Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 13:26
Yasmiine_
Yasmiine_ is offline
Hallo,

Ik ben Yasmine & ik ben 15 jaar.
Binnen ongeveer een half jaar, ben ik 16 jaar.
Vroeger wou ik altijd al een piercing.
Rond mijn 13 wou ik een navelpiercing.. na enkele keren zagen, had mama gezegd dat ik er eentje kreeg voor mij 16de verjaardag.
Nu, het probleem is, dat ik van in januari al, nu een tongpiercing wil.
Het lijkt mij zoiets prachtig!
Maar mijn mama vind het verschrikkelijk, zo van die piercings in je gezicht. Het is volgens haar 'verminking van je gezicht'
Weet iemand misschien hoe ik het het beste kan vragen aan mijn ouders?
En hoe ik ze kan overtuigen?
Want eigenlijk durf ik echt niet !

Dankje!
Yasmine.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 15:45
Linda Prins
Linda Prins is offline
Zou zeggen, probeer eerst te vragen om een navel piercing, want die had je moeder toch belooft, en als je die hebt dan vraag je later om een tong piercing, als je nu al vraagt om een tongpiercing en je moeder zegt nee, dan heb je kans dat die navelpiercing ook niet doorgaat. Overtuigje moeder eerst van de belofte dat je van haar wel een navelpiercing zou mocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 16:24
Lomyrne
Lomyrne is offline
Inderaad eerst maar eens een navelpiercing.

Ik ben van mening dat je moet wachten met een tongpiercing. Als je die over 1 of 2 jaar nog steeds heel graag wilt kan je het doen. Maar het is zo iets lelijks, en ook nog eens slecht voor je tanden!
Oud 16-06-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Zou zeggen, probeer eerst te vragen om een navel piercing, want die had je moeder toch belooft, en als je die hebt dan vraag je later om een tong piercing, als je nu al vraagt om een tongpiercing en je moeder zegt nee, dan heb je kans dat die navelpiercing ook niet doorgaat. Overtuigje moeder eerst van de belofte dat je van haar wel een navelpiercing zou mocht hebben.
- Hey mam, ik ben bijna 16, en dan mag ik een navelpiercing!
-..oh ja
- Maar dat is ruim twee jaar geleden, dat we dat afspraken en inmiddels vind ik tongpiercings ook heel mooi!
- (reactie)

Piercen gebeurt steeds verantwoorder en het kan weer dichtgroeien. MIsschien kun je de afspraak maken dat je hem eruit haalt als je op een familiefeest bent ofzo? Is ze absoluut tegen de tongpiercing, dan neem je nu een navelpiercing als je daar nog interesse in hebt, en plant alvast je tongpiercing voor wanneer je 18 wordt Heb je geen zin meer in een navelpiercing, dan bied je aan dat je nog een extra halfjaar of jaar wacht, en dan wel een tongpiercing mag.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:37
Verwijderd
Of je neemt er gewoon één zonder dat je moeder het weet als je zestien bent. Op je zestiende mag je zonder toestemming van je ouders een piercing nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten