Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2012, 15:40
sjoerd321
sjoerd321 is offline
hallo ik ben sjoerd,

ik heb bij de plaatselijke muziekvereniging een A- klarinet gehaald en een A en een B saxofoon ik nou zit ik bij een dweil orkest en ben ik erachter gekomen dat een trompet toch wel echt een gaaf instrument is....
weet iemand of het erg moeilijk en duur is om ooknog trompet te leren spelen?
en eventueel hoeveel tijd het in beslag neemt ik zou het wel graag binnen 1 á anderhalf jaar willen leren (op A niveau)

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2012, 16:21
Verwijderd
Dat verschilt nogal per persoon. De één leert sneller fietsen dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 19:44
rrickk
rrickk is offline
Ik zit op een muziekvereniging en daar heb ik 4jaar les gehad in drummen. Over het algemeen is les via vereniging goedkoper dan muziekschool. Misschien kan je het via vereniging proberen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 21:23
sjoerd321
sjoerd321 is offline
Citaat:
Ik zit op een muziekvereniging en daar heb ik 4jaar les gehad in drummen. Over het algemeen is les via vereniging goedkoper dan muziekschool. Misschien kan je het via vereniging proberen
ja dat was ik zoieso wel van plan aangezien ik nogsteeds bij die vereniging zit en bezig ben met mijn c saxofoon dus wilde ik daarbij nog trompet gaan doen.

ik ben nou 3 maanden geleden opgegaan voor B en geslaagt en over 1.5 a 2 jaar wil ik mijn C gaan doen..... ik dacht mischien kan ik in die 2 jaar ookwel mijn A trompet doen maar ikweetniet of ik dat haal
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 17:41
Verwijderd
Is informeren bij een muziekschool niks?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 06:32
feniks
feniks is offline
Alle begin is lastig, en de eerste geluiden, daar zullen de buren heus niet blij van worden. Maar goed in principe is het best mogelijk om binnen anderhalf jaar op A niveau te komen.

Je moet je wel realiseren, dat je als je op andere instrumenten op B of C niveau zit, het met trompet ook zo is dat je weer op beginnersniveau start. Niet omdat je niet muzikaal bent, maar omdat je basistechniek moet aanleren.
En daar komt bij, dat net als met andere instrumenten: je B of C heb je niet gehaald door helemaal niks te doen. Heb je met al die instrumenten wel tijd om trompet er ook nog bij te doen. Ik bedoel: je zult naar school moeten, klarinet, sax bijhouden, je sociale contacten, en dan ook nog trompet, met de bedoeling om binnen 1,5 jaar op een bepaald niveau te zitten.
Neem niet teveel hooi op je vork.

Als die vereniging waar jij zit een trompetdocent heeft, moet je eens bij hem binnenlopen. En vragen of hij tijd heeft, en wat hij van je plan vindt.

Het zal best mogelijk zijn, maar dat gaat je wel veel kosten, denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten