Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2012, 10:26
traagvanbegrip
traagvanbegrip is offline
De laatste tijd heb ik steeds meer last van duizeligheid bij het opstaan.
Vlak nadat ik ben opgestaan, word ik duizelig en ga ik vlekken zien. Na een paar seconden gaat dit weer over.

Ik ben 1.86 lang en ik ben de laatste tijd hard gegroeid.
Zelf dacht ik dat het misschien bloedarmoede is, maar ik heb daar geen andere symptomen van(bleke huid, snel moe).

Weet iemand misschien hoe dit allemaal komt en wat ik er tegen kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 10:34
Pluis
Pluis is offline
Je kan ook gewoon een wat lage bloeddruk hebben, daar krijg je dit fenomeen ook van. Als je gaat staan, zakt al je bloed zo wop naar je benen en dan komt er even te weinig in je hoofd. Dit duurt een paar seconden, en daarna gaat je lijf het compenseren en trekt het weer weg. Als je je verder nog wel goed kan inspannen (dus sporten en traplopen enzo) is bloedarmoede ietsje minder waarschijnlijk.
Om het te voorkomen kun je zorgen dat je niet te snel opstaat. Dus eerst een tijdje op de rand van het bed zitten en dan rustig opstaan. Ook als je van een stoel overeind komt niet te snel gaan staan, maar rustig overeind komen.
Verder natuurlijk goed blijven eten en drinken, en als je rustig opstaan ook niet helpt kan je proberen om tussendoor dropjes te eten en andere zoute dingen. (ik heb met dropjes m'n co-schap chirurgie overleefd )
Oud 28-06-2012, 10:36
Verwijderd
Je staat misschien wat snel op? Lage bloeddruk: te weinig zouten, weinig gedronken..

In elk geval: doe voorlopig wat rustig aan als je opstaat, het kan iets heel tijdelijks zijn en het is nu vooral wat onhandig, toch? En zorg er altijd voor dat je goed eet en drinkt.

Het kan iets tijdelijks zijn, en samenhangen dat je je misschien sowieso niet lekker voelt nu. Mocht je merken dat het blijft duren (wekenlang), dat het erger wordt of problemen veroorzaakt, ga dan even langs je huisarts. Die kan je helpen erachter te komen waar het aan ligt en zorgen dat het verholpen wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 10:41
traagvanbegrip
traagvanbegrip is offline
Citaat:
Je kan ook gewoon een wat lage bloeddruk hebben, daar krijg je dit fenomeen ook van. Als je gaat staan, zakt al je bloed zo wop naar je benen en dan komt er even te weinig in je hoofd. Dit duurt een paar seconden, en daarna gaat je lijf het compenseren en trekt het weer weg. Als je je verder nog wel goed kan inspannen (dus sporten en traplopen enzo) is bloedarmoede ietsje minder waarschijnlijk.
Om het te voorkomen kun je zorgen dat je niet te snel opstaat. Dus eerst een tijdje op de rand van het bed zitten en dan rustig opstaan. Ook als je van een stoel overeind komt niet te snel gaan staan, maar rustig overeind komen.
Verder natuurlijk goed blijven eten en drinken, en als je rustig opstaan ook niet helpt kan je proberen om tussendoor dropjes te eten en andere zoute dingen. (ik heb met dropjes m'n co-schap chirurgie overleefd )
Bedankt!
Is een lage bloeddruk verder niet gevaarlijk?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 10:42
Pluis
Pluis is offline
Zolang je niet flauwvalt in het verkeer is dat niet gevaarlijk nee.
Oud 28-06-2012, 15:03
Dasherman
Dasherman is offline
Dat heb ik ook, komt inderdaad door lage bloeddruk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 21:50
jackbauer
jackbauer is offline
meer eten meer fruit eten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:56
meisjeantwerpen