Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2012, 14:15
TeDaz
TeDaz is offline
Hallo,

Volgend schooljaar ga ik naar 2 gymnasium. En ik zat te denken om niet meer met zoveel schriften te gaan werken, maar met één multumap waar ik alles in zet: Papier met opdrachten, aantekeningen, enz. Wel alles per vak.

Ik zou graag jullie mening hierover willen hebben, of zijn er mensen die dit zelf doen?
Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Terrence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2012, 14:53
Verwijderd
ik heb het geprobeerd en vind het schijt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 15:05
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
en dan loop je constant met zo'n multomap rond die te dik is voor woorden en verschrikkelijk vervelend in je tas? ik zou het bij schriften houden...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 16:01
TeDaz
TeDaz is offline
Oké, dank jullie wel!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 16:24
nightrise
nightrise is offline
Dat is echt een keuze die je zelf moet maken,het ene jaar wil ik een multomap het volgende jaar weer schriften.
Ik vergeet schriften vaak, maar mijn multomap nooit. Schriften zijn veel lichter en nemen niet zoveel ruimte in.
Ook is een map voor de exacte vakken niet handig dus heb ik zowel schriften (ruitjes) als een map (lijntjes).
En ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 16:53
Verwijderd
Ik zit persoonlijk ook nog te twijfelen voor volgend jaar: Ik denk dat ik voor wiskunde en economie en m&o een (kleine) map proberen te gaan kopen en voor geschiedenis en aardrijkskunde en dergelijke weet ik het echt nog niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 20:25
Verwijderd
Bij mij werkt een multomap niet, dan zit er te veel in 1 map, heel gedoe. Ik gebruik(te) zelf twee van die college blokken, met post-itjes indelen in een paar delen, dan per vak 1 deel gebruiken en als je bijvoorbeeld een hoofdstuk uit hebt oid, dan het overhevelen naar een map die thuis ligt (en die je ook niet meeneemt naar school). Ik maakte wel onderscheid tussen opdrachten, aantekeningen en samenvattingen; voor een tentamen pak je dan dus alleen je samenvattingen, bij een wat moeilijker vak pak je alles er weer bij.
Je hebt zo op school alle nuttige dingen bij de hand, maar alle afgehandelde dingen liggen thuis te wachten tot ze weer nodig zijn. En je hoeft niet 10 schriften uit elkaar te houden, maar sleept ook niet met een dikke map.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 20:44
Verwijderd
Ik zou zo'n collegeblok met tabbladen nemen, zoals Andijvie zegt. Die heb ik afgelopen jaar gebruikt en die vind ik heel handig. Je kan zo'n blok gewoon bij de Hema of Action kopen. Je koopt bijvoorbeeld twee blokken, maar je gebruikt er één met de tabbladen van allebei de blokken, omdat je er anders maar vier of vijf hebt. Als het blok vol is, pak je je andere blok met alle tabbladen weer.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 16:16
Verwijderd
Hmm, dat is warempel nog wel een goed idee. iK ga er even over na denke
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 17:22
Tink*
Tink* is offline
Ik had ook altijd een collegeblok met tabbladen. Die hoef je niet eens zelf te maken, maar je kan ook wel zo'n collegeblok kopen met al vier tabbladen die je er tussen kan doen. Als je dan meer nodig hebt kan je daar vast ook wel aan komen, of je koopt gewoon twee.
Oud 28-06-2012, 17:41
Tophof
Tophof is offline
Ik ga gewoon weer een schrift gebruiken. Ik doe het elk jaar en het bevalt me wel.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 17:58
Verwijderd
Ik gebruik sinds dit jaar een A5-map met tabbladen en A5-papier en ik vind het veel fijner dan een A4-map en/of schriften. Het heeft een klein formaat en als ik een hoofdstuk heb afgerond gooi ik het uit mijn map en laat ik het thuis waardoor mijn map nooit zwaar wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 13:17
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Mappen leven volgens mij meestal niet zo lang, en het is ook verre van handig als je een keer je schrift in moet leveren ofzo.
Oud 29-06-2012, 22:03
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Wij moesten er in de 1e en 2e één hebben voor Nederlands, maar toen is die van mij een keer los geschoten in mijn tas omdat hij te vol zat, alles lag door mijn tas heen.. toen was ik er klaar mee. Ik gebruikte er alleen dit jaar één voor geschiedenis omdat we losse stencils hebben en anders raak ik alles kwijt..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 12:36
Joke:D
Joke:D is offline
Ik heb van de 2e tot mijn eindexamenjaar (7 jaar dus) een 23-rings klapper gebruikt. Soms voor alle vakken, soms niet. Ik heb de laatste jaren zelf tabbladen gemaakt (gewone gaan sneller stuk en zijn even breed als ringbandpapier), een pak ringbandpapier erin en een stapel showtassen. Voor wiskunde een collegeblock, en na de kerstvakantie heb ik een 2e lijntjes-collegeblock erbij gepakt voor de oefenexamens. Ik zou echt niet anders meer willen.
Als je je schrift moet inleveren is t een kwestie van gewoon dat deel in een snelhechter doen. Ik vergat altijd mijn schriften van huis mee te nemen of ik had ze bij me als ik van dat vak geen les had, maar sinds mijn klapper is me dat nooit meer gebeurd.
Klappers leven trouwens, ligt eraan hoe je ermee omgaat, soms een half jaar, soms een jaar. En dan koop je gewoon een nieuwe en hevel je alles over.
Om te voorkomen dat je klapper ontploft moet je er wel voor zorgen dat je oude hoofdstukken die je niet meer nodig hebt thuis laat liggen, op dezelfde manier als je dat zou doen met volle schriften. En omdat ik mijn opdrachten op een ander vel maak dan aantekeningen en samenvattingen, laat ik deze wel zitten zodat ik ze nog terug kan kijken, iets dat niet kan met volle schriften.
Een klapper is trouwens ook handiger als je iets op een los blaadje moet maken, anders zit je te hannessen met blaadjes uit je schrift scheuren etc. En stencils perforeren of in showtassen stouwen is een stuk makkelijker dan inplakken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook altijd een collegeblok met tabbladen. Die hoef je niet eens zelf te maken, maar je kan ook wel zo'n collegeblok kopen met al vier tabbladen die je er tussen kan doen. Als je dan meer nodig hebt kan je daar vast ook wel aan komen, of je koopt gewoon twee.
Klopt ja, van die tabbladen die je kan verplaatsen zijn wel heel fijn. Collegeblokken met dat soort tabbladen waren vroeger heel duur, daarom gebruikte ik post-it-tabblaadjes. Maar nu zijn die 4-subject-collegeblokken een stuk goedkoper en krijg je ze ook overal wel, als je er dan inderdaad twee koopt, heb je meer tabbladen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten