Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2012, 09:58
Guinie
Guinie is offline
Ik ben donderdagavond door 'iets', ik denk gewoon een mug, gestoken. Ik heb daarna wel aan die plek gekrapt, omdat ik niet wist dat ik gestoken was. Maar nu zit er een grote, rode, heel erg jeukende plek op mn kuit. Is dit het werk van een mug of van iets anders, en wat valt er aan te doen? De prik-weg die ik r op smeer werkt niet, het blijft jeuken.
Het is iig geen tekenbeet trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 10:03
Verwijderd
Vooral als je eraan krabt kunnen muggenbeten nog wel eens grote rode plekken worden. Of je hebt er een beetje een allergische reactie voor. Het kan ook een horzel of steekvlieg geweest zijn, die veroorzaken ook prachtige plekken. Er is niet zoveel aan te doen behalve er niet aanzitten. Misschien dat je het wat kan koelen, mijn huisgenoot is ook gestoken door een horzel en is daar dus een beetje allergisch voor. Het jeukt bij haar ook heel erg en is daarbij ook nog eens heel erg dik :'). Maar ijs erop helpt ook wel iets tegen de jeuk voor haar gevoel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:11
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Ik had altijd van dat soort plekken, wanneer ik door een tijgermug gestoken werd, want daar ben ik wat allergisch voor. Mentholcrème wilde dan nog wel eens helpen of een zakje met ijsblokjes erop. En verder proberen niet te veel te jeuken idd, ook al is dat moeilijk .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:46
Guinie
Guinie is offline
Het doet ook pijn als ik er op sta, da's lastig.
Maar muggenbulten op mijn arm of zo worden niet zo'n grote vlek, maar blijven gewoon een klein bultje. Dan ben ik toch niet allergisch?

En de mentholpoeder helpt wel iets gelukkig .

Laatst gewijzigd op 30-06-2012 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 14:07
Pluis
Pluis is offline
Ik gok dat het geen mug is geweest dan maar een ander stekend insect, een steekvlieg of een ander geniepig beestje.
En helaas is het ene beest geniepiger dan de ander (een wespensteek doet bijvoorbeeld veel meer pijn dan een muggenbeet).

Regels voor berichten