Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2012, 16:58
son1234
son1234 is offline
op het moment loop ik stage als procesoperator, maar het loopt voor geen meter. Ik ga elke dag sacherijnig naar mijn werk, dit komt omdat ik het werk echt 3 keer niks vind. Verder ben ik zelf niet echt goed met communiceren. Ik weet soms gewoon niet wat ik moet zeggen en val ik stil. Verder heb ik een goede vriend maar die is weg voor zijn stage. Op school heb ik voor hulp gevraagd maar heb ik het gevoel dat ze mij niet serieus nemen. Ze zouden een cursus assertiviteit voor mij regelen, maar ik heb al 2 weken niks van school gehoord. dit help dus ook niet echt. Als ik thuis komt van mijn stage of vrij ben heb ik dus niks anders te doen dan me zelf ergeren aan alles. Vroeger vond ik het leuk om te computeren of playstationen maar beleef hier ook geen plezier meer in. Heeft iemand misschien een tip of idee om hier van af te komen? Ik heb echt hulp nodig want beleef echt geen plezier meer .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2012, 17:33
bloodyb
bloodyb is offline
Vind je dat het werk niet leuk is of vind je dat omdat het niet zo lekker gaat? Als je problemen hebt met bepaalde klussen moet je niet in je eentje door blijven modderen maar naar je baas of je collega's gaan en om hulp vragen. Daar hoef je je niet voor te schamen, het is ten slotte een stage. Zo krijg je ook wat meer contact met anderen. Als je klussen dan goed gaan zul je merken dat je meer lol in je werk krijgt, ook als je het werk op zich niet zo geweldig vindt. En wat die cursus betreft: school opbellen en vragen hoe het zit! Succes.
Oud 04-12-2012, 18:19
Pluis
Pluis is offline
Hoe lang duurt je stage nog? En is dat stomme werk als procesoperator het enige wat je bij dat bedrijf zou kunnen doen, of is er ook ander, leuker werk dat je zou kunnen doen om je stage te vullen? Erachter komen dat iets niks voor je is, is ook een nuttig stukje van een stage. Niet weten wat je moet zeggen is lastig, maar niet onoverkomelijk. Als je weet dat je een belangrijk gesprek moet voeren en je bent bang dat je niet weet wat je moet zeggen, bereid het gesprek dan voor! Oefen voor de spiegel, en maak voor jezelf een spiekbriefje met dingen die je wil benoemen in het gesprek.
Oud 04-12-2012, 19:49
ExpoRules
ExpoRules is offline
dat heb ik ook ongeveer zo, echt super kut.. soms wil ik gewoon alles en iedereen kapot maken.. heb jij dat ook of ben ik psycho ofzo? :$
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 20:36
son1234
son1234 is offline
Citaat:
Vind je dat het werk niet leuk is of vind je dat omdat het niet zo lekker gaat? Als je problemen hebt met bepaalde klussen moet je niet in je eentje door blijven modderen maar naar je baas of je collega's gaan en om hulp vragen. Daar hoef je je niet voor te schamen, het is ten slotte een stage. Zo krijg je ook wat meer contact met anderen. Als je klussen dan goed gaan zul je merken dat je meer lol in je werk krijgt, ook als je het werk op zich niet zo geweldig vindt. En wat die cursus betreft: school opbellen en vragen hoe het zit! Succes.
Ik vond het werk al niet leuk meer na 2/3 weken, toen ging het best goed kreeg ook complimenten dat ik een harde werker ben. Maar door dat ik het werk echt niks aan vind gaat het steeds slechter en slechter. Verder werk ik bij mijn stage samen met 2 andere gasten waar ik het best goed mee kan vinden. Het werk lig me gewoon niet. Ik had eergisteren een email gestuurd nog steeds geen reactie, denk dat ik morgen maar ga bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 20:41
son1234
son1234 is offline
Citaat:
Hoe lang duurt je stage nog? En is dat stomme werk als procesoperator het enige wat je bij dat bedrijf zou kunnen doen, of is er ook ander, leuker werk dat je zou kunnen doen om je stage te vullen? Erachter komen dat iets niks voor je is, is ook een nuttig stukje van een stage. Niet weten wat je moet zeggen is lastig, maar niet onoverkomelijk. Als je weet dat je een belangrijk gesprek moet voeren en je bent bang dat je niet weet wat je moet zeggen, bereid het gesprek dan voor! Oefen voor de spiegel, en maak voor jezelf een spiekbriefje met dingen die je wil benoemen in het gesprek.
Mijn stage bij dit bedrijf duur nog 8 weken, daarna moet ik weer stage lopen tot 31 juni wat ik eigenlijk helemaal niet zie zitten. vond het wel nuttig om er achter te komen dat het niet echt mij werk is maar het is wel jammer dat het 3 school jaren geduurd heeft. Ik heb meer last van persoonlijke gesprekken dan met zakelijke gesprekken. Voor zakelijke gesprekken kan ik me goed voorbereiden, maar als ik tegen mensen moet praten die ik nog niet ken gaat het een stuk moeilijker net zoals bij mensen waar ik bijna nooit tegen praat.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je het echt niet naar je zin hebt, moet je ook gewoon met de school overleggen of je niet ergens anders of een ander soort stage kan lopen hoor. Ik heb het tijdens m'n afstudeerstage ook totaal niet naar m'n zin gehad, ging er met tegenzin heen, keek de hele dag uit tot het vijf uur was en de hele week totdat het weekend was, had nergens meer zin in en kende mezelf niet meer terug. Op m'n stage merkten ze ook dat het niet goed ging maar het was gewoon m'n plek niet ondanks dat ik jarenlang riep dat dát was wat ik wilde. Ben daar toen gestopt en heb in overleg met m'n stagebegeleider van school een nieuwe stageplek gezocht. Je loopt dan wel wat studievertraging op maar ik ben nog steeds zo ontzettend blij dat ik dat gedaan heb. Ik heb daarna negen maanden lang een ontzettend leuke stageplek gehad en gemerkt dat het ook anders kon. Echt doen hoor, het is zo zonde om zo lang tegen je zin ergens te zitten want zo krijg je ook geen plezier in je werk wat je straks na je studie moet gaan doen. Nu zie je misschien op tegen al het geregel, de rompslomp, de studievertraging en de kosten maar als je eenmaal afgestudeerd bent, dan maakt het echt niet meer uit of dat nou een paar maanden eerder of later is.
Oud 06-12-2012, 02:50
arPos
arPos is offline
procesoperator als stage, ik dacht dat dat dom uitzendwerk was of vergis ik me nu?

Ik geef je het advies wat ik elke stagair hier aan boord geeft die niet voor dit werk gemaakt is (varen), kies nu iets anders straks is het te laat en je gaat er niet ineens wel gelukkig van worden.

Dat is (ondanks hoe het soms gebruikt wordt) toch waar een stage voor is bedoelt om te ontdekken wat je wilt doen.
Reageren

Regels voor berichten