Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 18:30
skinnyho
skinnyho is offline
Helpt samenvattingen maken om betere cijfers te halen/begrijpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 18:31
Verwijderd
Yups! Voor mij zeker. Als ik een samenvatting maak weet ik het merendeel van de stof al en hoef ik helemaal niet zo veel te leren. Én ik hoef daarna alleen maar mijn samenvatting te leren wat ook nog een hoop leeswerk scheelt. Als ik jou was zou ik gewoon proberen of het voor jou wel of niet werkt, want het is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 20:37
Verwijderd
Ik heb zelf nooit een samenvatting gemaakt, maar het wordt wel aangeraden ja.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 08:33
Florinedev
Florinedev is offline
Helpt inderdaad wel, maar denk NIET dat je na het maken van de samenvatting alles weet! Je moet de samenvatting namelijk wel leren, zoals Kikaa hierboven ook al zegt. Maar op zich is het een hele handige manier, ik gebruik het ook, vooral voor geschiedenis en aardrijkskunde (ze staan ook op s.com: trefwoord Florine de V.).
Oud 17-06-2012, 12:08
Verwijderd
Dat verschilt per persoon. De ene persoon kan ook beter functioneren terwijl er muziek op staat terwijl de ander alleen kan leren in complete stilte. Probeer het, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 13:58
Verwijderd
Ik heb in de loop der jaren () geleerd samenvattingen te maken die dingen eruit laten die ik toch al weet (ook al zijn ze belangrijk) en in te zoomen op details die niet per se ontzettend belangrijk zijn, maar wel moeilijk te onthouden zijn. Dan is het geen samenvatting meer, maar een inschatting van wat ik nog een keer moet bekijken. Samenvattingen maken werkt ontspannend tijdens het behandelen van de stof, dan begin je relaxter aan het uiteindelijke leren voor je proefwerk. Maar je moet inderdaad maar zien wat voor jou werkt. Andere mensen maken een proefexamen of laten zich overhoren, en leren daardoor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 17:41
Dasherman
Dasherman is offline
Het help wel over het algemeen, maar ik ben een belabberde samenvatter dus ik doe het niet, ik profiteer van andermans samenvattingen. Als je wel kunt samenvatten moet je het zeker doen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 18:33
xxaerxx
xxaerxx is offline
neeeeeeee voor mij niet het is ook geen aanrader
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 18:39
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Dat verschilt per persoon. De ene persoon kan ook beter functioneren terwijl er muziek op staat terwijl de ander alleen kan leren in complete stilte. Probeer het, zou ik zeggen.
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Het effect kan groter zijn per persoon.
Door te schrijven terwijl je het leest krijgt de informatie motorische connections; het zit beter in het geheugen gegrift. Heb je er ook nog een unieke geur voor en een speciaal lettertype. Alleen maar meer unieke dingen die je beter helpen herinneren.
Een persoon kan niet zomaar beter functioneren terwijl er muziek op staat, wanneer hij/zij kan leren met muziek op is dat omdat hij de muziek(stijl) al goed kent en weinig meer anticipeert op wat komen zal, diegene weet dat dan al. Het kan wel zo zijn dat hij de geluiden met het leermateriaal associeert en zo het leermateriaal beter kan onthouden.
Wanneer iemand alleen kan leren in doodse stilte is omdat het concentratievermogen bij diegene vreselijk is. Wat vaak voorkomt sinds we zoveel multitasken. De enige manier om op iets te concentreten is door alle externe afleidingsfactoren uit te schakelen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 21:53
Verwijderd
Ik heb het nu 3x gelezen maar ik begrijp nog niet waar je het precies over hebt, waar je op reageert en wat je me nu duidelijk probeert te maken. Welk effect kan groter zijn per persoon? Hoe bedoel je door te schrijven terwijl je "het" leest?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten