Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2012, 22:06
stuivertje84
stuivertje84 is offline
Een elfjarige jongen uit Amerika heeft dertig Apple MacBooks op zijn school vernield door er over te plassen. Alle computers zijn kapot: de schade wordt geraamd op 36.000 dollar.
De politie werd naar de Upper Allen Elementary School in Mechanicsburg geroepen nadat leraren hadden gezien dat de jongen over de laptops aan het urineren was. De MacBooks stonden onbewaakt op een karretje in de gang van de school, klaar om naar het computerlokaal gebracht te worden.

knip

Laatst gewijzigd op 04-05-2012 om 07:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2012, 23:33
Verwijderd
Die jongen moet een lintje krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 23:34
Verwijderd
.sann naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 23:35
Verwijderd
Carn ook trouwens.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 10:43
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Stelling: elfjarige jongens uit Amerika zouden verboden moeten worden.

Nou brand los jongens!
Oud 03-05-2012, 11:46
MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Wat een held.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 11:56
Verwijderd
goed joh

Als nieuws en achtergronden toch een ctrl+v subforum is geworden zijn er vast wel relevantere zaken om te pasten, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 00:23
Turk February
Turk February is offline
Economische crisis, maar wel Mac op school. Groot gelijk, die knul.
Oud 04-05-2012, 11:25
Bola
Bola is offline
Waarom zou je dit in vredesnaam doen!?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:39
MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Citaat:
Waarom zou je dit in vredesnaam doen!?
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Economische crisis, maar wel Mac op school. Groot gelijk, die knul.
Googelen leert mij dat het ook nog een public school is! Een openbare basisschool die zijn beperkte budget uitgeeft aan macbooks lijkt mij meer discussiewaardig dan duur kattekwaad van een elfjarig knulletje.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:17
MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Citaat:
Googelen leert mij dat het ook nog een public school is! Een openbare basisschool die zijn beperkte budget uitgeeft aan macbooks lijkt mij meer discussiewaardig dan duur kattekwaad van een elfjarig knulletje.
Zo gaat dat in Amerika. Als je hun staatschuld ziet, zal het je niet verbazen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 13:27
Verwijderd
Sarah, het is niet de bedoeling dat zo'n jochie zoveel Macbooks sloopt. Ze hebben mij er erg blij mee kunnen maken.

Maar met Macbooks op school is niks mis. Seriously.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 14:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sarah, het is niet de bedoeling dat zo'n jochie zoveel Macbooks sloopt. Ze hebben mij er erg blij mee kunnen maken.

Maar met Macbooks op school is niks mis. Seriously.
Want met belastinggeld verspillen is niks mis.

@Sarah: in de VS is het doorgaans zo dat in het primair en secundair openbaar onderwijs het budget betaald wordt d.m.v. lokaal geïnde vermogensbelasting. Hierdoor hebben openbare scholen in rijke wijken vaak een hoog budget, en in arme wijken een veel te laag budget. Logisch gevolg is veel verspilling en inefficiëntie, en dus Macbooks.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Sarah, het is niet de bedoeling dat zo'n jochie zoveel Macbooks sloopt.
Het was wel zijn bedoeling.
Oud 06-05-2012, 00:20
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Bij mij hier op school hebben die maffe CKV-bomenknuffelaarsgekkies ook Macbooks aangeschaft (en maar klagen over hoe oneerlijk commerciële bedrijven zijn) en ze hebben een voorstel gedaan om leerlingen vanaf 2015 VERPLICHT een iPad aan te laten schaffen. Ik ben de grootste Applehater die ik ken en zal daar zeker tegen protesteren (ook al ben ik volgend jaar weg daar)

Laatst gewijzigd op 06-05-2012 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Goed topic weer
Oud 06-05-2012, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Bij mij hier op school hebben die maffe CKV-bomenknuffelaarsgekkies ook Macbooks aangeschafd (en maar klagen over hoe oneerlijk commerciële bedrijven zijn) en ze hebben een voorstel gedaan om leerlingen vanaf 2015 VERPLICHT een iPad aan te laten schaffen. Ik ben de grootste Applehater die ik ken en zal daar zeker tegen protesteren (ook al ben ik volgend jaar weg daar)
Zo te zien hadden ze inderdaad beter kunnen investeren in meer uren Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Want met belastinggeld verspillen is niks mis.

@Sarah: in de VS is het doorgaans zo dat in het primair en secundair openbaar onderwijs het budget betaald wordt d.m.v. lokaal geïnde vermogensbelasting. Hierdoor hebben openbare scholen in rijke wijken vaak een hoog budget, en in arme wijken een veel te laag budget. Logisch gevolg is veel verspilling en inefficiëntie, en dus Macbooks.
Volgens de scholenwebsite die ik zag was het wel een school waar iets van eenderde van de kindjes recht had op gratis lunch! Al weet ik niet wat de grens daarvoor is, maar het lijkt me niet dat je kind gratis lunch krijgt omdat je zo goed verdient.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 11:01
arPos
arPos is offline
ja of juist wel, dat de ouders al vooraf voor lunch hebben betaald

waarom geilen ze allemaal zo hard op apple eigenlijk, het is toch veel praktischer en goedkoper om gewoon notepads te gebruiken.
Oud 07-05-2012, 18:37
Thommeke
Thommeke is offline
Eerlijk gezegd vind ik deze jongen helemaal geen 'held' maar wel een vervelend joch. Ofdat Macs op een school nodig zijn is ook een totaal andere discussie; deze jongen heeft deze computers echt niet stuk gemaakt omdat hij het er niet mee eens is dat er Macs komen op school, maar wel omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 19:35
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Hha.. Is hij vast trots op.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 08:38
Verwijderd
Citaat:
ja of juist wel, dat de ouders al vooraf voor lunch hebben betaald
als de ouders voor de lunch betalen is die niet gratis he

Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik deze jongen helemaal geen 'held' maar wel een vervelend joch. Ofdat Macs op een school nodig zijn is ook een totaal andere discussie; deze jongen heeft deze computers echt niet stuk gemaakt omdat hij het er niet mee eens is dat er Macs komen op school, maar wel omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook.
Nee, natuurlijk is het een rotjochie, maar dat is toch niet nieuws- of discussiewaardig? Rotjochies zijn van alle tijden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
waarom geilen ze allemaal zo hard op apple eigenlijk, het is toch veel praktischer en goedkoper om gewoon notepads te gebruiken.
Long story short: een gebrek aan clue.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 17:41
Thommeke
Thommeke is offline
Citaat:
als de ouders voor de lunch betalen is die niet gratis he

Nee, natuurlijk is het een rotjochie, maar dat is toch niet nieuws- of discussiewaardig? Rotjochies zijn van alle tijden.
Natuurlijk heb je gelijk, maar ik kan er gewoon niet tegen dat er hier mensen zijn die zo'n jongen de hemel in prijzen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2012, 09:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoe weet jij dat nou?
Oud 13-05-2012, 22:53
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Hoe weet jij dat nou?
Noem jij het welopgevoed om over andermans eigendom te urineren? *knipperknipper* Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik zuinig moet zijn op andermans spullen en dat als ik mijn eigen opzettelijk sloop dat ik dan geen nieuwe hoef te verwachten en ik hoop toch dat de meeste ouders dat als normaal sociaal gedrag zien. Een karretje laptops als urinoir gebruiken noem ik niet bepaald ergens zuinig mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Noem jij het welopgevoed om over andermans eigendom te urineren? *knipperknipper* Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik zuinig moet zijn op andermans spullen en dat als ik mijn eigen opzettelijk sloop dat ik dan geen nieuwe hoef te verwachten en ik hoop toch dat de meeste ouders dat als normaal sociaal gedrag zien. Een karretje laptops als urinoir gebruiken noem ik niet bepaald ergens zuinig mee omgaan.
Precies, positief praten over dit soort gedrag vind ik echt fout. Andermans spullen sloop je niet, period.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 20:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jij zei: deze jongen heeft echt niet over die Macbooks geürineerd uit protest tegen het gebruik van Mac op school. Mijn vraag: hoe weet je dat?

En nee, ik vind het niet heel onbeschaafd om over dingen die je niet zinnen heen te urineren; we hebben immers altijd nog zoiets als vrijheid van penisuiting. Dus ja, als je school zijn beperkte budget verspilt aan hardware die je 1. superduur is en 2. schadelijk is voor je begrip van en omgang met computers, zie ik eigenlijk geen andere optie dan de piemel uit de broek te halen en de boel onder te zeiken. Ik bedoel, wat moest die knul anders?

Ik gebruik overigens een hyperbool, maar mijn punt tegen Mac op school blijft staan.
Oud 16-05-2012, 00:03
Citaat:
Jij zei: deze jongen heeft echt niet over die Macbooks geürineerd uit protest tegen het gebruik van Mac op school. Mijn vraag: hoe weet je dat?

En nee, ik vind het niet heel onbeschaafd om over dingen die je niet zinnen heen te urineren; we hebben immers altijd nog zoiets als vrijheid van penisuiting. Dus ja, als je school zijn beperkte budget verspilt aan hardware die je 1. superduur is en 2. schadelijk is voor je begrip van en omgang met computers, zie ik eigenlijk geen andere optie dan de piemel uit de broek te halen en de boel onder te zeiken. Ik bedoel, wat moest die knul anders?

Ik gebruik overigens een hyperbool, maar mijn punt tegen Mac op school blijft staan.
ik heb het helemaal niet over protest of geen protest, ik heb het alleen over onbeschaafdheid.
Ik heb het antwoord van Uice, "hoe weet jij dat nou?" gezien als een reactie op "omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook." van Thommeke.

Het punt hier is niet wel of niet tegen gebruik van Mac op school, maar de (on)beschaafdheid van het vandalisme dat het jongetje gepleegd heeft. Immers: vernieling van andermans eigendom. Hoe je het wendt of keert, die 30 Mac's waren niet van hem.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 01:31
Verwijderd
Citaat:

Dat meen je toch niet serieus? Dat hij het er niet mee eens zal zijn kan ik begrijpen, maar hij heeft het recht niet om dan maar al die apparatuur te slopen. Het is zijn eigendom namelijk niet.
Nee wacht, hij is sarcastisch
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 13:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ik heb het helemaal niet over protest of geen protest, ik heb het alleen over onbeschaafdheid.
Ik heb het antwoord van Uice, "hoe weet jij dat nou?" gezien als een reactie op "omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook." van Thommeke.
Ja; Thommeke meende de motivatie van dat jongetje te kennen, en Uice vroeg hoe hij aan die informatie kwam.

Citaat:
Het punt hier is niet wel of niet tegen gebruik van Mac op school, maar de (on)beschaafdheid van het vandalisme dat het jongetje gepleegd heeft. Immers: vernieling van andermans eigendom. Hoe je het wendt of keert, die 30 Mac's waren niet van hem.
Van wie dan wel? De school betaalt voor die spullen met geld dat bestemd is voor de educatie van die kinderen. Zij geven het geld van de ouders en belastingbetalers onverantwoordelijk uit, dat kind protesteert daartegen.

Bovendien is het maar de vraag of dat kind wist dat Macs kapot zouden gaan als je erover heen plast. Met de gebrekkige hardwarekennis die de jeugd van tegenwoordig, mede dankzij Mac, heeft, is dat helemaal niet zo zeker. Waarschijnlijk was de plasactie gewoon bedoeld als vreedzaam protest.

Laatst gewijzigd op 16-05-2012 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 17:02
Citaat:
Van wie dan wel? De school betaalt voor die spullen met geld dat bestemd is voor de educatie van die kinderen. Zij geven het geld van de ouders en belastingbetalers onverantwoordelijk uit, dat kind protesteert daartegen.

Bovendien is het maar de vraag of dat kind wist dat Macs kapot zouden gaan als je erover heen plast. Met de gebrekkige hardwarekennis die de jeugd van tegenwoordig, mede dankzij Mac, heeft, is dat helemaal niet zo zeker. Waarschijnlijk was de plasactie gewoon bedoeld als vreedzaam protest.
De laptops zijn niet van hem. Van de school, of van de ouders als collectief of van de leerlingen als collectief. Kies maar In ieder geval niet van hem. Dat hij er voor een gedeelte eigenaar van is (stel: 300 leerlingen, 30 MacBooks, hij is dan in het beste geval eigenaar van 1/10 MacBook) wil niet zeggen dat hij het totale aantal MacBooks mag vernielen. Een aandeelhouder die voor 1/10e eigenaar is van Philips, mag ook niet alle fabrieken in brand steken 'omdat het zijn eigendom is'

Ik kom erop terug: onbeschaafd want beschaafd is o.a. zuinig omgaan met het eigendom van anderen. Erover plassen is niet zuinig omgaan met.

Daarbij geloof ik niet dat een 11-jarige al zo denkt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:44
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
De laptops zijn niet van hem. Van de school, of van de ouders als collectief of van de leerlingen als collectief. Kies maar In ieder geval niet van hem. Dat hij er voor een gedeelte eigenaar van is (stel: 300 leerlingen, 30 MacBooks, hij is dan in het beste geval eigenaar van 1/10 MacBook) wil niet zeggen dat hij het totale aantal MacBooks mag vernielen. Een aandeelhouder die voor 1/10e eigenaar is van Philips, mag ook niet alle fabrieken in brand steken 'omdat het zijn eigendom is'

Ik kom erop terug: onbeschaafd want beschaafd is o.a. zuinig omgaan met het eigendom van anderen. Erover plassen is niet zuinig omgaan met.
Dat hangt er maar net vanaf; als het een schoolboek of een mobieltje is, heb je gelijk. Maar als het een urinoir of een Mac is, niet.

Citaat:
Daarbij geloof ik niet dat een 11-jarige al zo denkt.
Dat is de vraag die het enigszins nieuwswaardig maakt.
Oud 16-05-2012, 21:04
Citaat:
Dat hangt er maar net vanaf; als het een schoolboek of een mobieltje is, heb je gelijk. Maar als het een urinoir of een Mac is, niet.
hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
hoe bedoel je?
Ik denk dat hij bedoelt dat de wereld er ook een stukje beter van wordt wanneer er minder Macs aanwezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:20
Citaat:
Ik denk dat hij bedoelt dat de wereld er ook een stukje beter van wordt wanneer er minder Macs aanwezig zijn.
Daar kun je het mee eens of oneens zijn. Ik vind de wereld een stukje beter wanneer er minder verkrachters rondlopen, betekent niet dat ik alle verkrachters mag neerschieten als ik er een voorbijloop in de stad (nu ken ik er gelukkig geen, maar het gaat om de vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 22:55
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Daar kun je het mee eens of oneens zijn. Ik vind de wereld een stukje beter wanneer er minder verkrachters rondlopen, betekent niet dat ik alle verkrachters mag neerschieten als ik er een voorbijloop in de stad (nu ken ik er gelukkig geen, maar het gaat om de vergelijking.
Maar je mag er wel overheen plassen, toch? Of er op z'n minst vreedzaam tegen protesteren, wat, zoals we geconstateerd hebben, hoogstwaarschijnlijk is waar die jongen mee bezig was.
Oud 17-05-2012, 12:24
Citaat:
Maar je mag er wel overheen plassen, toch? Of er op z'n minst vreedzaam tegen protesteren, wat, zoals we geconstateerd hebben, hoogstwaarschijnlijk is waar die jongen mee bezig was.
*Facepalm*. In mijn vorige posts staat uitvoerig beschreven wat ik vind, als je dat nu nog niet snapt...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 13:54
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
*Facepalm*. In mijn vorige posts staat uitvoerig beschreven wat ik vind, als je dat nu nog niet snapt...
Waar haal je vandaan dat ik niet snap wat jij vindt? Ik maak gewoon duidelijk wat ik vind.
Oud 17-05-2012, 14:04
Citaat:
Waar haal je vandaan dat ik niet snap wat jij vindt? Ik maak gewoon duidelijk wat ik vind.
Citaat:
Maar je mag er wel overheen plassen, toch?
enough said.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 16:31
Turk February
Turk February is offline
Jij vindt dat je niet over verkrachters heen mag plassen?
Oud 19-05-2012, 08:53
Citaat:
lees eerst mijn vorige posts nog maar eens goed.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Die moeten gewoon berecht worden en hun straf uitzitten. Sowieso een drogreden verder die je aanhaalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten