Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2012, 18:19
florisbaas
florisbaas is offline
beste forumleden,

vanmiddag kwam ik thuis , compleet onwetend over de situatie,
en toen vroegen mijn ouders of ik even kwam zitten.
ze vertelden dat mijn moeder ( zij vertelde zelf ook ) borstkanker heeft
, ze hadden de uitslag van de ziekenhuis onderzoek gekregen,
er is 80% kans op genezing , maar ik ben er toch niet helemaal gerust op
nu moet ze +- een jaar chemokuur en operaties.
ik ben er zelf helemaal kapot van en ik weet niet wat de toekomst zal brengen
zijn er hier meer mensen die dit hebben meegemaakt ?

ik weet niet waarom, maar ik moest dit gewoon even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Dat is inderdaad erg vervelend nieuws De borstkankerzorg in Nederland is erg goed, gelukkig, dus er is een goede kans dat je moeder geneest, maar dat neemt niet weg dat er een lang behandelproces zal komen dat zwaar zal zijn voor je moeder en voor de rest van je gezin. Verder kun je op dit moment vrij weinig aan doen, behalve je moeder steunen, maar vooral ook niet jezelf en de rest van je familie te verwaarlozen. Sterkte!
Oud 14-05-2012, 18:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat ontzettend moeilijk en eng om zoiets te horen over je moeder! Ik heb (gelukkig) geen ervaring hiermee, maar ik wil je veel sterkte wensen. Het feit dat ze 80% kans heeft om te genezen is positief, hopelijk wordt ze weer helemaal beter!
Oud 14-05-2012, 18:36
florisbaas
florisbaas is offline
bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 18:46
Verwijderd
Ik heb het wel bij een paar mensen om me heen gezien, niet bij mijn moeder.

Als je wat wil doen voor je moeder, kun je twee dingen in de gaten houden: of ze zich genoeg richt op haar genezing, rust neemt wanneer nodig, etc, en dat ze genoeg blijft ondernemen. Lijkt elkaar tegen te spreken, maar zelfs wanneer ze moe is en op bed moet liggen is het goed om een half uurtje om te gaan met mensen, wat te praten. De zus van mijn moeder wilde zich afgelopen maanden graag afsluiten van alles en iedereen, maar het is niet goed om een jaar alleen binnen te zitten.

Sterkte ermee, en praat zelf ook genoeg met mensen over hoe het voor jóu is. Een langlopend topic kan je misschien een klein beetje helpen?

Misschien moet deze naar liefde&relatie?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 18:47
Martiño
Martiño is offline
Neen, ik heb al een verzoek ingediend om deze naar L&G te verplaatsen, alleen werken mijn awesome forumbaaspowers niet op DK
Oud 14-05-2012, 19:07
Verwijderd
Het gaat toch niet om het lichamelijke aspect maar om wat het met zijn moeder en hem zelf doet?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 20:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik verplaats je naar L&G.

Sterkte!
Oud 14-05-2012, 20:33
Mnsk.
Mnsk. is offline
Allereerst wens ik je veel sterkte je ma en jullie zelf zullen een moeilijke periode meemaken, maar de kan op 80% genezing is geweldig nieuws!
Ik begrijp dat je ermee zit maar laat het even tot je bezinken...Verwerk alles even goed
Ik heb dit zelf meegemaakt, bij mijn tante werd ook borstkanker ontdekt, maar helaas heeft zijn het niet overleefd....

ik heb wel handige tips voor je:
-je ma zal zich niet echt lekker gaan voelen na de chemokuren,maar zolang jullie haar oppeppen zal ze zich zeker wel beter gaan voelen.
- Laat niet merken dat je ermee zit bij jou ma, anders gaat ze zich ongemakkelijk voelen,
- Praat er zo veel mogelijk over met vrienden enz. dat lucht op!!
- Last but not least, HEB HOOP! Je moet weten dat alles met een reden gebeurt, immers elk nadeel heeft zijn voordeel (en andersom!)

Ik wens je nogmaals veeeeel sterkte! Ik hoop dat dit geen verdere gevolgen aan kleven!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 20:35
DAH
DAH is offline
Da's erg kut om te horen. Mijn moeder had borstkanker, maar hoefde geen chemo, maar kreeg bestraling ofzo. Ondanks dat ze erg energieloos was probeerden we te doen alsof alles gewoon was, maar ik kookte en mijn vader deed de was. Het is heel erg kut dat dit gebeurt, maar probeer dus een beetje een dagelijks ritme te behouden, en niet 24/7 zorgen maken...
Hoe dan ook, veel sterkte.
Oud 14-05-2012, 22:08
klooterkip
klooterkip is offline
Echt verschrikkelijk om te horen! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat het helpt om je niet af te zonderen van de rest als het echt moeilijk voor je wordt, praten helpt echt! Zoals je hier ook al doet! Vergeet ook niet dat de kans op genezing behoorlijk hoog is en dat ze er vast en zeker bovenop komt! Heel veel sterke man!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 22:18
Verwijderd
He bah wat naar . Heel veel sterkte!

Als reactie op mnsk: ik denk dat je hele goede tips geeft. Ik denk alleen wel dat je best aan je moeder mag laten zien dat je ermee zit, dat geeft alleen maar aan dat je om haar geeft. Het hoeft niet continu een sombere boel te worden, maar je hoeft ook zeker niet altijd maar vrolijk te doen of je tranen in te houden als die komen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 18:25
Mademoiselletje
Mademoiselletje is offline
Naar om te horen! Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 19:48
Mnsk.
Mnsk. is offline
Citaat:
He bah wat naar . Heel veel sterkte!

Als reactie op mnsk: ik denk dat je hele goede tips geeft. Ik denk alleen wel dat je best aan je moeder mag laten zien dat je ermee zit, dat geeft alleen maar aan dat je om haar geeft. Het hoeft niet continu een sombere boel te worden, maar je hoeft ook zeker niet altijd maar vrolijk te doen of je tranen in te houden als die komen.
daar heb je wel gelijk in!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 00:06
Verwijderd
Arme jij!! Kan me voorstellen dat je je rotschrikt als je dat zo ineens uit het niets hoort. Gaan allemaarl gedachten door je hoofd en je weet niet wat je ervan moet denken. Twijfel, onzekerheid en dat soort dingen. Mijn moeder heeft ook een knobbeltje in haar borst gehad, dat is toen verwijderd en is genezen. 80% is gelukkig heel hoog percentage, dus dat komt vast goed! Ze zijn heel knap tegenwoordig en er zijn verschillende technieken en kuren. Take care man en praat er idd maar met elkaar over. Je moeder weet ook wel dat het voor jullie ook heel erg schrikken is. Think positive, komt goed!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 23:22
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Niet té hard puberen dan, he. ;-)
Voor de rest heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2012, 16:51
Selda x
Selda x is offline
Veel Sterkte !
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 12:02
Athene
Athene is offline
80% kans op genezing is heel erg groot!! das 4/5!!
misschien een stom voorbeeld maar ik moest zelf een keer geopereerd worden,
een operatie die voor het oog heel riskant leek,
en waarbij de kans 20% was dat het mis zou gaan (dus 80% dat het goed ging)
de operatie heb ik 2 keer gehad en alle twee de keren viel ik onder de 80 %

wanneer ze tegen je moeder zeggen dat de overlevingskans 80% is, hebben ze er zelf ook goed hoop op!
anders geven ze geen schatting!
kuren zijn zwaar en operaties ook,
maar een jaar moet vol te houden zijn!! echt ik geloof dat jouw moeder dit kan.
het is slopend nieuws dat geloof ik meteen en het is ook niet makkelijk,
maar kijk naar AL die voordelen!
neem in je hoofd dat je over een jaar weer met haar kunt gaan wandelen, zwemmen weet ik veel wat.
plan anders voor over ongeveer 1 jaar tot anderhalf jaar een vakantie in! een streefdoel,
dat is voor jouw moeder ook iets om naar uit te kijken, dus om nog harder te knokken!
een lekkere vakantie, als beloning, als troffee!

jouw moeder gaat dit halen,
heel veel sterkte!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:00
Mnsk.
Mnsk. is offline
hey florisbaas,

ik heb een opdracht voor NL.
Vind je het wel oke als ik jou verhaal erin verwerk?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 09:43
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ik vind het bijzonder dat artsen een bepaalde zekerheid durven te geven over die 80%. Ik heb ervaren dat dat weinig wordt gedaan. Dus misschien is dat een steun.

Veel sterkte!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten