Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2011, 15:35
luna-23
luna-23 is offline
hey,
ik moet voor school een boek lezen. Ik zou wel graag een boek met het onderwerp anorexia lezen omdat ik dat best intressant vind maar het mag ook iets anders zijn. Alle boeken mogen hoeft geen heel origineel iets te zijn als het maar lekker leest en niet te dun is.
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2011, 16:24
dreamrose
dreamrose is offline
http://www.agirl.nl/index.php/Boeken.html

1 minuutje en je vindt het op google.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:54
Schipper
Schipper is offline
"Dik in mijn hoofd" is leuk!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 19:32
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Radeloos van Carry Slee, gaat deels over anorexia maar heeft wel een ontzettend goed verhaal vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 19:54
luna-23
luna-23 is offline
al uitgebreidt op google gekeken maar daar kan ik niet echt duidelijk vinden of ik het leuk denk te vinden en radeloos heb ik al gelezen die was idd leuk
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 10:01
Schipper
Schipper is offline
Boekmeter.nl
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 13:39
annathsegers
annathsegers is offline
Anorexia-boeken kan je gewoon vinden op bol.com door die zoekterm in te vullen. Wat ook interessant is: je moet even bij de boekhandel vragen waar de waargebeurde verhalen staan (non-fictie). Daar ga je zeker wel je gading vinden. Fictie-boeken die je misschien leuk vindt: 'Blauwe plekken' (van Anke de Vries) vond ik een mooi boek wat wij vroeger op school moesten lezen. Dat gaat over mishandeling. 'Het uur nul' (van Dirk Bracke), gaat over een jongen die op zijn 16 te horen krijgt dat hij seropositief is (HIV).
Wat meer filosofisch, nadenkend over het leven: de boeken van Paulo Coulho. De 'Zahir' is mijn favoriet en ben nu 'Aleph' aant lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 15:29
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Voor ik doodga-Jenny Downham is erg goed, gaat over een meisje dat 16 is, sinds haar 12de kanker heeft en dan ineens te horen krijgt dat ze niet lang meer heeft, dan gaat ze een lijst maken met dingen die ze nog wil doen en daar staan echt de meest maffe dingen op.

Muleum-Erlend Loe is ook goed, gaat over een meisje waarvan de ouders en broertje omkomen bij een vliegtuigcrash en dan wil zij zelfmoord plegen, maar op een orignele manier, en dat gaat soms ook best wel ver maar uiteindelijk mislukken alle pogingen.

Oh, het zij trouwens wel beide vertalingen, de eerste uit het engels en de tweede uit het noors,
ik weet niet of vertalingen op jou school zijn toegestaan, bij mij in elk geval niet helaas.....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 13:33
Sandermaker
Sandermaker is offline
Een keukenmeidenroman is echt zo waanzinnig goed, ik heb er echt tranen om gelaten zo mooi....

Lees de reviews op http://top10boeken.net dit is een hele handige site hiervoor!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 14:27
weetniks
weetniks is offline
Ah als je een anorexiaboek voor school leest en het is non-fictie, dan mag dit dacht ik niet voor havo en vwo (weet niet of dat ook zo is voor vmbo).
Dus even op letten
Als het voor school is moet het overigens ook vaak literatuur zijn.
Er is weinig literatuur te vinden die direct over anorexia gaat, probeer eens wat psychologische romans, als je zulk soort onderwerpen leuk vind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten