Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2012, 09:15
Verwijderd
Hoi, ik heb de laatste tijd vaak last van wondjes/bultjes op dat plekje tussen mijn anus en vagina. Of nou ja, eens in de paar weken zit er een bultje, een soort puistje. Wat is dit en wat kan ik er aan doen?

x.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 09:27
JVV079
JVV079 is offline
Misschien met vieze handen met jezelf gespeeld??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 10:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Misschien met vieze handen met jezelf gespeeld??
Serieuze reacties alsjeblieft.
Oud 24-06-2012, 10:15
JVV079
JVV079 is offline
Het was serieus =.=
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 10:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi, ik heb de laatste tijd vaak last van wondjes/bultjes op dat plekje tussen mijn anus en vagina. Of nou ja, eens in de paar weken zit er een bultje, een soort puistje. Wat is dit en wat kan ik er aan doen?
Wat het is is moeilijk te beoordelen op een forum.

Het kan van alles zijn (wondje/ontstokken talgkliertje/geïrriteerde huid). Scheer je je op die plek? Dan kan het zijn dat de huid geirriteerd is bijvoorbeeld. En heb je al seks? Het zou mogelijk een soa kunnen zijn... Maarja, zoals ik al eerder zei, het kan gewoon van alles zijn.

Wat je misschien het beste kunt doen is toch even naar de huisarts gaan en die er even naar laten kijken. Dat klinkt misschien eng, maar als je er last van hebt is dat toch de enige optie. Daarnaast zal de huisarts je echt niet uitlachen of raar aankijken, het is normaal dat je je misschien een beetje schaamt, maar de huisarts ziet heel veel, die kijkt er echt niet van op. Succes ermee!
Oud 24-06-2012, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Wat het is is moeilijk te beoordelen op een forum.

Het kan van alles zijn (wondje/ontstokken talgkliertje/geïrriteerde huid). Scheer je je op die plek? Dan kan het zijn dat de huid geirriteerd is bijvoorbeeld. En heb je al seks? Het zou mogelijk een soa kunnen zijn... Maarja, zoals ik al eerder zei, het kan gewoon van alles zijn.

Wat je misschien het beste kunt doen is toch even naar de huisarts gaan en die er even naar laten kijken. Dat klinkt misschien eng, maar als je er last van hebt is dat toch de enige optie. Daarnaast zal de huisarts je echt niet uitlachen of raar aankijken, het is normaal dat je je misschien een beetje schaamt, maar de huisarts ziet heel veel, die kijkt er echt niet van op. Succes ermee!
Ja, ik scheer het daar wel, misschien is dat het. En ik heb nog geen seks, dus een soa kan het niet zijn Hm, voor de huisarts vind ik het dan weer niet zo ernstig. Het gaat meestal vanzelf weer weg.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 12:48
Martiño
Martiño is offline
Dan is er een goede kans dat het komt door het scheren inderdaad.

Ik zou je huid eerst eens een week of twee rust gunnen om te herstellen, en als je daarna weer gaat scheren, zorg er dan voor dat de huid vochtig genoeg is en gebruik altijd een scherp en nieuw mesje en genoeg scheergel. Probeer ook niet te vaak met het mesje over dezelfde plek te gaan, want iedere keer dat je dat doet neem je weer een paar huidcellen mee, probeer met korte halen het haar in één keer weg te halen.

En bij sommige mensen is de huid gewoon ontzettend gevoelig. Soms is het beter om niet te scheren.
Oud 27-06-2012, 15:11
gebruikersnaamh
gebruikersnaamh is offline
Ik heb het ook wel eens gehad, een of meerdere.. Maar nadat ik er een paar keer calendula op heb gesmeerd en goed op gewassen met heet water en zeep gingen ze na een tijdje weg. (Ik scheer niet, dus bij mij kwam het daar niet van..)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook wel eens gehad, een of meerdere.. Maar nadat ik er een paar keer calendula op heb gesmeerd en goed op gewassen met heet water en zeep gingen ze na een tijdje weg. (Ik scheer niet, dus bij mij kwam het daar niet van..)
Je moet het daar niet wassen met zeep.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
het wassen van je geslachtsdelen met zeep is erg slecht ! Ik scheer tussen mijn benen zo weinig mogelijk, het schaamhaar houd ik kort met een schaar en met een scheermesje haal ik alleen de buitenste randen, de bikinilijn weg. Tussen mijn benen haal ik al het haar weg met mijn scheermesje, en bij mijn billen scheer ik me ook nooit. Niet dat ik daar veel haar heb, maar anders word ook mijn huid daar bobbelig. En natuurlijk elke dag wassen. En als ik douche, gebruik ik lactydod/lactodyd (ik weet even de precieze naam niet meer) en dat is speciaal spul daarvoor. Het geeft me een lekker fris gevoel !
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten