Ik heb van de 2e tot mijn eindexamenjaar (7 jaar dus) een 23-rings klapper gebruikt. Soms voor alle vakken, soms niet. Ik heb de laatste jaren zelf tabbladen gemaakt (gewone gaan sneller stuk en zijn even breed als ringbandpapier), een pak ringbandpapier erin en een stapel showtassen. Voor wiskunde een collegeblock, en na de kerstvakantie heb ik een 2e lijntjes-collegeblock erbij gepakt voor de oefenexamens. Ik zou echt niet anders meer willen.
Als je je schrift moet inleveren is t een kwestie van gewoon dat deel in een snelhechter doen. Ik vergat altijd mijn schriften van huis mee te nemen of ik had ze bij me als ik van dat vak geen les had, maar sinds mijn klapper is me dat nooit meer gebeurd.
Klappers leven trouwens, ligt eraan hoe je ermee omgaat, soms een half jaar, soms een jaar. En dan koop je gewoon een nieuwe en hevel je alles over.
Om te voorkomen dat je klapper ontploft moet je er wel voor zorgen dat je oude hoofdstukken die je niet meer nodig hebt thuis laat liggen, op dezelfde manier als je dat zou doen met volle schriften. En omdat ik mijn opdrachten op een ander vel maak dan aantekeningen en samenvattingen, laat ik deze wel zitten zodat ik ze nog terug kan kijken, iets dat niet kan met volle schriften.
Een klapper is trouwens ook handiger als je iets op een los blaadje moet maken, anders zit je te hannessen met blaadjes uit je schrift scheuren etc. En stencils perforeren of in showtassen stouwen is een stuk makkelijker dan inplakken.
|