Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2012, 19:11
Tunechi'Ye274
Tunechi'Ye274 is offline
Hoeveel uren mag je ongeoorloofd verzuimen voordat ze je ouders inlichten of voordat je naar de leerplichtambtenaar wordt gestuurd.

Deze vraag omdat ik morgen nogal wat toetsen heb en in moet halenwaar ik veelste laat voor ben begonnen met leren wat héééél dom van mij is.

En ik heb dit schooljaar al wat uren gespijbeld maar ik wil dus de exacte hoeveelheid weten waarbij je naar de leerplichtambtenaar wordt gestuurd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 19:19
Verwijderd
Ik denk dat dat terug te vinden is in het schoolreglement van jouw school. Het zou kunnen dat de school de spijbellimiet zelf bepaald, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:31
Verwijderd
Volgens mij hangt dat maar net af van je school. Ik geloof niet dat mijn school überhaupt ooit iemand heeft aangemeld voor de leerplichtambtenaar, maar andere scholen doen dat wel gewoon. Ik heb zelf denk ik ooit dik 2 maanden maar 50% van de lessen gevolgd, en pas daarna zijn mijn ouders een keer opgebeld. Maar goed, mijn school is daar een extreme uitzondering in, ik ken ook scholen die bij 1 gemist uur al aan de telefoon hangen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hangt dat maar net af van je school. Ik geloof niet dat mijn school überhaupt ooit iemand heeft aangemeld voor de leerplichtambtenaar, maar andere scholen doen dat wel gewoon. Ik heb zelf denk ik ooit dik 2 maanden maar 50% van de lessen gevolgd, en pas daarna zijn mijn ouders een keer opgebeld. Maar goed, mijn school is daar een extreme uitzondering in, ik ken ook scholen die bij 1 gemist uur al aan de telefoon hangen.
Haha ja mijn oude school doet dat nu. Echt binnen tien minuten na het begin van de les wordt er al opgebeld naar huis
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat klopt. Dat gebeurt bij ons ook. Mijn zus had zich een keer verslapen en die was dus kwart voor acht wakker geworden terwijl ze acht uur op school moest zijn. Ik had toen het eerste uur vrij. Ze had gewoon een briefje meegenomen en ingeleverd, maar voordat ze was aangekomen op school, had de school al gebeld: Heeeel erg vroeg, om kwart over acht ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 06:42
Verwijderd
Volgens mij is dat inderdaad afhankelijk van je school. Als je bij mij op school een uur niet in de les bent worden je ouders gelijk ingelicht door een mailtje of telefoontje. En als je veel spijbelt (er staat een x aantal uur voor, of een x aantal uren te laat komen) word je naar leerplicht gestuurd. En dat gebeurt echt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 08:26
Axel11
Axel11 is offline
Volgens de Leerplichtwet is de school verplicht ongeoorloofd verzuim te melden bij de leerplichtambtenaar als een leerling gedurende een periode van vier opeenvolgende lesweken in totaal zestien uur heeft verzuimd. Maar je school mag de leerplichtambtenaar al eerder inschakelen.

Wanneer je ouders worden ingelicht is helemaal afhankelijk van je school.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Volgens de Leerplichtwet is de school verplicht ongeoorloofd verzuim te melden bij de leerplichtambtenaar als een leerling gedurende een periode van vier opeenvolgende lesweken in totaal zestien uur heeft verzuimd. Maar je school mag de leerplichtambtenaar al eerder inschakelen.

Ah, het staat natuurlijk op rijksoverheid.nl:

"De schoolleiding is verplicht om ongeoorloofd verzuim uiterlijk na 3 achtereenvolgende schooldagen te melden bij het verzuimloket van DUO. Dit geldt ook als uw kind tijdens een periode van 4 opeenvolgende lesweken meer dan 16 uur van de onderwijstijd verzuimt."
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...eerplicht.html
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 14:09
DAH
DAH is offline
Je mag 0 uur spijbelen...
Oud 06-06-2012, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Je mag 0 uur spijbelen...
Behulpzaam antwoord man...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:

Maar, is mijn school dan in overtreding of iets dergelijks? Ik volgde namelijk voor een periode van ongeveer 2 maanden 16 uur les in totaal per week ofzo, waarbij ik dus per week 12 uur miste. Is dat niet heel erg belachelijk van mijn school dan ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 17:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar, is mijn school dan in overtreding of iets dergelijks? Ik volgde namelijk voor een periode van ongeveer 2 maanden 16 uur les in totaal per week ofzo, waarbij ik dus per week 12 uur miste. Is dat niet heel erg belachelijk van mijn school dan ?
Je was ziek, dus geoorloofd afwezig. Het gaat om ongeoorloofd verzuim.

En als ze niet wisten dat je ziek was, dan hebben ze geluk dat je echt ziek was
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 19:37
Verwijderd
Dat laatste ja ze wisten het niet, ze belden halverwege januari waarom ik zo vaak weg was
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 18:26
Tunechi'Ye274
Tunechi'Ye274 is offline
Oke bedankt allemaal.! Mijn ouders hebben idd een mailtje gekregen maar ze wogen het niet zo zwaar. En bij mij school blijkt dus dat je na 10(!) lesuren spijbelen al wordt doorverwezen naar Bureau Halt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 20:14
the economist
the economist is offline
In rotterdam worden studenten MBO/HBO van boven de 18 gewoon gekort op hun studiefinanciereing (of bijlage of wat dan ook). Da's pas goed: in feite kom je een uur niet op je werk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:38
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In rotterdam worden studenten MBO/HBO van boven de 18 gewoon gekort op hun studiefinanciereing (of bijlage of wat dan ook). Da's pas goed: in feite kom je een uur niet op je werk.
Dat geldt alleen voor MBO-studenten en wordt gedaan in het hele land.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 11:35
Silvano08
Silvano08 is offline
Zodra je onwettig afwezig bent, is dat te zien op Magister of een andere dergelijke Elektronische LeerOmgeving. Na hoeveel uur je ouders echt direct ingelicht worden, weet ik niet. Is volgens mij bij elke school weer anders...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten