Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2012, 18:14
Kesa
Kesa is offline
Hallo,

Samen met vier andere studenten moet ik voor mijn opleiding Duitse Taal & Cultuur aan de Radboud Universiteit een klein taalonderzoekje houden. Hiervoor zijn we nog (dringend) op zoek naar deelnemers, die een vragenlijst/enquête zouden willen invullen.

Heb je eindexamen Duits gedaan op VMBO T/L of Vwo/Atheneum/Gymnasium (of doe je dit jaar eindexamen en ben je er eigenlijk al zeker van dat je slaagt), en heb je nadien geen andere cursus of opleiding gevolgd met betrekking tot de Duitse taal? Dan ben je van harte uitgenodigd om de vragenlijst in te vullen.

Concreet gezegd krijg je als deelnemer in totaal 20 Duitse zinnen te zien, in iedere zin ontbreekt er óf een lidwoord, óf een zelfstandig naamwoord. Met de info die je krijgt, moet je in de zin, op de juiste manier, het lidwoord en zelfstandig naamwoord invoegen. That's it - buiten nog wat korte vraagjes ter achtergrondinformatie voor ons (maar uiteraard blijf je anoniem!).

Hier vind je de enquête; het duurt hooguit enkele minuten, we zijn er hartstikke mee geholpen als je deel zou willen nemen !

Alvast dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2012, 11:40
rallone
rallone is offline
Ingevuld. nu kom ik er echt achter dat mijn duitse grammatica hard achteruit is gegaan. het is ook al weer 2 jaar geleden dat ik duits heb gehad.
Oud 22-05-2012, 17:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is een 'Kolleg'? Verder, ingevuld. Ik moet zeggen, ik spreek vloeiend Duits, zowel Hochdeutsch als Platt, maar ik heb echt bij bijna alle vragen geen idee wat correct is
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 22:03
Kesa
Kesa is offline
Sinds gistermiddag is het al niet meer mogelijk de enquête in te vullen. We zijn op dit moment druk bezig met het verwerken van alle gegevens. Ik wil - namens de groep - iedereen danken die de moeite heeft genomen om de enquête in te vullen !

Citaat:
Wat is een 'Kolleg'? Verder, ingevuld. Ik moet zeggen, ik spreek vloeiend Duits, zowel Hochdeutsch als Platt, maar ik heb echt bij bijna alle vragen geen idee wat correct is
Wissenschaftskolleg Berlin heeft een website. Zo'n Kolleg is zover ik weet een instituut waarbij het gaat om het aantrekken (bevorderen/subsidiëren) van gastwetenschappers in een land (heel grof gezegd, het fijne ervan weet ik helaas niet). Klik voor info op wikipedia .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 08:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ah, dankjewel! Ook nog eens wat geleerd van die enquete
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten