Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 13:23
Trkeskin
Trkeskin is offline
Beste,

aanstaande woensdag moet ik naar vakantie want mijn ouders hadden al sinds januari geboekt.

Maar volgende week vrijdag moet ik mijn rapport ophalen.

Mijn ouders zeggen dat omdat mijn vader 5 eigen zaken hebben ze het recht hebben om die laatste dag vrij te kunnen nemen want me moeder zegt dat het in de wet staat ofzo...

Maar dan krijg ik dit van mijn afdelingsdocent :

Ik verwacht van alle kinderen dat zij op 6 juli op school zijn om het rapport op te halen en dus ook voor henk. Bij uitzondering krijgt u eenmalig toestemming voor Soner om afwezig te zijn op basis van het argument dat u dit niet anders kan vanwege de planning rond uw bedrijfsvoering. U kunt hier geen rechten aan ontlenen en volgend schooljaar is dit niet de bedoeling. Wij sturen geen rapporten op en U zult op enig moment dit zelf op moeten komen halen.

Maar mijn vader heeft een eigen bedrijf en mijn moeder zegt dat het wettelijk mag dat ik naar mijn vakantie land mag op 4 juli

is dat zo ?

wie heeft er hier nou gelijk mijn ouders of mijn afdelingsdocent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2012, 13:37
Verwijderd
Volgens mij zijn de regels zo opgesteld dat alleen ouders met een seizoensgebonden beroep hun kinderen eventueel buiten de vakanties om mee mogen nemen. Dan moet er verder ook nog gelden dat er geen enkele mogelijkheid in geen enkele vakantie is om weg te kunnen dacht ik. Dat hangt er dus maar helemaal vanaf wat voor bedrijf je vader heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 13:54
Verwijderd
Ik denk dat het klopt wat Apate zegt, maar het is nu toch mooi opgelost?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 14:31
Trkeskin
Trkeskin is offline
Hoe bedoelje ? Mijn vader heeft 5 kledingwinkels en is elke dag hard aan het werken.

En Mijn moeder heeft sinds januari al geboekt en de boeking staat om 4 juli vertrekken.

beetje wat duidelijker graag.

Dit jaar is een nieuwe afdelingsleider gekomen en hij is gewoon een misgunner niemand op onze school mag hem. Hij zegt dat hij de rapport niet gaat sturen maar vorige jaar was ik ziek ( op een vrijdag moesten we rapport ophalen ) Maar toen werd het wel gestuurd.

Kan ik dan als ik of mijn ouders niet gelijk hebben me zelf ziekmelden?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 14:43
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hoe bedoelje ? Mijn vader heeft 5 kledingwinkels en is elke dag hard aan het werken.

En Mijn moeder heeft sinds januari al geboekt en de boeking staat om 4 juli vertrekken.

beetje wat duidelijker graag.

Dit jaar is een nieuwe afdelingsleider gekomen en hij is gewoon een misgunner niemand op onze school mag hem. Hij zegt dat hij de rapport niet gaat sturen maar vorige jaar was ik ziek ( op een vrijdag moesten we rapport ophalen ) Maar toen werd het wel gestuurd.

Kan ik dan als ik of mijn ouders niet gelijk hebben me zelf ziekmelden?
Heb jij dat mailtje in je eerste post gekregen van je afdelingsleider? Dan staat daar namelijk in dat: je eenmalig afwezig mag zijn, maar je rapport later zelf moet komen halen. Duidelijk lijkt me.

De fout ligt hier bij je moeder: ze heeft jullie vakantie te vroeg geboekt, namelijk tijdens het schooljaar. Je hebt er maar mee te leven dat je wat extra moeite moet doen. Ziek melden is in ieder geval een slecht idee, zeker omdat het kwaad bloed zet bij je afdelingsleider.
Oud 29-06-2012, 14:57
Trkeskin
Trkeskin is offline
Citaat:
Heb jij dat mailtje in je eerste post gekregen van je afdelingsleider? Dan staat daar namelijk in dat: je eenmalig afwezig mag zijn, maar je rapport later zelf moet komen halen. Duidelijk lijkt me.

De fout ligt hier bij je moeder: ze heeft jullie vakantie te vroeg geboekt, namelijk tijdens het schooljaar. Je hebt er maar mee te leven dat je wat extra moeite moet doen. Ziek melden is in ieder geval een slecht idee, zeker omdat het kwaad bloed zet bij je afdelingsleider.
Ow, dus eigenlijk mag het? Dus iegenlijk no stresS?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:04
Verwijderd
Dat staat letterlijk in dat mailtje ja. Maar je afdelingsleider heeft gewoon gelijk, eigenlijk mag het niet. Het is juist heel aardig dat hij het nu door de vingers ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 22:06
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Bij ons op school wordt er geloof ik wel eens een uitzondering gemaakt, maar ik denk dat je dan moet overleggen met je school en niet zomaar moet doen. Dus de volgende keer even contact zoeken met school voor je moeder de vakantie bespreekt..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 02:23
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Als je ouders er gewoon voor zorgen dat dit het enigste moment is dat ze weg kunnen, kan de school niet weigeren. Doet de school dit wel mag je het aankaarten bij het ministerie. Je hebt recht op 10 dagen verlof per schooljaar dus als ik jou was zou ik natuurlijk maar 1 vragen, maar als je ze echt wilt focken kan je gewoon 10 aanvragen bij het ministerie en zijn ze verplicht om het je te geven.

Zo zit het bij ons ook altijd wij kunnen alleen maar weg in april-mei, omdat mijn oom altijd op vakantie gaat in de zomervakantie en hij werkt voor ons dus dan zitten we zonder personeel dus kunnen we niet weg. Mijn school mag niet weigeren en de jouwe ook niet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 08:16
Verwijderd
Je hebt geen recht op 10 dagen verlof. Het is niet dat elk kind in ieder 10 dagen heeft die ze zelf vrij mogen verspreiden over het jaar ofzo en ze zijn al helemaal niet verplicht het jouw te geven .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 17:25
Joke:D
Joke:D is offline
Je bent nog leerplichtig en hoewel er in de rapportenweek geen les wordt gegeven is het wel een officiele schoolweek en behoor je dus van 8.00-17.00 (verschilt per school) voor school beschikbaar te zijn. Ook als je nog iets zou moeten inhalen of je een bespreekgeval zou zijn in de docentenvergadering, dan kan school je verplichten om in die week naar school te komen.

Het is dus goodwill van je school dat ze je t je (eenmalig) toestaan, maar als je niet komt opdagen is het technisch gesproken spijbelen.

Volgend jaar dus eerst vrij regelen en dan de vakantie boeken, want de afdelingsleider is niet misgunnend maar probeert zich gewoon netjes aan de regels te houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten