![]() |
|
![]() |
Een elfjarige jongen uit Amerika heeft dertig Apple MacBooks op zijn school vernield door er over te plassen. Alle computers zijn kapot: de schade wordt geraamd op 36.000 dollar.
De politie werd naar de Upper Allen Elementary School in Mechanicsburg geroepen nadat leraren hadden gezien dat de jongen over de laptops aan het urineren was. De MacBooks stonden onbewaakt op een karretje in de gang van de school, klaar om naar het computerlokaal gebracht te worden. knip Laatst gewijzigd op 04-05-2012 om 07:59. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @Sarah: in de VS is het doorgaans zo dat in het primair en secundair openbaar onderwijs het budget betaald wordt d.m.v. lokaal geïnde vermogensbelasting. Hierdoor hebben openbare scholen in rijke wijken vaak een hoog budget, en in arme wijken een veel te laag budget. Logisch gevolg is veel verspilling en inefficiëntie, en dus Macbooks. |
![]() |
|
Bij mij hier op school hebben die maffe CKV-bomenknuffelaarsgekkies ook Macbooks aangeschaft (en maar klagen over hoe oneerlijk commerciële bedrijven zijn) en ze hebben een voorstel gedaan om leerlingen vanaf 2015 VERPLICHT een iPad aan te laten schaffen. Ik ben de grootste Applehater die ik ken en zal daar zeker tegen protesteren (ook al ben ik volgend jaar weg daar)
Laatst gewijzigd op 06-05-2012 om 22:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja of juist wel, dat de ouders al vooraf voor lunch hebben betaald
![]() waarom geilen ze allemaal zo hard op apple eigenlijk, het is toch veel praktischer en goedkoper om gewoon notepads te gebruiken.
|
![]() |
Eerlijk gezegd vind ik deze jongen helemaal geen 'held' maar wel een vervelend joch. Ofdat Macs op een school nodig zijn is ook een totaal andere discussie; deze jongen heeft deze computers echt niet stuk gemaakt omdat hij het er niet mee eens is dat er Macs komen op school, maar wel omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nee, ik vind het niet heel onbeschaafd om over dingen die je niet zinnen heen te urineren; we hebben immers altijd nog zoiets als vrijheid van penisuiting. Dus ja, als je school zijn beperkte budget verspilt aan hardware die je 1. superduur is en 2. schadelijk is voor je begrip van en omgang met computers, zie ik eigenlijk geen andere optie dan de piemel uit de broek te halen en de boel onder te zeiken. Ik bedoel, wat moest die knul anders? Ik gebruik overigens een hyperbool, maar mijn punt tegen Mac op school blijft staan.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het antwoord van Uice, "hoe weet jij dat nou?" gezien als een reactie op "omdat hij een irritant, slecht opgevoed kind is. Of misschien niet zo slim, dat kan ook." van Thommeke. Het punt hier is niet wel of niet tegen gebruik van Mac op school, maar de (on)beschaafdheid van het vandalisme dat het jongetje gepleegd heeft. Immers: vernieling van andermans eigendom. Hoe je het wendt of keert, die 30 Mac's waren niet van hem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee wacht, hij is sarcastisch ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het maar de vraag of dat kind wist dat Macs kapot zouden gaan als je erover heen plast. Met de gebrekkige hardwarekennis die de jeugd van tegenwoordig, mede dankzij Mac, heeft, is dat helemaal niet zo zeker. Waarschijnlijk was de plasactie gewoon bedoeld als vreedzaam protest.
Laatst gewijzigd op 16-05-2012 om 15:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kom erop terug: onbeschaafd want beschaafd is o.a. zuinig omgaan met het eigendom van anderen. Erover plassen is niet zuinig omgaan met. Daarbij geloof ik niet dat een 11-jarige al zo denkt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||