Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2012, 19:31
Attention
Attention is offline
heeft iemand nog goeie leertips voor Frans/wiskunde en techniek?

ik sta niet zo goed voor die vakken en als ze alle 3 onvoldoende worden ga ik misschien niet over

ik heb de PWW dus ik wil dit graag veilig stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2012, 06:52
Verwijderd
Tussen wiskunde en Frans zit wel een groot verschil. Een taal leer ik namelijk heel anders dan wiskunde.

Bij Frans is het gewoon simpelweg woordjes stampen, stampen en nog een stampen. (ken je wrts.nl? Dat kan je er erg goed bijhelpen). Verder is de grammatica bij Frans, neem ik aan, niet zo'n heel groot probleem. Nog een tip: Laat je je moeder of vader je overhoren als je de woordjes hebt geleerd. Dan weet je zéker dat je het goed hebt geleerd.

Bij Wiskunde (en overigens ook natuur- en scheikunde) helpt oefenen heel erg veel. Je moet gewoon ontzettend veel sommetjes maken, want dáár leer je van. Snap je een sommetje echt niet, dan kun je het natuurlijk ook nog uit je hoofd leren. En dingen zoals de ABC-formule moet je gewoon uit je hoofd kennen.

Techniek heb ik geen ervaring mee, voor mij was dat gewoon vogelhuisjes bouwen en verder niks dus daar kan ik je sowieso niet mee helpen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 10:25
Attention
Attention is offline
oke intussen heb ik engels al binnen (die kerel kan snel nakijken zeg) een 9.3
sta ik alsnog een 8 op het eindrapport

nu afwachten hoe bio is gegaan als ie slecht is gemaakt dan moet ik echt flink aan de bak voor wiskunde en frans want dan moet ik minimaal een 7.5 scoren

wel balen dat ik zo lui was dit jaar als ik iets meer inzet had dit jaar had ik geen enkel probleempje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 12:08
ikben-jantje
ikben-jantje is offline
Citaat:
Tussen wiskunde en Frans zit wel een groot verschil. Een taal leer ik namelijk heel anders dan wiskunde.

Bij Frans is het gewoon simpelweg woordjes stampen, stampen en nog een stampen. (ken je wrts.nl? Dat kan je er erg goed bijhelpen). Verder is de grammatica bij Frans, neem ik aan, niet zo'n heel groot probleem. Nog een tip: Laat je je moeder of vader je overhoren als je de woordjes hebt geleerd. Dan weet je zéker dat je het goed hebt geleerd.

Bij Wiskunde (en overigens ook natuur- en scheikunde) helpt oefenen heel erg veel. Je moet gewoon ontzettend veel sommetjes maken, want dáár leer je van. Snap je een sommetje echt niet, dan kun je het natuurlijk ook nog uit je hoofd leren. En dingen zoals de ABC-formule moet je gewoon uit je hoofd kennen.

Techniek heb ik geen ervaring mee, voor mij was dat gewoon vogelhuisjes bouwen en verder niks dus daar kan ik je sowieso niet mee helpen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

ik denk dat dit wel de juiste manier is om te leren zoals wout het hier uitlegt Wiskunde is meer een vak dat je moet begrijpen als je het niet begrijpt zal het nooit wat worden gewoon goed blijven oefenen dan komt het vanzelf wel veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 15:57
Verwijderd
Klopt helemaal wat er over wiskunde wordt gezegd .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 11:38
RubenVWO
RubenVWO is offline
Maak je wiskunde huiswerk altijd. Dat scheelt echt heel erg veel leerwerk, ik kan hem dan meestal zonder leren gewoon maken.Vroeger maakte ik mijn huiswerk nooit, maar moet ik wel altijd goed leren bij de toets, en dan vergeet je sommige moeilijke dingen snel.

1. Maak je huiswerk, want ondertussen oefen je.
2. Lees voor de les, altijd het stuk wat je tot nu toe hebt gehad (uitleg) ter opfrissing van je hersens.
3. Dan hoef je haast niet veel te leren bij de toets, maximaal een kwartier (ik dan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten