Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2012, 19:32
Vruchten123
Vruchten123 is offline
Hallo jongens, ik zit in 3 havo en ik heb een vraag.

Ik ben niet over omdat ik alles op het laatste moment wou doen en het mis ging omdat ik griep had en te veel moest inhalen.
Nu mag ik die dingen niet inhalen en sta ik 4 "5en" en 1 "4".
Ik mag volgens mijn afdelingsleider niet bepalen of ik mag blijven zitten, want hij wil me per se van school hebben.
Weet iemand misschien of je zelf mag bepalen of je blijft zitten?? Een site misschien??
Ik zou het heel fijn vinden als jullie vandaag nog posten omdat ik morgen al het gesprek heb met me moeder en me afdelingsleider.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2012, 20:05
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:

Ik ben niet over omdat ik alles op het laatste moment wou doen en het mis ging omdat ik griep had en te veel moest inhalen.
Ik mag volgens mijn afdelingsleider niet bepalen of ik mag blijven zitten, want hij wil me per se van school hebben.
Weet iemand misschien of je zelf mag bepalen of je blijft zitten?? Een site misschien??
Ik zou het heel fijn vinden als jullie vandaag nog posten omdat ik morgen al het gesprek heb met me moeder en me afdelingsleider.

Alvast bedankt!
Ten eerste is dit niet het juiste topic.

Ten tweede is jouw verhaaltje herkenbaar. Met mensen zoals jij is er altijd wel wat. Je blijft al in de 3e zitten, dus ben je veeel te licht bevonden voor de opleiding HAVO. Succes op het vmbo!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 20:14
Vruchten123
Vruchten123 is offline
Citaat:
Ten eerste is dit niet het juiste topic.

Ten tweede is jouw verhaaltje herkenbaar. Met mensen zoals jij is er altijd wel wat. Je blijft al in de 3e zitten, dus ben je veeel te licht bevonden voor de opleiding HAVO. Succes op het vmbo!
Pardon?
Als je wilt kan je een brief naar me huisarts schrijven (ik weet dat je het niet gaat doen maar je mag het doen, probeer het zou ik zeggen).
Ik kon alles nog ophalen maar dat doet hij meestal bij alle leerling terwijl het wel mag!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 20:31
Verwijderd
Waarom moet je van school?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 23:02
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:

Alvast bedankt!
Volgens mij mag hij je niet van school afsturen alleen omdat je het jaar niet gehaald hebt. Als je toch problemen blijft houden een gesprek aanvragen met je ouders, mentor, en afdelingsleider (en jezelf natuurlijk) en anders een brief naar de directie/klachtencommissie.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 00:13
Vruchten123
Vruchten123 is offline
Citaat:
Volgens mij mag hij je niet van school afsturen alleen omdat je het jaar niet gehaald hebt. Als je toch problemen blijft houden een gesprek aanvragen met je ouders, mentor, en afdelingsleider (en jezelf natuurlijk) en anders een brief naar de directie/klachtencommissie.
Echt bedankt man!
Ik heb 22e 10.00 gesprek met afdelingsleider.
Me mentor komt niet omdat hij (kort samengevat) om niemand of niets geeft.
Me moeder komt (en me oudere broer voor een goed woordje).
Dus het moet wel lukken om op zijn minst te blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 10:06
Verwijderd
Dit past beter op Algemene Schoolzaken!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 11:35
Kitten
Kitten is offline
Als je een aantal 5'en en 4'en hebt, dan ligt dat niet aan 1 periode, of een griepje. Geen docent zal je het kwalijk nemen als je veel ziek bent geweest, maar als je dingen hebt lopen uitstellen en je resultaten het hele jaar slecht zijn, dan is dat ook je eigen schuld. Je zult uiteindelijk bij jezelf in conclaaf moeten gaan of je het kan of niet.

Als je denkt dat je het kan, moet je er op inzetten dat je HAVO 3 opnieuw doet. Mocht dat niet lukken op je eigen school, kan je altijd nog proberen bij een andere school die HAVO aanbiedt aan te sluiten. Een goed verhaal en een goed gesprek met de coördinator kan wonderen doen.
Oud 23-06-2012, 20:48
the economist
the economist is offline
Bij sommige scholen is het niet toegestaan te blijven zitten in de onderbouw. Dat is dan al in schoolregels vastgelegd, bijv een PTA. Is dat vastgelegd, dan sta je zwak; is dat niet vastgelegd, dan sta je sterk.
Maar zittenblijven in havo 3 is nl ook nergens voor nodig, als je havo 3 niet kunt doen, zal havo 4 zeker niet lukken. Ik ben het roerend met Winstanley eens dat vmbo dan meer geschikt is. 4 vijven en een 4, dan houd je alleen een voldoende voor gym en tekenen en je favoriete vak over.
Dan doe je vmbo 4, examen, en volgend jaar havo 4. dat is beter dan havo 3 nog es, en volgend jaar havo 4.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten