Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2012, 22:10
Rikje18
Rikje18 is offline
Is dit goed of slecht?
Ik ben er achter gekomen dat ik best wel negatief af en toe doe over dingen, maar ik doe daar negatief over om de slechte gevolgen er van te voorkomen.
Ik doe dan negatief door middel van het vertellen van de negatieve gevolgen of door het persoon goed erover te raadplegen, soms doe ik dit omdat ik dan een slecht gevoel over iets heb.

Maar dus, ik herhaal, is dit wel een goeie eigenschap? in het begin dan niet maar vaak komen mensen er in de toekomst achter dat het toch wel heeft geholpen alleen ik weet niet daarom vraag ik het
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2012, 22:12
Rikje18
Rikje18 is offline
Of snel samengevat: Ik ga me cynisch gedragen met de bedoeling te willen helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 22:13
LekkerBanaantje
LekkerBanaantje is offline
ik zeg dat het wel goed is, het ligt natuurlijk wel aan de situatie maar om mensen te waarschuwen is meestal wel goed, tenzij je de persoon er pijn mee doet
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 00:08
Linda Prins
Linda Prins is offline
Nou ja, voorzichtig zijn is goed, om problemen of ongelukken te voorkomen, maar je kan ook te voorzichtig worden waardoor je jezelf en anderen bang maakt. Voorzichtig zijn is goed, maar als je jezelf te voorzichtig gaat gedragen, maak je het voor jezelf en anderen alleen maar moeilijker
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 11:28
Verwijderd
Dat is niet goed of slecht.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 12:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Met iemand waarschuwen voor mogelijke gevolgen doe je weinig kwaad. Van altijd maar negatief en cynisch zijn gaan mensen je echt niet leuker vinden.
Oud 25-06-2012, 23:18
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Met iemand waarschuwen voor mogelijke gevolgen doe je weinig kwaad. Van altijd maar negatief en cynisch zijn gaan mensen je echt niet leuker vinden.
Kan dat wat duidelijker? Lol, Ik ben negatief en cynisch om iemand te waarschuwen voor mogelijke gevolgen.
Dus dan doe ik niemand kwaad maar gaan ze me ook minder mogen? :/
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 08:19
Verwijderd
^Nou 'ze' hebben ook niet altijd zin of behoefte om gewaarschuwd te worden. Dat ten eerste, ten tweede, ik zou niet heel erg blij worden van iemand die altijd negatief en cynisch is en denkt mij daarmee te kunnen waarschuwen. Ik zou diegene heel snel moe zij, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Kan dat wat duidelijker? Lol, Ik ben negatief en cynisch om iemand te waarschuwen voor mogelijke gevolgen.
Dus dan doe ik niemand kwaad maar gaan ze me ook minder mogen? :/
Probeer het?

Er bestaat niet zoiets als een goede of slechte eigenschap. Zolang het maar voor je werkt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 23:27
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Probeer het?

Er bestaat niet zoiets als een goede of slechte eigenschap. Zolang het maar voor je werkt.
Nou oke daar heb je op zich wel een punt maar personen waarbij ik het doe hebben er wel (momenteel) last van, en ik wil eigenlijk ook weer geen last zijn. Ik probeer iemand haar zijn/haar ogen te openen door hem/haar op een cynische manier te waarschuwen, om deze rede heb ik wel steeds mot met hem/haar maar ik weet gewoon absoluut zeker dat het fout gaat en hij/zij plus zelfs een paar andere mensen weten dat ook. Toch gaat hij/zij door en om deze reden ga ik, vanzelf sprekend, ook door met negatief doen tegenover dit persoon maar niet met een slecht doel.

Lastig dingen in derde persoon te typen, ik heb géén zin het persoon te benoemen door verschillende privé redenen daarom ook het; hij/zij, hem/haar gedoe.

Maar ik heb nu een nieuwe vraag wat hier ook mee te maken heeft;
Hoe kun je iemand sterk iets sterk overtuigen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 23:40
Inspire
Inspire is offline
Als je gewoon iedereen hij noemt is het nog steeds privé genoeg hoor..

Cycisch zijn tegen mensen is niet altijd goed. Sommige mensen zijn er niet van gediend om continue van anderen te horen of ze iets goed of slecht doen. Daarom kun je soms beter even slikken, en mensen lekker hun eigen fouten laten maken... Daarnaast heb je het zelf ook niet altijd bij het rechte eind, zo is het nu ook eenmaal.

Je kunt iemand overtuigen door goede argumenten te geven voor een andere visie, en tegenargumenten voor de huidige visie. Sommige mensen houden gewoon vast aan hun overtuiging, wat je ook zegt. Dan heeft het dus geen zin en geef je op...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Nou oke daar heb je op zich wel een punt maar personen waarbij ik het doe hebben er wel (momenteel) last van, en ik wil eigenlijk ook weer geen last zijn. Ik probeer iemand haar zijn/haar ogen te openen door hem/haar op een cynische manier te waarschuwen, om deze rede heb ik wel steeds mot met hem/haar maar ik weet gewoon absoluut zeker dat het fout gaat en hij/zij plus zelfs een paar andere mensen weten dat ook. Toch gaat hij/zij door en om deze reden ga ik, vanzelf sprekend, ook door met negatief doen tegenover dit persoon maar niet met een slecht doel.

Lastig dingen in derde persoon te typen, ik heb géén zin het persoon te benoemen door verschillende privé redenen daarom ook het; hij/zij, hem/haar gedoe.

Maar ik heb nu een nieuwe vraag wat hier ook mee te maken heeft;
Hoe kun je iemand sterk iets sterk overtuigen?
Dan moet je daar mee ophouden. Als jij mensen dingen opdringt omdat jij denkt dat dat het beste is en ze worden daarom boos op je, dan moet je daar mee ophouden. Waar haal je dat vandaan dat jouw idee het beste is? Mensen bepalen ngo altijd zelf wat ze wel en niet doen. Daarnaast is het sowieso stom om door te gaan met cynisme/waarschuwingen waarvan je weet dat het andere mensen stoort - op een gegeven moment houdt het ook op. Het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen zich wel of niet moeten gedragen en je kunt mensen waarschuwen maar hun leven is hun verantwoordelijkheid. Hoe anders hun keuzes dan ook zijn.

Iemand overtuigen van iets doe je met goede argumenten, maar als mensen jouw mening niet delen, heb je je daar maar bij neer te leggen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Nou, dan stop je ermee?

Ik zie het probleem niet echt eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 17:06
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Veel te ingewikkelde vraag... Geen slechte dingen doen, wel goede dingen doen en niet te diep nadenken over dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 18:39
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dan moet je daar mee ophouden. Als jij mensen dingen opdringt omdat jij denkt dat dat het beste is en ze worden daarom boos op je, dan moet je daar mee ophouden. Waar haal je dat vandaan dat jouw idee het beste is? Mensen bepalen ngo altijd zelf wat ze wel en niet doen. Daarnaast is het sowieso stom om door te gaan met cynisme/waarschuwingen waarvan je weet dat het andere mensen stoort - op een gegeven moment houdt het ook op. Het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen zich wel of niet moeten gedragen en je kunt mensen waarschuwen maar hun leven is hun verantwoordelijkheid. Hoe anders hun keuzes dan ook zijn.

Iemand overtuigen van iets doe je met goede argumenten, maar als mensen jouw mening niet delen, heb je je daar maar bij neer te leggen.
Nee, ik zeg niet dat mijn mening klopt ik had harde feiten meer niet.
Ik denk vaak veel te uitbundig over dingen na.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik zeg niet dat mijn mening klopt ik had harde feiten meer niet.
Ik denk vaak veel te uitbundig over dingen na.
Dan nog, als mensen die feiten niet aannemen/belangrijk genoeg vinden, whatever, dan heb jij je daar bij neer te leggen. Of je dat nou leuk vindt of niet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:16
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dan nog, als mensen die feiten niet aannemen/belangrijk genoeg vinden, whatever, dan heb jij je daar bij neer te leggen. Of je dat nou leuk vindt of niet.
ja, dat zeg ik dus ik denk veel te uitbundig over dingen na, ik snap het al.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten