Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2012, 13:55
ADO070
ADO070 is offline
Stel: ik heb 2 á 3 boeken gesloopt, en ik kan ze voor minder dan 22.50(boete) per stuk kopen.
Kijken ze dan naar de ISBN of niet?
Oud 31-05-2012, 13:57
Axel11
Axel11 is offline
Oude/verkeerde versies inleveren is niet de bedoeling / is frauduleus. Aangezien alle boeken worden gecontroleerd, zal het waarschijnlijk wel opvallen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:15
ADO070
ADO070 is offline
Das kut, want paar bladzijdes zijn er uit gevallen(mijn schuld) en bij een is de kaft los en bij nog een was het ''randje'' aan de onderkant los.
Maar ja, dat is dan maar 67.50 betalen.
Oud 31-05-2012, 14:21
Verwijderd
De kaft kun je maken en je kunt toch gewoon boeken online kopen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:22
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Das kut, want paar bladzijdes zijn er uit gevallen(mijn schuld) en bij een is de kaft los en bij nog een was het ''randje'' aan de onderkant los.
Maar ja, dat is dan maar 67.50 betalen.
Ze brengen toch niet de maximale boete in rekening voor kleine beschadigingen, zoals een los randje?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 15:10
Verwijderd
Ze kijken idd zeker naar of het het juiste boek is, dus áls je al een ander boek wil inleveren (en er geen stempels of stickers in of op zitten), dan moet dat echt dezelfde druk en versie zijn. Maar weet je zeker dat die boete klopt? Dat klinkt namelijk als de nieuwprijs van die boeken en het lijkt me nogal overdreven dat je voor beschadigde boeken als boete de nieuwprijs moet betalen... Ik moest ooit 10 euro boete betalen aan Van Dijk toen twee van mijn boeken beschadigd waren (rug van 1 boek was kapot, en bij een ander boek lagen een paar bladzijdes los), dat vond ik al een belachelijk bedrag, want toen ik de boeken kreeg was al duidelijk dat ze niet lang meer mee zouden gaan... Dus bijna 70 euro voor 2 of 3 beschadigde boeken vind ik écht belachelijk.

(Maar goed, ik ben sowieso geen fan van Van Dijk; ik bestelde er ooit 10 nieuwe schoolboeken, er stond duidelijk bij dat ze nieuw waren en dus níet tweedehands. Wat kreeg ik thuis? Zéér versleten tweedehands boeken. En daar moest ik dan de nieuwprijs voor betalen. Nou, mooi niet Bij De Slegte hadden ze veel betere kwaliteit boeken voor aanzienlijk minder geld, misschien een tip voor als je weer boeken nodig hebt! )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 15:55
ADO070
ADO070 is offline
Ja maar mijn school regelt het via VanDijk, dus ik heb geen keus.
Het is wel gratis, alleen de boetes zijn voor myn rekening.
Oud 31-05-2012, 17:38
Verwijderd
Kan je de kaft niet een beetje plakken? Ik krijg mijn boeken altijd via Iddink en zo lossen anderen het ook op. Bij mijn broertje hebben we dat vorig jaar ook gedaan en we hebben nooit een boete gezien.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 23:16
Verwijderd
Van Dijk plakt sowieso stickers op de boeken, dus dat gaat vrij snel opvallen denk ik. De boeken die ik had in ieder geval wel altijd
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 23:33
DiceGFX
DiceGFX is offline
Citaat:
Van Dijk plakt sowieso stickers op de boeken, dus dat gaat vrij snel opvallen denk ik. De boeken die ik had in ieder geval wel altijd
Ah die stickers haal ik er altijd van af.. haha

Maar ja, bij ons regelen een aantal scholieren dat soort dingen.. Volgens mij keuren ze het wel goed, gewoon beweren dat het hun fout was maar dat jij er gewoon heel het jaar zonder problemen mee kon werken.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 23:38
Verwijderd
Overigens zou ik alleen maar de boete betalen voor het boek waarvan de pagina's missen. Losse kaften en dergelijke komen wel vaker voor bij Van Dijk, en als ze de boeken niet accepteren moet je je ouders gewoon een brief laten opstellen waarin staat dat ze niet moeten zeiken en dat ze wel ergere boeken hebben gezien. Heeft bij mij ook goed gewerkt toen er twee boeken met waterschade niet werd geaccepteerd.

Missende pagina's vind ik wel wat anders, daardoor kan een boek daadwerkelijk onverkoopbaar / onuitleenbaar (is dat een woord ?) worden. Dan is het terecht dat je een boete krijgt. Voor een losse kaft niet, want van Dijk verhuurt die boeken daarna gewoon nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 10:14
Verwijderd
Apate, toen mijn broer zijn kast eens een keer grondig opruimde, kwamen er een stuk of drie boeken van VanDijk uit zijn kast. Geleend. Nooit een boete over betaald, ze hadden dus geeneens gemerkt dat ze iets misten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 06:33
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik weet wel dat ze bij Ruijter ze niet echt heel zorgvuldig omgaan met boekenlijsten en de staat van de boeken; er worden hier gewoon elk jaar boeken met missen bladzijdes en losse kaften ingeleverd.

Bij jou zal het waarschijnlijk niet erg veel anders zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten