Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je ouders er gewoon voor zorgen dat dit het enigste moment is dat ze weg kunnen, kan de school niet weigeren. Doet de school dit wel mag je het aankaarten bij het ministerie. Je hebt recht op 10 dagen verlof per schooljaar dus als ik jou was zou ik natuurlijk maar 1 vragen, maar als je ze echt wilt focken kan je gewoon 10 aanvragen bij het ministerie en zijn ze verplicht om het je te geven.
Zo zit het bij ons ook altijd wij kunnen alleen maar weg in april-mei, omdat mijn oom altijd op vakantie gaat in de zomervakantie en hij werkt voor ons dus dan zitten we zonder personeel dus kunnen we niet weg. Mijn school mag niet weigeren en de jouwe ook niet. |
![]() |
|
![]() |
Je bent nog leerplichtig en hoewel er in de rapportenweek geen les wordt gegeven is het wel een officiele schoolweek en behoor je dus van 8.00-17.00 (verschilt per school) voor school beschikbaar te zijn. Ook als je nog iets zou moeten inhalen of je een bespreekgeval zou zijn in de docentenvergadering, dan kan school je verplichten om in die week naar school te komen.
Het is dus goodwill van je school dat ze je t je (eenmalig) toestaan, maar als je niet komt opdagen is het technisch gesproken spijbelen. Volgend jaar dus eerst vrij regelen en dan de vakantie boeken, want de afdelingsleider is niet misgunnend maar probeert zich gewoon netjes aan de regels te houden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
groepreis, jongeren vakantie chaninexxx | 9 | 10-07-2012 21:29 | |
Liefde & Relatie |
met z'n allen op vakantie colors | 25 | 09-02-2004 18:48 | |