Ze kijken idd zeker naar of het het juiste boek is, dus áls je al een ander boek wil inleveren (en er geen stempels of stickers in of op zitten), dan moet dat echt dezelfde druk en versie zijn. Maar weet je zeker dat die boete klopt? Dat klinkt namelijk als de nieuwprijs van die boeken en het lijkt me nogal overdreven dat je voor beschadigde boeken als boete de nieuwprijs moet betalen... Ik moest ooit 10 euro boete betalen aan Van Dijk toen twee van mijn boeken beschadigd waren (rug van 1 boek was kapot, en bij een ander boek lagen een paar bladzijdes los), dat vond ik al een belachelijk bedrag, want toen ik de boeken kreeg was al duidelijk dat ze niet lang meer mee zouden gaan... Dus bijna 70 euro voor 2 of 3 beschadigde boeken vind ik écht belachelijk.
(Maar goed, ik ben sowieso geen fan van Van Dijk; ik bestelde er ooit 10 nieuwe schoolboeken, er stond duidelijk bij dat ze nieuw waren en dus níet tweedehands. Wat kreeg ik thuis? Zéér versleten tweedehands boeken. En daar moest ik dan de nieuwprijs voor betalen. Nou, mooi niet

Bij De Slegte hadden ze veel betere kwaliteit boeken voor aanzienlijk minder geld, misschien een tip voor als je weer boeken nodig hebt! )