Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons werden ook altijd alle spelfouten meegerekend, zo bizar is dat toch niet? Alleen maar omdat het wiskunde betekent dat nog niet dat je daarom niet hoeft op te letten.
Verder, als die ene spelfout bij wiskunde je laat zitten dan ging er sowieso al iets verschrikkelijk fout. Dus hoe dan ook; kennelijk is havo gewoon te hoog gegrepen voor jou, of je doet er te weinig voor. Het eerste is niet erg, en dan moet het je helemaal niets uitmaken dat je straks naar het mbo gaat. Als het het tweede is ben je behoorlijk stom, en is het een kwestie van eigen schuld dikke bult. Verder, wat je moet doen is helemaal niets. Afwachten totdat je weet of je over gaat of niet. Zo ja, heel blij en opgelucht zijn en volgen jaar hard werken zodat je niet zo zit te stressen. Als je niet over gaat dan vertel je dat aan je ouders en zeg je dat je mbo gaat doen. |
![]() |
|
![]() |
ik vind een spelfout meetellen wel overdreven hoor. Als ik alleen al op dit forum kijk....brrrr.
Ik vind het zelfs ongeloofwaardig. Kun je je nog herinneren welk woord je fout geschreven had ? Wij horen dat graag. Het kan nl soms ook net een andere interpretatie aan een antwoord geven, en dat is dan héél wat anders ! |
![]() |
|
![]() |
Wacht eerst gewoon de maandag af. Als je toch over kan en mag, zit je je nu druk om niets te maken. Als je niet over mag, dan zul je een niveautje lager moeten gaan zitten. Als iemand twee keer op een bepaald niveau blijft zitten, lijkt het mij niet enkel en alleen om een simpele spelfout te gaan. En als je echt de motivatie en de wil ervoor hebt, en er ook daadwerkelijk voor wil gaan werken, dan lijkt het me dat het ook mogelijk moet zijn om via het MBO naar het HBO te komen. Toch?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS, afwachten inderdaad. Maar het helpt niet om het slachtoffer te spelen. JIj hebt jezelf in deze situatie gebracht door te weinig te doen. Heb je genoeg gedaan, dan moet je je afvragen of havo wel iets voor jou is. Spelfouten meerekenen bij wiskunde is de keuze van een docent, maar ik sta daar volledig achter. En zoals het gezegd, het zal niet de enige reden zijn dat je blijft zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al gehoord of je over bent? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nogmaals, ik zeg dat het aan de docent is, maar als het aan mij ligt wordt het overal meegeteld zodat we wellicht ooit studenten krijgen die stuk voor stuk kunnen spellen. En nogmaals nummer twee, deze leerling zal een hoop meer verkeerd hebben gedaan dan spelfouten maken op een wiskundetoets. Lijkt me dan ook handiger om te kijken naar het verhaal van TS in plaats van hierover doorzeuren. |
![]() |
|
![]() |
Kijk ik zeg niet dat ik alle inzet heb gegeven dat geef ik toe.. ik ben beetje lui geweest ja, tot dat ik zag dat het toch wel serieus begon te worden... Maar wat ik bedoelde met naaierij op mijn wiskunde tentamen was:
- ik schreef asymptoot=(getal) schrijft hij NEE DAT KAN NIET, maar volgens examen regeling zou dat niet helemaal fout gerekend mogen worden. maar okeey - Ik schreef boven aan mijn blaadje TENTAME.... trekt hij er een punt van af omdat ik een N ben vergeten... - Ook is het zo dat als je de formule opschrijft, invult en uitrekend dat je voor elk onderdeel een puntje krijgt. Ik had de formules goed en de invulling ook, maar ben op een of andere manier op een verkeerd antwoord uitgekomen... Geeft hij geen punten meer dus 0 - Hij had de opdracht niet duidelijk opgeschreven toen had grote deel van de klas het fout...maaar neee de fout ligt in onze rekenmachines. Ik heb voor me herkansing speciaal bijles gevraagd ik heb de toets voor hem opnieuw gemaakt... ik had eigenlijk een 6.0 moeten hebben, maar ik kreeg een 3.6........ dus we hebben op de leraar zijn manier geoefend en hebben alles gedaan wat je maar kon bedenken..... heb ik een 5.3 gekregen.... Dit soort onzin flikt hij alleen bij mij.. en ik heb het al 80x aangehaald bij mijn teamleider, maar ze kunnen er niks mee. Als dit dan geen naaierij is dan weet ik ook niet meer wat wat is. Uiteindelijk mocht ik dus mee op kamp ik dacht dat ik over was, maar nee ik ben een twijfel geval. Dat is raar want het kamp is alleen voor mensen die overgaan want het is een examendeel. Nou moet ik dus vandaag wachten omdat ze gaan vergaderen over of ik over ben of niet. Alle leraren hebben tegen mijn moeder gezegd jaa we vinden zijn houding heel goed en hij is een slimme jongen en hij gaat het halen, behalve mijn EIGEN MENTOR(de wiskundeleraar dus) die mij zo dolgraag naar het MBO wil hebben dat het gewoon opvalt hoe erg hij mij haat... P.S. EN NOGMAALS ik ben niet het slachtoffer hoor, de rest van mijn vakken sta ik allemaal 6en voor en twee 7ens. Alleen het SE ging niet zo lekker bij mij door mijn zenuwen, omdat ik wist wat er ging gebeuren met mijn mentor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met alle respect. Het is heel vervelend dat jij toevallig een strenge docent hebt voor wiskunde, maar dan nog. Als je 1 keer een 5.3 haalt en daardoor al niet overgaat, dan zit er gewoon iets niet goed. Dat ligt écht niet aan dat ene toets dan, dus er moet meer aan de hand zijn.
Áls je dit wél elk toets hebt, dan weet je van te voren dat je dus moet letten op je spelling. Als je tentamen dan al niet opschrijft zou ik ook enige bedenkingen hebben als docent zijnde. |
![]() |
|
Het doet me denken aan dat mijn wiskundeleraar eens klaagde dat hij een cursus moest bijwonen over op spelling letten bij leerlingen (omdat die spelling nogal slecht is) en dat hij toen met z'n eigen antwoorden op de toets aankwam en dat er ongeveer 5x 'dat' in stond en nog één keer 'dus' en meer niet. Moraal van het verhaal: je kunt bij wiskunde best vermijden dat je spelfouten maakt, tenzij je de meest simpele woorden of je eigen naam niet kunt opschrijven.
En ik ben met de rest: je kunt dit niet afschuiven op één wiskundeleraar die je zou naaien. Als je een beetje volwassen en verantwoordelijk bent, besef je dat het vooral jouw schuld is. Wellicht heeft de wiskundeleraar een nadelige invloed gehad, maar alleen iemand die slecht nakijkt, zorgt er niet voor dat je op zittenblijven staat, want dan heb je gewoon al niet zo'n goede cijfers.
|
![]() |
- ik schreef asymptoot=(getal) schrijft hij NEE DAT KAN NIET, maar volgens examen regeling zou dat niet helemaal fout gerekend mogen worden. maar okeey.
asymptoot : y = 3. ja , dat is heel wat anders dan asymptoot x = 3. Dus dat geeft wel aftrek. 0 punten vind ik wel streng, te streng denk ik. Ik schreef boven aan mijn blaadje TENTAME.... trekt hij er een punt van af omdat ik een N ben vergeten... ja, dan ben je een ***** als docent. Dan weet je ook meteen wie je tegenover je hebt. Deze man heeft een hekel aan jou. - Ook is het zo dat als je de formule opschrijft, invult en uitrekend dat je voor elk onderdeel een puntje krijgt. Ik had de formules goed en de invulling ook, maar ben op een of andere manier op een verkeerd antwoord uitgekomen... Geeft hij geen punten meer dus 0. Hier kan ik echt boos om worden. ! Dit is volstrekt in tegenspraak met de examenregels. rekenfouten op deze manier mogen totaal niet tot puntenaftrek leiden, tenzij er iets uitkomt waarvan je meteen moet vermoeden dat je een rekenfout hebt gemaakt. Reken je dus iets uit tot 4,27, en het had 4,53 moeten zijn = > geen aftrek 4,27 en het had bijv -4,27 moeten zijn, had je wellicht een lichtje moeten opgaan omdat het niet positief had kunnen zijn. Zo is het althans met economie en m&O, en ik weet vrijwel zeker ook met wiskunde. Kijk even een willekeurig oud examen erop na, iedere keer weer staan die regels erbij (bijv op havovwo.nl) bij examens komt een slechte vraag ook vaak voor, en dan wordt die vraag geschrapt. Niet als de hele klas het niet snapt, wel als het 'normaal gesproken niet te snappen is. leg de vraag etterlijk voor aan je bijlesdocent. (of hier) |
![]() |
|
Als je bij iedereen punt aftrekt voor spellingfouten als docent, kun je moeilijk zeggen 'deze man heeft een hekel aan jou' omdat ie een punt aftrekt geeft voor 'tentame'. Dat is ook gewoon heel fout. En als zijn klacht terecht is kan hij best met de hele klas zoiets aankaarten ('we krijgen 0 punten voor een meerpuntsvraag door slechts een verkeerd antwoord, terwijl de methode wel goed is') i.p.v. de betreffende docent de schuld te geven van dat ie niet overgaat.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-06-2012 om 01:58. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Maar ja zo gaat het dus net als hier ook bij ons op school leraren boven leerlingen. Ik ben hier voor hulp en niet te horen krijgen ja is toch echt je eigen fout. Ik weet zelf ook wel donders goed dat ik ook een vinger in de pap had ja, maar niet alleen.......Ik vroeg om tips eigenlijk dus daar bedoel ik mee andere school, VAVO, MBO. Dat soort dingen geen onzin van ja is jou schuld. MENSEN IK MIS 0.3 PUNTEN OM OVER TE MOGEN!!!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, als je blijft zitten, dan moet je school helpen om een nieuwe school voor je te zoeken volgens mij. Dan kun je alsnog wel aangeven dat jij het voor jouw gevoel toch echt wel aankan, en dan kun je vragen of er niet toch een mogelijkheid is om naar de havo te gaan. Misschien op een andere school dan?
En als je mentor niet naar je wil luisteren, dan stap je naar een andere leraar. Of een teamleider, deelschoolleider of hoe ze die mensen ook maar noemen bij jou. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je school heeft een plicht om te helpen zoeken bij een nieuwe school, omdat je nog leerplichtig bent. Dan kunnen ze het je eigen verantwoordelijkheid vinden of niet, maar het is gewoon zo.
Overigens lijkt een gesprek met je teamleider geen slecht idee. Succes in ieder geval! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #144 Verwijderd | 500 | 14-04-2009 22:38 | |
Liefde & Relatie |
ik zit hier en hij in Curacao nivava | 19 | 30-12-2005 11:57 | |
Algemene schoolzaken |
wat is je gemiddelde van je cijfers? minatjuh | 52 | 02-04-2004 13:47 | |
Psychologie |
foute studiekeus: ik voel me kut Tulpje6 | 4 | 16-03-2004 11:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Hoi! IK ben nieuw hier!! Verwijderd | 6 | 05-11-2003 19:24 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 |