maarja dat maakt niet zoveel uit x)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:53
Verwijderd
Citaat:
ja ik ben ook blij dat het te verhelpen is o.o
en volgensmij komtet bij mij trouwens dat ik teveel met mijn schouders naarvoren heb gezeten dat ze zo zijn gaan groeien ofzo, dus niet echt onverhelpbaar denkik
en tsjah, mijn moeder heeft het altijd behoorlijk druk enzo, en dan misschien dacht ze dat ze mij zou moeten brengen ofzo? ik weet het niet..
en bekken kantelen kan ik wel proberen maar als ik net gegeten heb lukt me dat niet
Ja het kan worden veroorzaakt door een slechte houding
Bijvoorbeeld teveel (en verkeerd) achter de pc zitten is ook een bekende oorzaak van dit probleem.

Maar ik zou even aan je moeder vragen waarom ze er bezwaar tegen heeft, want ze wilt toch wel dat haar dochter een normaal figuur heeft? En misschien kan je wel met de fiets naar de fysio, dan kost het haar geen tijd. Behalve de eerste keer dan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 18:53
Pluis
Pluis is offline
Krampachtig een andere houding aannemen gaat jou niet helpen. Sommige mensen hebben gewoon vanuit hun skelet een iets hollere rug en daar kan je dan met alle oefeningen van de wereld niets aan veranderen. Overigens is een wat hollere rug helemaal niet lelijk. Donkere mensen hebben dat ook vaak, en die krijgen daar juist hele mooie gevormde billen van . het is maar net hoe je het bekijkt.
Je hoeft pas wat aan je houding te veranderen als je ook klachten krijgt van je rug/schouders. en dan is de weg niet door zelf maar wat aan te modderen met je buik inhouden en je schouders naar achteren, maar dan moet je naar de fysiotherapeut zodat die kan zien waar in je rug het probleem precies zit.
Oud 27-05-2012, 19:00
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja ik zat vroeger en nu nogsteeds eigenlijk teveel achter de computer.. daar kan het dus wel van komen xD

en bij mij is het wel lelijk.. ik lijk heel dik in alles wat ik aanheb terwijl ik dat helemaal niet ben, het komt gewoon door mijn holle rug.. ik wil er echt iets aan veranderen
ik heb zoieso soms een beetje last van mijn rug en schouders, niet dat het echt superrveel pijn doet ofzo maar zoals ik al zei krakt en knakt alles bij mij als ik bepaalde bewegingen maak.. ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar het voelt niet echt prettig ><
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
ja ik zat vroeger en nu nogsteeds eigenlijk teveel achter de computer.. daar kan het dus wel van komen xD

en bij mij is het wel lelijk.. ik lijk heel dik in alles wat ik aanheb terwijl ik dat helemaal niet ben, het komt gewoon door mijn holle rug.. ik wil er echt iets aan veranderen
ik heb zoieso soms een beetje last van mijn rug en schouders, niet dat het echt superrveel pijn doet ofzo maar zoals ik al zei krakt en knakt alles bij mij als ik bepaalde bewegingen maak.. ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar het voelt niet echt prettig ><
Dat knakken hebben wel meer mensen (ik ook). Is niet erg, maar ik zou het wel even vertellen tegen de fysio.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 19:15
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nou ok, ik ga wel nog een keer aan mijn moeder vragen of ik naar de fysio mag, in ieder geval bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 19:19
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nou ok, ik ga wel nog een keer aan mijn moeder vragen of ik naar de fysio mag, in ieder geval bedankt voor de tips
als je het dan toch aan je moeder vraagt, leg dan de nadruk niet op dat je het niet mooi vindt, maar op dat je er last van hebt (dus dat kraken en pijn enzo). Daar zijn moeders gevoeliger voor
Oud 27-05-2012, 19:22
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hihi ok is goed ;P
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten