Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september a.s.?
VVD 4 16.00%
PvdA 0 0%
PVV 2 8.00%
CDA 0 0%
SP 5 20.00%
D66 9 36.00%
GroenLinks 2 8.00%
ChristenUnie 1 4.00%
SGP 0 0%
Partij voor de Dieren 1 4.00%
Onafhankelijke Burgerpartij (Brinkman)/TON 0 0%
50PLUS 0 0%
Andere partij, namelijk ... 0 0%
Ik stem blanco 0 0%
Ik ga niet stemmen 1 4.00%
Ik weet het nog niet... 0 0%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2012, 02:31
Axel11
Axel11 is offline
Tot 12 september a.s. elke twee weken op Nieuws & Achtergronden een nieuwe poll om verschuivingen in kaart te brengen. Discussieer hier verder over je keuze en vooral over mogelijke veranderingen in je keuze!

Als je helaas niet mag stemmen: waarop zou je stemmen?

De resultaten van de vorige peiling:
VVD411.11%
PvdA1 2.78%
PVV 3 8.33%
CDA 0 0%
SP 9 25.00%
D66 8 22.22%
GroenLinks 2 5.56%
ChristenUnie 0 0%
SGP 0 0%
Partij voor de Dieren 1 2.78%
Onafhankelijke Burgerpartij (Brinkman) 1 2.78%
50PLUS 0 0%
Andere partij, namelijk ... 0 0%
Ik stem blanco 0 0%
Ik ga niet stemmen 4 11.11%
Ik weet het nog niet... 3 8.33%

Laatst gewijzigd op 13-06-2012 om 14:14.
Advertentie
Oud 10-06-2012, 08:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Brinkman lijsttrekker fusiepartij

DEN HAAG - Hero Brinkman wordt de lijsttrekker van een nieuwe, nu nog naamloze partij die voortkomt uit een fusie tussen zijn Onafhankelijke Burgerpartij met Trots op Nederland (TON).

Dat heeft hij zaterdag laten weten na een vergadering hierover met de partij van oud-politica Rita Verdonk.

Over de naam moet nog worden gesproken, maar die zal niet lijken op de oude, aldus Brinkman. Er waren over het verlies van deze naam op de bijeenkomst wel emoties, aldus Brinkman, maar de leden waren 'best moedig' en doen er nu toch maar afstand van.

Onder de aanwezigen was ook Verdonk. Zij had die gevoelens volgens hem ook, maar ze ziet de fusie als 'een unieke kans voor de partij om met een flink aantal zetels in de Tweede Kamer te komen'.

Trots heeft 'heel veel goeie dingen' gedaan, aldus Brinkman. Maar hij vindt het tijd voor een frisse start en wil niet herinnerd worden aan dingen die niet in zijn lijn waren en zijn.
Oud 10-06-2012, 09:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
D66 natuurlijk.

En Brinkman en Verdonk, oh god. Ik hoop dat het snel een stille dood sterft, al kan een beetje versplintering van de stemmen van het gepeupel natuurlijk geen kwaad.
Oud 10-06-2012, 10:13
Turk February
Turk February is offline
Ik hoop dat TONOB, zoals ik wil dat de partij gaat heten, in ieder geval een hoop stemmen bij de PVV en VVD weghaalt.
Oud 10-06-2012, 10:26
Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat Hero en Rita gewoon voor een komische noot gaan zorgen bij deze verkiezingen!
Oud 10-06-2012, 10:30
Martiño
Martiño is offline
En verder blijft het voorlopig GroenLinks, met D'66 als backup. In ieder geval blij dat het gezeik met Sap en Dibi voorbij is.
Oud 10-06-2012, 11:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Groenlinks tenzij ze blijven zwetsen over gratis kinderopvang en na en voor schoolse opvang van 7-7, dan wordt het D66 want die zijn nergens echt voor of tegen als ze maar mogen regeren dus daar kun je je geen buil aan vallen.
Oud 10-06-2012, 12:23
Verwijderd
Nog steeds waarschijnlijk niet.
Oud 11-06-2012, 18:42
Verwijderd
Ik denk dat Brinkman de partij Trots Op Rita gaat noemen.
Oud 11-06-2012, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Groenlinks tenzij ze blijven zwetsen over gratis kinderopvang en na en voor schoolse opvang van 7-7, dan wordt het D66 want die zijn nergens echt voor of tegen als ze maar mogen regeren dus daar kun je je geen buil aan vallen.
Die voor/naschoolse opvang gaat vooral om de locatie. Vaak is het al mogelijk om een kind van 7 tot 7 te droppen, maar GL wil dat dit op scholen zelf plaatsvindt. Waar in principe niets mis mee is.
Oud 11-06-2012, 21:52
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik denk dat Hero en Rita gewoon voor een komische noot gaan zorgen bij deze verkiezingen!
Dat betwijfel ik, aangezien Rita Verdonk een half jaar geleden uit de politiek gestapt is!
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als de OBP meer dan 1 zetel haalt op 12 september.
Oud 11-06-2012, 22:34
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
SP denk ik nu, fuck rechts dus zo links mogelijk.

Vandaag ook weer een verschrikkelijke kop gezien op de Elsevier (wat anders best een redelijk blad kan zijn voor een rechts iets)
Oud 11-06-2012, 22:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Vandaag ook weer een verschrikkelijke kop gezien op de Elsevier (wat anders best een redelijk blad kan zijn voor een rechts iets)
Sterke analyse.
Oud 11-06-2012, 23:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Sterke analyse.
Graag gedaan.
Oud 11-06-2012, 23:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat betwijfel ik, aangezien Rita Verdonk een half jaar geleden uit de politiek gestapt is!
Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als de OBP meer dan 1 zetel haalt op 12 september.
het was dan ook een grap, wijsneus.

Het zal mij verbazen als de partij van Brinkman de kiesdrempel uberhaupt al haalt.
Oud 11-06-2012, 23:43
Verwijderd
Citaat:
het was dan ook een grap, wijsneus.

Het zal mij verbazen als de partij van Brinkman de kiesdrempel uberhaupt al haalt.
Als hij het een beetje slim speelt en geluk heeft met de televisiedebatten (ik denk dat de NOS hem wel een keer tegenover Wilders wil zetten) heeft hij nog best een kans om daar wat weg te snoepen. Maar Wilders zal dat vast wel voorkomen.
Oud 11-06-2012, 23:45
Martiño
Martiño is offline
Ik hoop dat hij zetels wegsnoept bij Wilders, maar dat zal er wel niet van komen.
Oud 11-06-2012, 23:49
Verwijderd
Ook bij de VVD. Brinkman positioneert zichzelf als het alternatief voor VVD'ers die wel een rechts economisch beleid willen (ITT Wilders) en het niet eens zijn met Kunduz.
Oud 11-06-2012, 23:53
Martiño
Martiño is offline
Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat hij toevallig een soort niche in de politieke markt bedient qua standpunten (we weten trouwens niet eens wat die standpunten zijn want hij heeft nog geen programma), wil niet zeggen dat hij automatisch die stemmen ook krijgt. Brinkman zal waarschijnlijk onzichtbaar zijn in de komende campagne, zoals hij dat nu ook al is.
Oud 12-06-2012, 00:10
Linda Prins
Linda Prins is offline
Tenzij Brinkman het net zo weet te spelen als Wilders, die hoefde maar een scheet te laten, en hij was al in het nieuws. Die haalde het nieuws alleen al omdat andere partijen over hem spraken, waardoor Wilders zo toch weer in het nieuws kwam. Andere tegenstanders zochten de publiciteit, Alleen bij Wilders zocht te publiciteit Wilders op.
Oud 12-06-2012, 09:15
De Veroorzaker
Citaat:

Mja door dit soort mensen krijg ik toch altijd een beetje de neiging om PVV te stemmen, gewoon om ze te fucken en omdat ik hoop dat ze hun beloftes waarmaken en lekker emigreren. Een nederland zonder zure linkse hippes, wat een genot zou dat zijn
Oud 12-06-2012, 09:18
De Veroorzaker
Citaat:
Die voor/naschoolse opvang gaat vooral om de locatie. Vaak is het al mogelijk om een kind van 7 tot 7 te droppen, maar GL wil dat dit op scholen zelf plaatsvindt. Waar in principe niets mis mee is.
Als er in principe niks mis mee is waarom dan niet meteen doorpakken en pleiten voor leerhotels waar je je kinderen maandag (of zondagavond, wel zo lekk0r) dumpt en vrijdagavond (of nog beter, zaterdag rond lunchtijd) ophaalt? Denk groot

Ik vind dus dat er in principe (IN PRINCIPE HE) alles mis mee is. Maar dat is dus in principe he.
Oud 12-06-2012, 10:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als hij het een beetje slim speelt en geluk heeft met de televisiedebatten (ik denk dat de NOS hem wel een keer tegenover Wilders wil zetten) heeft hij nog best een kans om daar wat weg te snoepen. Maar Wilders zal dat vast wel voorkomen.
Wilders gaat al sinds mensenheugenis meestal niet in op uitnodigingen voor debatten, zeker niet bij de publieke omroep, dus ik denk niet dat zo'n debat gaat plaatsvinden.
Oud 12-06-2012, 10:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als er in principe niks mis mee is waarom dan niet meteen doorpakken en pleiten voor leerhotels waar je je kinderen maandag (of zondagavond, wel zo lekk0r) dumpt en vrijdagavond (of nog beter, zaterdag rond lunchtijd) ophaalt? Denk groot

Ik vind dus dat er in principe (IN PRINCIPE HE) alles mis mee is. Maar dat is dus in principe he.
Kostschool?

Maar kinderopvang is gewoon nodig. Ik dacht een paar jaar geleden ook zoals jij nu zegt, dat het onzin is dat kinderen van '7 tot 7' (hoewel het in de praktijk vaak meer van 8 tot 5/6 is, maar toch) moeten worden opgevangen, maar sinds ik werk heb ik veel (jonge) ouders leren kennen en de realiteit is gewoon dat veel gezinnen niet kunnen rondkomen of een behoorlijk stuk inkomen missen als één ouder fulltime thuisblijft om voor de kinderen te zorgen (en dan hebben we het er nog niet over dat voor die thuisblijvende ouder het lastig is om weer terug te komen op de arbeidsmarkt zodra de kinderen ouder zijn). En aangezien je voor veel banen toch minstens 3 dagen in de week moet werken zul je voor de dagen dat beide ouders werken toch iets met die kinderen moeten doen. Als je dan geen opa/oma/tante/oom/buurman/buurvrouw hebt is kinderopvang het enige alternatief bij jongere kinderen.
Oud 12-06-2012, 11:02
De Veroorzaker
Citaat:
Kostschool?

Maar kinderopvang is gewoon nodig.
Nietes.

Citaat:
Ik dacht een paar jaar geleden ook zoals jij nu zegt, dat het onzin is dat kinderen van '7 tot 7' (hoewel het in de praktijk vaak meer van 8 tot 5/6 is, maar toch) moeten worden opgevangen, maar sinds ik werk heb ik veel (jonge) ouders leren kennen en de realiteit is gewoon dat veel gezinnen niet kunnen rondkomen of een behoorlijk stuk inkomen missen als één ouder fulltime thuisblijft om voor de kinderen te zorgen
Dus omdat jij er een paar hebt leren kennen is het opeens "de realiteit"?
Wat bedoel je preceis met "niet meer rond kunnen komen"?

Citaat:
(en dan hebben we het er nog niet over dat voor die thuisblijvende ouder het lastig is om weer terug te komen op de arbeidsmarkt zodra de kinderen ouder zijn). En aangezien je voor veel banen toch minstens 3 dagen in de week moet werken zul je voor de dagen dat beide ouders werken toch iets met die kinderen moeten doen. Als je dan geen opa/oma/tante/oom/buurman/buurvrouw hebt is kinderopvang het enige alternatief bij jongere kinderen.
Misschien moet je dan geen kinderen maken? Het lijkt me niet dat ik ervoor moet opdraaien dat andere mensen kinderen willen die ze niet kunnen betalen en niet willen opvoeden, maak dan geen kinderen en laat mij met rust.
Oud 12-06-2012, 11:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nietes.
Oke Al die ouders die hun kinderen naar de opvang brengen doen dat stiekem zodat ze tussendoor lekker tv kunnen kijken en grotemensenspelletjes kunnen spelen.

Citaat:
Dus omdat jij er een paar hebt leren kennen is het opeens "de realiteit"?
Wat bedoel je preceis met "niet meer rond kunnen komen"?
Trek het nu eens niet uit zijn verband, ik haalde gewoon een persoonlijke ervaring aan, mijn standpunt is veranderd toen ik zelf mensen tegenkwam die het moeilijk vinden om hun banen met kinderen te combineren.
En wat ik precies bedoel met niet meer rond kunnen komen lijkt me duidelijk? Als een inkomen wegvalt blijft er veel minder of te weinig over om de rekeningen en de hypotheek te betalen. Natuurlijk kun je je uitgavenpatroon daar op aanpassen, maar het lijkt mij beter voor het welzijn van die mensen en de maatschappij/economie als er een hoger besteedbaar inkomen is omdat mensen kunnen werken en de kinderen een paar dagen per week naar de opvang kunnen.

Citaat:
Misschien moet je dan geen kinderen maken? Het lijkt me niet dat ik ervoor moet opdraaien dat andere mensen kinderen willen die ze niet kunnen betalen en niet willen opvoeden, maak dan geen kinderen en laat mij met rust.
Als je niet door het betalen van belasting wil opdraaien voor kosten die anderen maken waar jij niet direct van profiteert (of het nu kinderopvang, zorgverzekering of een snelweg is), dan moet je emigreren. Overigens profiteer je er indirect wel van dat mensen kinderen maken, want als jij over vijftig jaar in een verzorgingstehuis de hele dag zit te kankeren over hoe je belastingcentjes verkeerd zijn besteed, is het een van die kinderen die nu worden geboren die de ondankbare taak heeft om jouw reet af te vegen.
Oud 12-06-2012, 11:33
De Veroorzaker
Citaat:
Oke Al die ouders die hun kinderen naar de opvang brengen doen dat stiekem zodat ze tussendoor lekker tv kunnen kijken en grotemensenspelletjes kunnen spelen.
Nee zodat ze kunnen gaan werken, wat voor veel mensen geen straf is. Ik zou het niet leuk vinden als ik niet meer zou kunnen werken, daarom wil ik geen kinderen.

Citaat:
Trek het nu eens niet uit zijn verband, ik haalde gewoon een persoonlijke ervaring aan, mijn standpunt is veranderd toen ik zelf mensen tegenkwam die het moeilijk vinden om hun banen met kinderen te combineren.
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je ooit bij je standpunt kwam.

Citaat:
En wat ik precies bedoel met niet meer rond kunnen komen lijkt me duidelijk?
Nou mij niet, daarom vroeg ik ernaar!

Citaat:
Als een inkomen wegvalt blijft er veel minder of te weinig over om de rekeningen en de hypotheek te betalen.
Ja veel minder of te weinig? Nogal een verschil he, met veel minder kun je vaak nog prima rondkomen.

Citaat:
Natuurlijk kun je je uitgavenpatroon daar op aanpassen, maar het lijkt mij beter voor het welzijn van die mensen
Voor die mensen wel, maar een stuk minder voor hun kinderen. En hoe beter opgevoed hun kinderen worden en ook hoegelukkiger hun kinderen zijn hoe beter dat is voor de
Citaat:
maatschappij/economie
Toch?

Citaat:
Als je niet door het betalen van belasting wil opdraaien voor kosten die anderen maken waar jij niet direct van profiteert (of het nu kinderopvang, zorgverzekering of een snelweg is), dan moet je emigreren.
1) Dat zeg ik volgens mij niet. 2) We leven in een democratie toch? Dus ik kan stemmen, waarom zou ik dan emigreren?

Citaat:
Overigens profiteer je er indirect wel van dat mensen kinderen maken, want als jij over vijftig jaar in een verzorgingstehuis de hele dag zit te kankeren over hoe je belastingcentjes verkeerd zijn besteed, is het een van die kinderen die nu worden geboren die de ondankbare taak heeft om jouw reet af te vegen.
Is dit een argument? Mensen zat op de wereld, dat jij alleen wilt dat een blanke later je reet afveegt moet je verder niet op mij projecteren (kijk, dat slaat ook nergens op verder).

Jammer wel dat je op je werk nooit mensen tegenkomt die gestopt zijn met werken om hun kinderen op te voeden, had je je standpunt weer aan kunnen passen. Want die mensen bestaan ook hoor.
Oud 12-06-2012, 13:32
Daantjer
Daantjer is offline
Boris van der Ham kapt er mee, nu hopen dat er ergens ander een goede jonge politicus op staat die mijn voorkeursstem mag ontvangen.
Oud 12-06-2012, 13:37
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
De kinderopvangtoeslag kost miljarden, terwijl er nauwelijks meer kinderen naar die kinderopvang gestuurd worden. Het is echt gekkenwerk dus. Sowieso is het een raar argument dat die toeslag nodig is om het werken rendabel te maken. Dan geeft de overheid een hoop geld uit om een vreemde op het kind te laten passen, en de ouder zelf voor minder geld bij te klussen.
Oud 12-06-2012, 14:16
Verwijderd
Citaat:
De kinderopvangtoeslag kost miljarden, terwijl er nauwelijks meer kinderen naar die kinderopvang gestuurd worden. Het is echt gekkenwerk dus. Sowieso is het een raar argument dat die toeslag nodig is om het werken rendabel te maken. Dan geeft de overheid een hoop geld uit om een vreemde op het kind te laten passen, en de ouder zelf voor minder geld bij te klussen.
Die toeslag staat hier compleet los van, en ook meneer de Veroorzaker heeft niet helemaal door wat het plan van GroenLinks inhoudt.
In Schijndel, waar ik woon, is één instelling voor kinderopvang. Als kind zat ik op een school aan de andere kant van het dorp, wat betekende dat er iedere middag busjes moesten komen om de kinderen van alle scholen in het dorp naar de opvang te brengen. Wat GroenLinks nu voorstelt is om er voor te zorgen dat er bij iedere school opvangmogelijkheid is. De discussie over het nut/noodzaak van kinderopvang staat daar ook los van, kinderopvang gaat niet verdwijnen, en dat is maar goed ook.
Qua economische voordelen van kinderopvang: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...eropvang.dhtml Let vooral op de laatste twee alinea's.

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 14:22.
Oud 12-06-2012, 14:16
Verwijderd
En inderdaad jammer dat Boris van der Ham stopt, ik vond hem altijd erg sterk.
Oud 12-06-2012, 14:54
De Veroorzaker
Citaat:
Die toeslag staat hier compleet los van, en ook meneer de Veroorzaker heeft niet helemaal door wat het plan van GroenLinks inhoudt.
Volgens mij is dit het plan van GroenLinks:

Citaat:
Alle Nederlandse basisscholen moeten van 7.00 uur 's ochtends tot 19.00 uur 's avonds kinderen kunnen opvangen. GroenLinks wil dat daarvoor 'goede pedagogische onderwijzers' komen.
Wat valt daaraan te snappen? Op iedere basisschool moet het mogelijk zijn om je kinderen 12 uur per dag te dumpen was mijn uitleg, wat is daar niet goed aan?

En dan begin ik niet eens over de lachwekkende frase "goede pedagogische onderwijzers" JA die willen we allemaal wel denk ik, om te beginnen in het onderwijs zelf. Maar ze zijn er niet.

Citaat:
In Schijndel, waar ik woon, is één instelling voor kinderopvang. Als kind zat ik op een school aan de andere kant van het dorp, wat betekende dat er iedere middag busjes moesten komen om de kinderen van alle scholen in het dorp naar de opvang te brengen. Wat GroenLinks nu voorstelt is om er voor te zorgen dat er bij iedere school opvangmogelijkheid is. De discussie over het nut/noodzaak van kinderopvang staat daar ook los van, kinderopvang gaat niet verdwijnen, en dat is maar goed ook.
Wat een leuke anekdote zeg! In Heerlen, waar ik woonde, waren er kinderen die na school door een van hun ouders werden opgehaald en die dan naar huis gingen
Citaat:
Qua economische voordelen van kinderopvang: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...eropvang.dhtml Let vooral op de laatste twee alinea's.
Ah het heeft economische voordelen, nee laten we het dan maar doen he. Dat is immers de maatstaf voor alles.

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 15:01.
Oud 12-06-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:

Oh, in dat geval moet ik maar heel rechts stemmen denk ik want ik heb net een groene amsterdammer onder ogen gekregen waar ik misselijk van werd.
Oud 12-06-2012, 17:20
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Oh, in dat geval moet ik maar heel rechts stemmen denk ik want ik heb net een groene amsterdammer onder ogen gekregen waar ik misselijk van werd.
Vooral doen dat rechts stemmen, je hebt toch al weinig fatsoen op het forum dus IRL verwacht ik het ook niet van je.
Oud 12-06-2012, 17:21
Verwijderd
Oh shit iemand is ongesteld
Oud 12-06-2012, 18:39
De Veroorzaker
Fatsoen moet je doen
Oud 12-06-2012, 18:45
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Vooral doen dat rechts stemmen, je hebt toch al weinig fatsoen op het forum dus IRL verwacht ik het ook niet van je.
We hebben weer een links radicaaltje in ons midden. Links is goed en rechtse mensen moeten dood!
Oud 12-06-2012, 18:47
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
En inderdaad jammer dat Boris van der Ham stopt, ik vond hem altijd erg sterk.
Eens! Hij is naar mijn mening veruit de meest sympathieke D66-politicus. Jammer dat hij stopt.

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 19:14.
Oud 12-06-2012, 21:05
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
We hebben weer een links radicaaltje in ons midden. Links is goed en rechtse mensen moeten dood!
Je haalt het door de war, Links wilt het beste voor de maatschappij. Rechts wilt de onderlaag verdrukken.
Oud 12-06-2012, 21:24
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Niet zozeer de onderlaag verdrukken, als wel gewoon voor verdeeldheid zorgen.
Oud 12-06-2012, 21:43
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Je haalt het door de war, Links wilt het beste voor de maatschappij. Rechts wilt de onderlaag verdrukken.
Ik krijg eerder de indruk dat jij 'rechtse mensen' (andersdenkenden) wilt onderdrukken.

Laatst gewijzigd op 12-06-2012 om 21:53.
Oud 12-06-2012, 21:55
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ik heb eerder het idee dat jij 'rechtse mensen' (andersdenkenden) wilt onderdrukken.
Neehoor, Ik ben gewoon tegen afbraak van het sociale stelsel, onnodige lastenverhoging, en ongelijkere kansen in het onderwijs door hogere instapdrempels om maar wat dingen te noemen.
Oud 12-06-2012, 22:39
Daantjer
Daantjer is offline
@Alpha: Van een FB had ik iets meer nuance verwacht. 'De onderlaag onderdrukken' vind ik een heel aparte zegwijze vanuit een persoon met duidelijk een linkse tot extreem-linkse politieke voorkeur. De linkse (socialistische) partijen hebben bewezen het hele volk te kunnen onderdrukken wanneer ze aan de macht komen.
Jij vind om een of andere reden dat de idealen van rechts onnodig en onzinnig zijn, dat is je goed recht. Maar om nou te zeggen dat links het beste wil voor de maatschappij en rechts onderdrukt is sterk overdreven. Volgens mij is de grondslag van bijna elke stroming (zowel rechts als links) een systeem te creëren dat zij als beste zien voor de maatschappij. Ook is rechts juist de stroming die voor meer vrijheid pleit.

Sorry, maar mensen stemmen links omdat ze denken dat dat het beste is voor de maatschappij, ze stemmen om dito reden rechts en ze stemmen op PVV als ze een, mijns inziens, aparte levensopvatting hebben.
Oud 12-06-2012, 22:49
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ben benieuwd hoe jij de afbraak van de zorgstaat als een positief iets ziet. Leg maar eens uit.
Oud 13-06-2012, 06:57
De Veroorzaker
Welke zorgstaat? Ben jij wel eens bij je oma in het "verzorgings"tehuis geweest het laatste jaar? Heb je de wachtlijsten in de zorg al eens gezien? Kwaliteit van het onderwijs? Waar heb je het over man.
Oud 13-06-2012, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijke aanval, goed hoor jochie
Oud 13-06-2012, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Ah het heeft economische voordelen, nee laten we het dan maar doen he. Dat is immers de maatstaf voor alles.
Inderdaad want het gaat zo slecht in Nederland. We zitten straks qua koopkracht op het niveau van 2006/2007! Kan je je de hongerwinter van 2005 niet meer herinneren?

Maar euh, ik ben ook tegen dat GroenLinks-plan. Kinderen overdag naar opvang? Ja! Omdat het vanuit pedagogisch oogpunt goed is dat ze socialiseren. Maar wat mij betreft is er om 15:00 een ouder die het kind ophaalt en de rest van de dag besteedt aan het fatsoenlijk opvoeden van het kind.
Oud 13-06-2012, 08:41
De Veroorzaker
Citaat:
Inderdaad want het gaat zo slecht in Nederland. We zitten straks qua koopkracht op het niveau van 2006/2007! Kan je je de hongerwinter van 2005 niet meer herinneren?
Ja maar 1 playstationspel kunnen kopen dat jaar, manman wat een treurnis. Nog in de aanbieding ook, dat kun je anno 2012 toch niet meer verkopen aan de nederlander!

Citaat:
Maar euh, ik ben ook tegen dat GroenLinks-plan. Kinderen overdag naar opvang? Ja! Omdat het vanuit pedagogisch oogpunt goed is dat ze socialiseren. Maar wat mij betreft is er om 15:00 een ouder die het kind ophaalt en de rest van de dag besteedt aan het fatsoenlijk opvoeden van het kind.
En een keer niemand om naar toe te rennen als je gepest wordt met je bril op straat
Oud 13-06-2012, 08:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ook is rechts juist de stroming die voor meer vrijheid pleit.
Nee, in Nederland op dit moment in ieder geval niet. Los van meningen, voor persoonlijke vrijheid moet je hier in Nederland al jaren aan de linkerkant zijn.

Maar goed, verder is het niet voor de discussie om ervan uit te gaan dat mensen rechts stemmen omdat ze de onderlaag willen onderdrukken. Mensen stemmen doorgaans rechts omdat ze echt denken dat dat goed voor de maatschappij is. Dat is naïef, ja, maar niet per se immoreel.
Oud 13-06-2012, 10:25
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Welke zorgstaat? Ben jij wel eens bij je oma in het "verzorgings"tehuis geweest het laatste jaar? Heb je de wachtlijsten in de zorg al eens gezien? Kwaliteit van het onderwijs? Waar heb je het over man.
Case in point, er is al te weinig geld voor dus nog meer weghalen helpt niet.
Dat er aan efficiency en effectiviteit gewerkt moet worden snapt iedereen, maar geld weghalen is gewoon dom; vooral als dat geld toch naar achterlijke zaken zoals HRA voor tophypotheken gaat.

Regels voor berichten