ik heb op het moment 2 te korten, geschiedenis sta ik precies een 5,5 maar nu heb ik er een 5,1 bij gehaald. Ik heb geen ouderportaal en uit eigen berekeningen kom ik uit op een 5,47, dat zou betekenen dat het einde verhaal is: 3 te korten. Nu belde ik mijn mentor voor mijn cijfer, die zei direct je staat op overgaan -> in mijn "ouderportaal" (haar cijferlijst) staan 2 5'n, geen geschiedenis dus. Nu heeft of de leraar mij gematst en ergens wat bij op gesnoept of word een 5,47 daadwerkelijk een 6 op je rapport?
Nou ja, ik denk dat als ze heel erg aan het afronden zijn (overigens ook in jouw voordeel dan) dan is een 5.47 een 5.5, en dan ronden ze dat weer af naar een 6. Maar goed, een 5.5 is een 5.5, en technisch gezien voldoende.
Weet je zeker dat ze afronden naar hele cijfers en niet naar halve? Dus kan het niet zijn dat die 5,47 een 5,5 is geworden? Of misschien ronden ze idd eerst af naar halven en dan naar helen, dan heb je geluk gehad idd (Maar als het om 0,03 punt gaat, willen docenten je ook wel eens matsen, natuurlijk, want dat gaat eigenlijk nergens over.)
04-07-2012, 09:05
Verwijderd
Bij ons blijft een 5,47 een 5,47 en dus onvoldoende. Maar goed, je bent over dus het maakt allemaal niet uit.
04-07-2012, 15:11
Verwijderd
Soms wordt er éérst afgerond op tienden, omdat op je rapport de cijfers met tienden staan, en dán pas apart op hele cijfers om te bepalen of iemand over kan. Dat is niet slim van de school, maar wel handig voor jou
Het zou ook kunnen dat ze je besproken hebben en dat ze er wel vertrouwen in hebben, en ze je dus niet op drie honderdsten gaan laten blijven zitten. Of dat je leraar van geschiedenis eens heeft gekeken wat je andere cijfers waren, en toen inderdaad besloot je te matsen.