Als je thuiskomt niet direct beginnen met leren eerst tot rust komen, even wat drinken etc.
als je gaat beginnen haal je bureau leeg zo kan niks je afleiden!! en ga dan rustig aan de slag en wissel veel af. Bijv. 20 min wiskunde en dan even wat GS en dan weer pauze.
even 10 min niks zo sla je alles goed op in je hoofd in plaats van 3 uur achter mekaar blokken dan onthou je veel minder.
eens beginnen bij de belangrijkste dingen
1- je moet goed opletten in de les
2- altijd je huiswerk maken dan onthou je het beter en sommige van die vragen komen in het PW
3- en natuurlijk leren tussendoor en 3 dagen voor het proefwerk alles samenvatten. als je deze tips volgt krijg je vast een hoge voldoende

(deze tips zijn handig voor AK GS en BIO)
voor talen kun je deze gebruiken
1.als je kijkt naar een woordenlijst kun je beter kijken welke je al weet bijv bij frans pasen paques.
2. ga de woordenlijst langs, als je niet zo snel type bent geen probleem doe je er wel wat langer over maar pak je 5 woordjes per x weet je die ga je weer verder.
3. ga ze ook 1x overschrijven want bij frans heb je veel van die streepjes enzo ,en je hebt SO''s schriftelijk neem ik aan dus moet je weten hoe je ze schrijft
En bij wiskunde moet je echt goed opletten dan snap je het misschien wel zo niet vraag de leraar die legt het graag duidelijk voor je uit
wiskunde =snappen
En bij tekenen en Handvaardigheid is het eigenlijk gewoon doen en hopen als je talent hebt is het makkelijker (heb ik niet

)
om beter te leren tekenen kun je beter alles tekenen om je heen wat je ziet zo ben je er veel meer mee bezig en hoe vaker je het doet hoe beter je word
handvaardigheid
daar kun je het beste hulp leraar/lerares meer weet ik daar helaas niet van
gym is kwestie van vaardigheden gewoon goed meedoen en opletten kun je het echt niet tja pech
muziek is opletten in de les echt belangrijk.
zo wel genoeg getypt

dacht ik hopelijk heb je er wat aan