Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2012, 14:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo allemaal,

Vanwege een kleine verwarring heb ik even een vraagje. Door de artsen in het ziekenhuis hier in Nederland werd mij gezegd, toen ik destijds weer naar huis ging, dat ik of twee paracetamol, of een paracetamol en een iboprufen mocht nemen tegen de pijn.
Dus als ik een migraineaanval heb, neem ik dat laatste eigenlijk ook altijd: een paracetamol in combinatie met een iboprufen.

Maar nu ging ik laatst in Duitsland deze twee pijnstillers kopen en toen werd me door de apotheker daar op het hart gedrukt ze vooral niet samen te gebruiken.

Wat is het nou? Mag het nu wel of niet? En waarom niet/wel?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 14:20
Pluis
Pluis is offline
Ze mogen wel samen, ze grijpen allebei op een ander stukje van de pijnketen aan dus het versterkt elkaars werking.
Er geen interactie tussen de beide middelen en ik kan ook nergens iets vinden dat het niet samen zou gaan. Ibuprofen gaat alleen niet samen met maagklachten en paracetamol gaat niet samen met alcoholisten.

Laatst gewijzigd op 25-05-2012 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 14:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat dacht ik dus ook. Maar in Duitsland mag het dus niet samen gebruikt worden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 14:53
Martiño
Martiño is offline
Rare jongens, die Duitsers. Weet je zeker dat je de apotheker niet verkeerd hebt begrepen? Komt in Nederland al genoeg voor, dat patiënten informatie onbedoeld verkeerd interpreteren.
Oud 25-05-2012, 14:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, nee, omdat het me zo verbaasde heb ik het specifiek nog een keer gevraagd en toen zei ze: als de pijn heel erg is kun je OF twee paracetamol, OF twee iboprufen nemen, maar neem ze niet samen.

Het was vrij duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 15:08
Verwijderd
Ik heb hier ook niet eerder iets over gehoord. Ik gebruik ze ook altijd samen bij migraine.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 15:12
Martiño
Martiño is offline
Misschien zijn ze bang dat je te veel slikt? Ik weet het ook niet. Het mag gewoon, ik heb nog in het farmacotherapeutisch kompas gekeken, daar staat bij allebei niet genoemd dat je het niet mag combineren, en ook als ik op internet zoek zie ik nergens iets waaruit blijkt dat het niet verstandig is.
Oud 25-05-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Nou, nee, omdat het me zo verbaasde heb ik het specifiek nog een keer gevraagd en toen zei ze: als de pijn heel erg is kun je OF twee paracetamol, OF twee iboprufen nemen, maar neem ze niet samen.

Het was vrij duidelijk.
Vreemd zeg, ik heb idd eerder ook hetzelfde advies als jij gekregen; paracetamol en ibuprofen combineren.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 15:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, precies. Nouja, ik heb nog nooit last gehad met het combineren van de twee en het werkt wel, dus dat doe ik dan toch maar.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 13:23
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Die combinatie van ibuprofen en paracetamol ken ik ook, werkt altijd heel goed. Misschien was die vrouw bij die apotheek in Duitsland gewoon een prutser...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 14:15
Miekje*
Miekje* is offline
Ik doe het bij erge pijn ook altijd samen, werkt prima (vooral bij kiespijn, hoofdpijn e.d.) Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat het slecht zou zijn voor je. Gekke Duitsers.
Oud 27-05-2012, 14:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mja, misschien hebben de medicijnen een andere samenstelling in Duitsland.
In mijn bijsluiter van iboprufen staat trouwens wel dat je moet uitkijken met de combinatie met andere pijnstillers, misschien heeft ze het daarvan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten